اخبار داغ

رضایی در برنامه «رئیس‌جمهور و جوانان»:

دو برنامه برای بورس دارم/ تولید را به بازار سرمایه وصل می‌کنیم

دو برنامه برای بورس دارم/ تولید را به بازار سرمایه وصل می‌کنیم
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه من دو برنامه برای احیای بازار بورس دارم، گفت: تشکیل صندوق جبران زیان‌های مالباختگان و ارتباط دادن تولید به بورس، دو برنامه من است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» درباره راه‌حل وی برای حل مشکل بازار سرمایه اظهار داشت: به دلیل اشتباهات و تصمیمات اشتباهی که توسط مسئولان گرفته شد مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمد، دولت مردم را برای حضور در بازار سرمایه تشویق کرد و مردم حتی وسایل و سرمایه‌های اولیه خود مانند خانه هایشان را برای حضور در بورس فروختند. این در حالی است که از سوی دولت، تدابیر و پیش بینی‌های لازم انجام نشد و موجب شد مردم با مشکلات بسیاری روبرو شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تشکیل صندوق جبران زیان مالباختگان را یکی از برنامه‌های خود در عرصه سر و سامان دادن به بازار بورس دانست و گفت: این صندوق می‌تواند بخشی از مشکلات بازار سرمایه را سرو و سامان دهد. از طرف دیگر ما قصد داریم تولید و سرمایه گذاران را به بازار سرمایه وصل کنیم. از این طریق لکوموتیو تولید را به واگن بازار سرمایه وصل می‌کنیم و این بازار را رشد می‌دهیم. ما ارزش سهام را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار می‌رسانیم و آن را کم‌کم افزایش می‌دهیم و از سوی دیگر یک بیمه برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کنیم و سرمایه زیر ۱۰۰ میلیون تومان را بیمه خواهیم کرد، چون شما می دانید که ۹۰ درصد سرمایه گذاران سرمایه ای زیر ۵۰ ملیون دارند.
,
 
,
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من اقتصاددان و استاد دانشگاه هستم که سال‌ها در این خصوص کار کرده‌ام و با صحبت با شرکت‌های بزرگ از آنها خواهیم خواست که سرمایه جدید در بازار عرضه کنند و پول جدید به دست آورده و از این طریق سهام آنها رشد خواهد کرد.
,
 
,
رضایی در خصوص مشکلات به وجود آمده در بخش اعطای وام به مردم عادی و ناعدالتی‌های موجود در این عرصه، گفت: نظام بانکی ما نیازمند یک تحول اساسی است. اولین موضوع این است که نظام بانکی ما قدیمی و سنتی است و لذا اگر همین امروز هم مجمع تشخیص FATF را تصویب می‌کرد هیچ بانک خارجی حاضر نبود با بانک‌های ما کار کند زیرا که استانداردهای ما بسیار قدیمی است و ریسک بالایی دارد و فاقد استانداردهای جهانی است به همین دلیل نمی‌توانند وارد بانک‌ها و وام‌های خرد شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه ساختار بانکی ما جوابگو نیست، گفت: اولین کاری که خواهیم کرد وارد مسئله حل مشکلات جوانان می‌شویم و خودمان به عنوان تضمین کننده وارد عرصه خواهیم شد تا به عنوان واسطه بین بانک‌ها و وام دهندگان عمل کنیم. به همین دلیل بانک‌ها دیگر نمی‌توانند بهانه‌ای بیاورند و از این طریق وام‌های خود را به جوانان خواهیم داد.
,
 
,
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص مشکلات شهر مشهد و برنامه‌های دولت برای سر و سامان دادن به گردشگری در این شهر، گفت: اولین کاری که دولت ما خواهد کرد این است که با آستان حضرت رضا (ع) می‌نشینیم و طرح درازمدت مشهد مقدس را به عنوان یک شهر یکپارچه فرهنگی و اثربخش در جهان اسلام طراحی خواهیم کرد.
,
 
,
رضایی ادامه داد: معماری آینده خراسان یک معمار ایرانی و اسلامی خواهد بود که پایه‌های آن در زمان دولت ما گذاشته خواهد شد و بعد از آن برای اولین بار معماری دوران جمهوری اسلامی ایران را خواهیم داشت. اگر این معماری بخواهد شکل بگیرد، بهترین جایی که می‌تواند شروع کند تا خودش را نشان دهد مشهد مقدس است.
,
 
,
رضایی یکی دیگر از مشکلات گردشگری مشهد را مربوط به مسافران خارجی دانست و گفت: متاسفانه یکی از مشکلات ما گردشگران خارجی و بحث رزرو بلیت است که نمی‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند. سایت‌ها، آژانس‌ها و تورهایی در این حوزه است. از سوی دیگر مسئله زبان یکی دیگر از مشکلات است. از چندین کشور گردشگر به مشهد می‌آید اما مشکلات و خلاءهای بسیاری در این خصوص وجود دارد که ما آنها را برطرف می‌کنیم.
,
 
,
وی افزود: در خصوص گردشگران داخلی نیز یکی از مشکلات بحث اسکان است. ما باید کاری کنیم که هر خانواده ایرانی وقتی نیت می‌کند به پابوس امام رضا برود بتواند این کار را انجام دهد لذا خوابگاه‌های ارزان قیمتی را در این خصوص ایجاد خواهیم کرد.
,
 
,
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه هایش در خصوص مسکن گفت: یکی از مشکلات این دولت این بود که سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن را به مدت زیادی متوقف کرد، به این بهانه که ما مسکن مهر را قبول نداریم. ما در این حوزه یک برنامه جدی خواهیم داشت.
,
 
,
رضایی گفت: ما با طرح نهضت مسکن سازی ایران به دنبال حل مشکلات این حوزه هستیم. مسکن هم سرمایه گذاری و تولید است و از سوی دیگر رفاه مردم را به دنبال دارد. بازار مسکن می‌تواند درآمد و اشتغال را افزایش دهد و افرادی که صاحب خانه می‌شوند از رفاه بیشتری برخوردار می‌شود.
,
 
,
وی تصریح کرد: ما مسکن را یکی از صنعت‌های پیشگام می‌دانیم که به واسطه رونق آن بیش از ۳۰۰ صنعت رونق می‌گیرد اما چرا اینقدر مسکن گران شده به دلیل اینکه هر کالایی که کمیاب شود و یا دسترسی به آن سخت شود قیمتش بالا می‌رود پس کمیابی موجب افزایش قیمت شده است. برای این کار ما باید پیمانکارهایی که مسکن می‌سازند را به بازار سرمایه وصل کنیم و خانواده‌هایی که می‌خواهند مسکن داشته باشند را به بانک وصل کنیم. از این طریق بازار سرمایه پشت سر پیمانکاران می‌ایستد و موجب تقویت رونق این عرصه می‌شود. ما فرمولی پیدا کرده ایم که در دنیا هم تجربه شده است، ما با ۱۰ درصد آورده ۹۰ درصد به کسانی که مسکن می‌خواهند وام می‌دهیم و وثیقه از افراد گرفته نمی‌شود و همان خانه‌هایی که قرار است تولید شود در اختیار بانک قرار می‌گیرد.
,
 
,
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما این سود بانکی را در اختیار زوج‌های جوان، معلمین و رانندگان ماشین‌های سنگین قرار می‌دهیم. برای کارگران هم طرح دیگری داریم و قرارداد را با بنگاه‌هایی که آنجا کار می‌کنند می‌بندید تا سود بانکی روی دوش کارگران نباشد با این راهکار ساخت و ساز رشد می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه