اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

یکی از محوری ترین شعارهای امام خمینی(ره) وحدت شیعه و سنی بوده است

یکی از محوری ترین شعارهای امام خمینی(ره)  وحدت شیعه و سنی بوده است
ماموستا عبدالرحمن مرادی گفت: یکی از محوری ترین شعارهای امام خمینی(ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی وحدت شیعه و سنی بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: رسالت علما همواره در طول تاریخ اسلام پیروی کردن از راه انبیا و تبلیغ توحید، نبوت، معاد و تببین احکام شرعی بوده است.

  وی افزود: در هر برهه ای از زمان اگر شریعت اسلام به خطر افتد علما با جهاد زبان، قلم، تبلیغ و حتی جهاد بدنی از شریعت مبارک اسلام دفاع کرده اند و پاسدار آرمان های بزرگ اسلام بوده اند.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: با ضرس قاطع می توانیم از جمله علمای ربانی و مجاهد در قرن حاضر را حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه یاد کنیم که از خانواده ای روحانی، مجاهد و ظلم ستیز به دنیا آمدند و از همان دوران کودکی از نهضت اسلامی تاسی گرفتند و توانستند بزرگترین انقلاب قرن را به نفع اسلام و احیای حاکمیت اسلام رقم بزنند.

وی عنوان کرد: چنان که از زندگی مبارزاتی امام راحل به یاد داریم و شنیده ایم معظم له خطاب به شاه مملکت گفتند اگر بمانم به  اسلام خدمت خواهم کرد و اگر مرا بکشید خونم به اسلام خدمت می کند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: اسلام عام است و همه مذاهب اسلامی را در خود جا دارد و بالاخص مذهب اهل سنت که حضرت امام خمینی(ره) همواره حامی وحدت حقیقی و عملی میان مذاهب به ویژه اهل سنت و اهل تشیع بودند.

ماموستا مرادی تصریح کرد: یکی از محوری ترین شعارهای امام خمینی(ره) در دوران مبارزات نهضت اسلامی وحدت شیعه و سنی بوده و از این رو نه تنها اهل سنت ایران بلکه اهل سنت سایر کشورها از این دیدگاه و حتی مبارزات اسلامی حضرت امام راحل حمایت کردند .

وی افزود: از بیانات گهربار حضرت امام خمینی(ره) در رابطه با وحدت شیعه وسنی این است که فرمودند: شیعه وسنی همه مسلمان و برادر هستند و اختلافات موجود باید از میان برداشته شود، با هم متحد شوند که مسلمانان این ندای وحدت از طرف امام(ره) را لبیک گفته و جلسات و همایشات بسیاری در این رابطه صورت گرفته تا به این نتیجه برسیم همه مسلمان دارای مشترکات فراوانی هستند و بتوانند از موارد اختلاف چشم پوشی کنند .

ماموستا مرادی گفت: دید امام خمینی(ره) نسبت به امر وحدت و برادری میان فرقین یک دید قرآنی، نبودی و مطابق با سنت و سیره عملی اهل بیت مکرم پیامبر(ص) بوده و از همان منبع ها سرچشمه می گیرد .

وی افزود: اتحاد و پکپارچگی امت اسلامی سبب قدرت، اقتدار، عزت و مجدد اسلام بوده و امام راحل این امر خطیر را بسیار عالی درک و بر آن پافشاری کردند و حقا که در این راه موفق شدند و بسیاری از اختلافات، فاصله ها، نزاعهای موجود عالم اسلامی و بین مذاهب مرتفع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای  پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه