اخبار داغ

چرخیدن چرخ‌های اقتصاد تنها یک شعار تبلیغاتی بود؛

ایجاد بحران‌های خود ساخته؛ مهمترین مانع تولید/ عامل قطعی‌های برق؛ ماینرهایی که فقط دولتی‌ها آنها را می‌بینند!

ایجاد بحران‌های خود ساخته؛ مهمترین مانع تولید/ عامل قطعی‌های برق؛ ماینرهایی که فقط دولتی‌ها آنها را می‌بینند!
یکی از شعارهای اصلی دولت تدبیر وامید چرخیدن همزمان چرخ‌ سانتریفیوژها و چرخ‌های اقتصاد کشور بود که نحوه مواجهه دولت در هنگام بروز بحران کرونا و بحران خود ساخته قطعی برق نشان داد این شعار برای مسئولین دولتی تنها جنبه پوپولیستی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، یکی از شعارهای اصلی دولت یازدهم و دوازدهم که آقای روحانی مدام به آن تاکید داشتند" چرخیدن هم زمان چرخهای سانتریفیوژ و چرخ اقتصاد بود "و در 13اسفند 99 اقای رئیس جمهور با اقتدار تمام اعلام کردند موفق به اجرای این شعار خود شدند،اما واقعیت های مورد مشاهده در سطح خیابان ها و در گفتگو با قشرهای مختلف ، نماینگر این موضوع است که در دولت یازدهم و دوازدهم نه چرخ اقتصاد چرخید ونه چرخ سانتریفیوزها و دولت در این زمینه هم موفق به اجرای وعده های خود نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

اما قصه نچرخیدن سانتریفیوزها و سیمانی که در قلب راکتور اراک ریخته شد را همه میدانند و بارها در رسانه ها به آن پرداخته شده است اما چرا چرخ اقتصاد نچرخید؟

,

در این گزارش به یکی از دغدغه های فعلی واحدهای تولیدی در سطح کشوریعنی قطعی برق و تعهدات بین المللی که دولت در این زمینه داده است می پردازیم و سهم دولت را در این بحران بررسی میکنیم و اینکه سهم دولت در ایجاد و برطرف کردن این بحران ها تا چه میزان بوده است ؟ سهم خود دولت در ایجاد این بحران تا چه میزان بوده است و اینکه آیا در دولت تدبیر وامید چرخ های اقتصاد چرخید؟

, سهم دولت را در این بحران بررسی میکنیم و اینکه سهم دولت در ایجاد و برطرف کردن این بحران ها تا چه میزان بوده است ؟ سهم خود دولت در ایجاد این بحران تا چه میزان بوده است و اینکه آیا در دولت تدبیر وامید چرخ های اقتصاد چرخید؟,

عدم عزم دولت در رفع موانع تولید

, عدم عزم دولت در رفع موانع تولید, عدم عزم دولت در رفع موانع تولید,

در دنیای ارتباطات دیگر همه میدانند که لازمه پیشرفت و موفقیت در اهداف اقتصادی چرخیدن  چرخهای تولید یک کشور که واحدهای صنایع واصناف می باشندمی باشد اما آیا در دولت یازدهم و دوازدهم چرخهای این واحدها چرخید؟

,

سید علی ریاضی استاد اقتصاد دانشگاه در گفتگو با یزد رسا اعلام میکند: دولت در هنگام فشار حداکثری امریکا به ایران و در زمان کرونا و حتی در حال حاضر و در هنگام قطعی برق اولین اقدامی که به ذهنشان در برخورد با صنایع می آید تعطیلی این واحدهای صنعتی است و هیچ عزمی برای برطرف نمودن موانع تولید ندارند.

,

, ,

وی ادامه داد: جدیدترین مشکل خود ساخته ای که در این دولت بروز کرده است افزایش مصرف برق و به دنبال آن قطعی برق است که مدیریت دولت در این زمینه هم مانند مدیریت های بحران دیگر بود و دستور به قطعی برق واحدهای تولیدی بود که اگر عزمی بود امکان اقدامات دیگری وجود داشت.

,

ایجاد بحران های خود ساخته دولت، مهمترین مانع تولید

, ایجاد بحران های خود ساخته دولت، مهمترین مانع تولید, ایجاد بحران های خود ساخته دولت، مهمترین مانع تولید,

موضوعی که این استاد اقتصاد دانشگاه به آن اشاره می کند یعنی قطعی برق در حال حاضر به عنوان مهمترین دغدغه واحدهای صنایع و تولیدی در استانهای مختلف کشور محسوب می شود زیرا طبق برنامه زمان بندی مجبور شده اند ساعتهای کاری واحدهای خود را کم بوده و در ساعتهایی از روز با حداقل تولید ممکن به فعالیت ادامه دهیم. بحرانی که به نظر می رسد خود دولت با تعهداتی که در بعد بین المللی داده است عامل ایجاد آن بوده است و امروز دولت تدبیر وامید برخلاف قولهای خود نه تنها عامل چرخیدن چرخهای اقتصاد نبوده بلکه حتی میتوان گفت عامل نچرخیدن چرخهای اقتصادی خود دولت بوده است.

,

تا چه میزان این صخبت که دولت و تعهداتی که مشخص نیست با کدامین منطق امضا شده است عامل ایجاد بحران قطعی های برق امروز در سراسر کشور هستند؟

,

علی جم سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد در پاسخ به سوال خبرنگار یزدرسا که آیا امکان پیش بینی مصرف در سال جاری وجود نداشت تا بتوان برای آن تدبیری اندیشید اظهار داشت: یکی از دلایلی که باعث شده در سال جاری شاهد افزایش قطعی برق باشیم عدم ساخت پروژه های جدید نیروگاهی در سطح کشور می باشد که به دلایل متعدد پیشرفت آنها آنگونه که باید می بوده رخ نداده است.

,

شعار چرخیدن چرخهای اقتصاد تنها یک شعار تبلیغاتی بود

, شعار چرخیدن چرخهای اقتصاد تنها یک شعار تبلیغاتی بود, شعار چرخیدن چرخهای اقتصاد تنها یک شعار تبلیغاتی بود,

مدیریت دولت تدبیر وامید در هنگام بروز بیماری کرونا که شاهد تصمیمات عجیبی از جمله تعطیلی واحدهای تولیدی واصناف در شرایطی که سفرها و هتل ها و ... دایر بود و اعتراف تلخ گونه این مسئول دولتی در یزد می تواند اتمام بخش این گزارش و اثبات این موضوع باشد که تولید هیچ موقع جز اولویتهای دولت نبوده است ودولت با اهداف انتخاباتی این شعار  را داده است اما برای اینکه اذهان مخاطبین بیشتر متوجه واقعیتهای موجود شود پرونده قطعی های برق که امروز تبدیل به یک ذغدغه بزرگ برای تولید کنندگان شده است را بررسی میکنیم

, مدیریت دولت تدبیر وامید در هنگام بروز بیماری کرونا که شاهد تصمیمات عجیبی از جمله تعطیلی واحدهای تولیدی واصناف در شرایطی که سفرها و هتل ها و ... دایر بود و اعتراف تلخ گونه این مسئول دولتی در یزد می تواند اتمام بخش این گزارش و اثبات این موضوع باشد که تولید هیچ موقع جز اولویتهای دولت نبوده است ودولت با اهداف انتخاباتی این شعار  را داده است اما برای اینکه اذهان مخاطبین بیشتر متوجه واقعیتهای موجود شود پرونده قطعی های برق که امروز تبدیل به یک ذغدغه بزرگ برای تولید کنندگان شده است را بررسی میکنیم,

عامل قطعی های برق؛ ماینرهایی که فقط دولتی ها آنها را می بینند

, عامل قطعی های برق؛ ماینرهایی که فقط دولتی ها آنها را می بینند, عامل قطعی های برق؛ ماینرهایی که فقط دولتی ها آنها را می بینند,

سخنگوی شرکت توزیع برق یزد در گفتگو با یزد رسا، کاهش تولید نیروگاه های برق آبی ، افزیش دما وافزایش نیاز مصرف و وجود دستگاه های استخراج رمز ارز دیجیتال را از دلایل اعمال برنامه های مدیریت اضطراری بار برشمرد اما آیا واقعا مهمترین دلایل این موارد هستند؟

,

, ,

این در شرایطی است که طبق گفته  سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان یزد سهم دستگاههای استخراج ارز طبق کشفیات این دستگاهها از برق مصرفی استان یزد تنها دهم درصد است!!!

,

مردم باید حرف کدام یک از این مسئولین دولتی  را باور کنند؟ در ضمن اینکه اگر علت اصلی قطعی برق طبق گفته مسئولین ، دستگاههای استخراج ارز است  چرا با قدرت و تمام توان با عوامل خرید وفروش واستخراج این رمز ارزها برخورد نمی شود؟

, مردم باید حرف کدام یک از این مسئولین دولتی  را باور کنند؟ در ضمن اینکه اگر علت اصلی قطعی برق طبق گفته مسئولین ، دستگاههای استخراج ارز است  چرا با قدرت و تمام توان با عوامل خرید وفروش واستخراج این رمز ارزها برخورد نمی شود؟,

دستگاههای استخراج ارز و ماینرهای قانونی یا غیر قانونی؟

, دستگاههای استخراج ارز و ماینرهای قانونی یا غیر قانونی؟, دستگاههای استخراج ارز و ماینرهای قانونی یا غیر قانونی؟,

اگر واقعا چنین است و این دستگاهها عامل نچرخیدن چرخهای اقتصاد شده است پس چرا با آگهی های فراوانی که در سایتهای خرید و فروش وجود دارد هیچ برخوردی نمیشود واصلا چرا مقام های نظارتی و امنیتی به این سایتها اجازه میدهند آگهی های خرید وفروش دستگاههای ماینر در این سایت قرار گیرد؟

,

طبق بررسی های انجام شده تنها در یک روز حدود ۴۰۰آگهی خرید وفروش قطعات دستگاههای ماینر در یکی از سایتهای خرید وفروش آن هم فقط در یزد قرار دارد مسئولین نهادهای نظارتی  و امنیتی استان باید پاسخگو باشند که چرا در شرایطی که اعلام می شود دلیل اصلی قطعی های برق این دستگاهها می باشد هر فردی می تواند اقدام به خرید وفروش آنها نماید وطبیعتا فردی که این دستگاهها را میخرد برای دکور منزل خود نمی خرد.

,

مسئولین شرکت توزیع آیا واقعا علت قطعی برق دستگاههای ماینر است؟ و أیا واقعا مسئولین دولتی مدعی محقق شدن شعار چرخیدن چرخهای اقتصاد هستند؟

,

افزایش دما در یزد نسبت به سال گذشته

, افزایش دما در یزد نسبت به سال گذشته, افزایش دما در یزد نسبت به سال گذشته,

یکی از دلایل توجیه پذیر برای مسئولین که عاملی شده است تا این حق را برای خود قائل باشند تا برق سرپنجه های اقتصادی کشور را قطع کنند، افزایش مصرف انرژی می باشد که امسال نیز مسئولین مدعی هستند هوای یزد نسبت به سالهای گذشته گرمتر شده و به دنبال آن مصرف افزایش یافته است این در حالی است که میرحسینی کارشناس اداره هواشناسی استان یزد در گفتگو با یزد رسا با اعلام اینکه متوسط دمای شهر یزد در اردیبهشت امسال۲۵.۸سانتی گراد بوده اظهار داشت: دمای نرمال براساس داده های تحلیلی هواشناسی در ۲۶سال اخیر حدود۲۴.۴سانتی گراد می باشد.

,

, ,

براساس صحبتهای این کارشناس هواشناسی زمانی نرمال هوا در یک بازه طولانی ۲۶ساله ۲۴.۴سانتی گراد باشد طبیعتا در برخی از سالها دما بسیار بالاتر از این نرمال بوده و نباید افزایش حدودیک درجه ای هوا در امسال چندان بر مصرف مردم اثر گذار باشد حال اینکه براساس کدام مستندات مسئولین شرکت توزیع مدعی افزایش مصرف هستند خود جای تامل دارد.

,

در ضمن اینکه اگر فرض را بر افزایش مصرف بگذاریم سوال این است این افزایش مصرف در نتیجه مصرف کدام گروه مشترکین بوده است، ادارات دولتی، صنایع یا مشترکین خانگی؟

, در ضمن اینکه اگر فرض را بر افزایش مصرف بگذاریم سوال این است این افزایش مصرف در نتیجه مصرف کدام گروه مشترکین بوده است، ادارات دولتی، صنایع یا مشترکین خانگی؟,

طبق صحبت علی جم سرپرست شرکت توزیع برق استان یزد در گفتگو با یزد رسا برق مشترکین خانگی تنها 4درصد  نسبت به سال قبل افزایش داشته است

,

کاهش تولید نیروگاههای برق آبی

, کاهش تولید نیروگاههای برق آبی, کاهش تولید نیروگاههای برق آبی,

یکی دیگر از علت هایی که  مسئولین  شرکت توزیع برق اعلام کرده اند کاهش تولید نیروگاههای برق آبی کشور می باشد که اگر واقعا چنین است باید پرسید

,

چرا ظرفیت تولید این نیروگاهها کاهش یافته ؟ آیا کاهش بارندگی های امسال متفاوت بوده نسبت به عدم بارندگی های چندسا قبل؟و چرا تمامی مسئولین فقط معطوف شده اند به رمز ارزها و هیچ کدام از مسئولین در مورد علت های این کاهش تولید  صحبت نمی کنند؟

,

در مجموع اینکه به نظر می رسد علت واقعی قطعی های برق دلیل دیگری داردکه مسئولین مربوطه با انتشار اخبار متوالی و اعلام خبر استخراج رمز ارزها سعی در گمراه کردن افکار عمومی و مخفی نگه داشتن موضوع مهمتری دارند اما این موضوع چیست؟ 

,

معاهده پاریس

, معاهده پاریس, معاهده پاریس,

معاهده پاریس موضوعی است که گفته می شود خانم ابتکار معاون رئیس جمهور به نمایندگی از ایران متعهد به اجرای آن شده است و اینکه از سال2020  ایران12.2درصد مصرف گازهای گلخانه ای خود را  کاهش دهد این در شرایطی است خود کشورهای غربی بهره برداری و استفاده خود را انجام داده و حتی آمریکا از این معاهده خارج شده است.

, معاهده پاریس موضوعی است که گفته می شود خانم ابتکار معاون رئیس جمهور به نمایندگی از ایران متعهد به اجرای آن شده است و اینکه از سال2020  ایران12.2درصد مصرف گازهای گلخانه ای خود را  کاهش دهد این در شرایطی است خود کشورهای غربی بهره برداری و استفاده خود را انجام داده و حتی آمریکا از این معاهده خارج شده است.,

, , , ,

در مجموع اینکه به نظر می رسد تعهدات و اقداماتی که معلوم نیست مسئولین دولت تدبیر وامید با کدامین تدبیر امضا کرده و در حال اجرای آن هستند و برخلاف شعارهای پوپولیستی خود در حال حاضر و در ماههای پایانی دولت نه نتوانستند این شعار خود را مبنی بر چرخیدن چرخهای سانترفیوژ و چرخیدن چرخهای اقتصاد را محقق کنند و حال با ارائه آدرسهای غلط ، سعی در انحراف افکار عمومی دارند تا مردم متوجه اقدمات ودلایل اصلی نشوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه