اخبار داغ

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین:

عصر امام صادق عصر تحول فکری، علمی و فرهنگی بود/اهلیت در واگذاری مسئولیت از توصیه های امام صادق(ع)

عصر امام صادق عصر تحول فکری، علمی و فرهنگی بود/اهلیت در واگذاری مسئولیت از توصیه های امام صادق(ع)
نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه واگذاری مسئولیت به فرد متخصص و متعهد از توصیه های امام صادق(ع) است، گفت: عصر امام صادق عصر تحول فکری، علمی و فرهنگی بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حسین بنیادی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفرصادق(ع) به مهمترین خصوصیات اخلاقی ایشان اشاره کرد و اظهار داشت: امام صادق(ع) مصداق بارز انسان کامل است که جامعیت صفات حسنه و عمل بر اساس تکلیف و رضایت پروردگار در تمام عمر با برکتشان معلوم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی ادامه داد: امام صادق(ع) در عصر جهاد علمی قرار داشتند و در این دوران سخت شاگردان بسیاری را تربیت کردند.

,

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به اینکه عصر امام صادق را عصر تحول فکری، علمی و فرهنگی می دانند، گفت: مهم‌ترین دلایل برای این موضوع تلاش بی‌وقفه امام علیه‌السلام در توسعه علوم،‌ استحکام بخشیدن به اصول و فروع مذهب، تربیت شاگردان و تاثیرگذاری اجتماعی است.

,

وی در ادامه با اشاره به مهمترین ویژگی مسئولان از نظر امام صادق(ع) ، افزود: برخی از فقها با تمسک به آیه شریفه ” إِنَّ اللّه  یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُودُّوا اْلأَمَانَاتِ إِلَی أَهْلِهَا ” ؛ اهلیت در انفاذ مسئولیت را یکی از ارکان مهم مسئولیت دادن به دیگران می‌دانند و مفهوم آیه که اعطای مسئولیت به نااهلان است را در دایره مسئولیت نپذیرنذ؛ اهلیت یعنی جامع تعهد و تخصص که به حسب ظاهر دو ویژگی است ولی تمام ویژگی‌های مسئولان را بیان می‌کند.

,

این استاد حوزه اضافه کرد: ‌ در حقیقت اندیشه غلط درباره مسؤلیت‌ها، قدرت طلبی ایجاد می‌کند که منشاء مفاسد بسیاری می‌شود، در صورتی‌که اندیشه صحیح درباره مسئولان باید اندیشه خدمت باشد که از آن به عنوان ”تقوای عملی مسئولان” نام می‌بریم.

,

وی بیان داشت:مهم‌ترین توصیه ائمه معصومین(ع) جهاد و تلاش در انجام تکلیف است، مسئولان در یک جامعه سوء عملکردشان نه باید تقصیری و نه قصوری باشد ، در حقیقت وظیفه‌شناسی و مسئولیت‌پذیری یک اصل در قبول مناصب از نگاه مدیریت اسلامی و تکالیف اجتماعی است که اساس آن تقوای عملی است.

,

حجت الاسلام بنیادی بااشاره به پندی از دوران امام صادق برای امروز جامعه ، خاطرنشان کرد: بهترین درس برای جامعه نخبگان و حوزه‌های علمیه، الگوپذیری از تفکر تحولی که در آن توسعه در مباحث و کارکرهای دین نهفته باشد، می‌باشد.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه