اخبار داغ

رئیس و ۲۰ عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای مازندران استعفا دادند؛

نفوذ و لابی برای تایید صلاحیت برخی افراد مسئله‌دار در شوراها!/ پای کدام نماینده مجلس در میان است؟

نفوذ و لابی برای تایید صلاحیت برخی افراد مسئله‌دار در شوراها!/ پای کدام نماینده مجلس در میان است؟
رئیس، عضو هیئت نظارت مازندران و ۲۰ نفر از اعضای شورای نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران به نشان اعتراض در پی تأیید صلاحیت برخی از نامزدهایی که توسط مراجع پنجگانه رد صلاحیت شده بودند، استعفا دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، مهدی سعادتی رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر ور وستای مازندران در نامه‌ای استعفای خود را به نشان اعتراض در پی تأیید صلاحیت برخی از نامزدهایی که توسط مراجع پنجگانه رد صلاحیت شده بودند، تقدیم هیئت نظارت عالی مرکزی کرد.

این در حالی است که در هفته های گذشته برخی نمایندگان مجلس با فشار و لابی به دنبال تایید صلاحیت نامزدهای مسئله دار شوراها بودند که با استعفای رئیس، عضو هیئت نظارت مازندران و 20 نفر از اعضای شورای نظارت بر انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران این موضوع تایید شد.

در نامه‌ای که از سردار مهدی سعادتی رئیس هیئت نظارت بر شوراهای اسلامی در مازندران در فضای مجازی در استان بازنشر شده است، از استعفای وی و برخی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراها حکایت دارد.

در این نامه دو صفحه‌ای که به امضای سعادتی رسیده است، ضمن اعتراض به دخالت برخی همکاران و افراد ذی نفوذ برای تأیید صلاحیت نورچشمی‌های بی صلاحیت، دلیل این اقدام عنوان شده است.
 


همچنین در این نامه تصریح شده است به زودی ضمن افشاگری رسمی پشت پرده برخی افراد با نامزدهای مسئله دار، مستندات آن برای برخورد با آنان به شورای نگهبان تقدیم می‌شود.

در این نامه تصریح شده هیئت نظارت مرکزی با نفوذ و لابی تأیید صلاحیت برخی افراد رد صلاحیت شده را اعلام کرده است.

همچنین 20 نفر از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای مازندران به منظور اعتراض به تأیید صلاحیت برخی کاندیدا که پیش از این توسط مراجع انتظامی و امنیتی رد صلاحیت و سپس با نفوذ و لابی تأیید صلاحیت شدند، استعفای خود را تقدیم کردند.
 


پس از سردار سعادتی این بار عضو دیگر هیئت نظارت استان مازندران ، کیوان مرادیان نماینده مردم قائم‌شهر نیز از حضور در هیئت نظارت استان استعفا داد.

 

استعفا این دو نماینده انقلابی بدلیل تاییدصلاحیت برخی از کاندیدای ردصلاحیت شده که موارد فساد داشتن بوده است که با اعمال نفوذ یکی از نمایندگان تایید شدند.

همچنین آقاجانی دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان نیز استعفا داد.

البته استعفای رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران باید مورد موافقت هیات مرکزی نظارت بر انتخابات کشور قرار بگیرد.

برخی رسانه های مازندران ضمن تماس با مراجع ذی صلاح تاکید کردند در حمایت از هیئت نظارت بر انتخابات استان، اجازه نخواهند داد با نفوذ افراد متنفذ شوراهای ساری و بابل دوباره تکرار شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه