اخبار داغ

یک استاد دانشگاه :

ما به دنبال دولت فضیلت گرا هستیم

ما به دنبال دولت فضیلت گرا هستیم
سیاوش وزیری گفت: ما به دنبال دولت فضیلت گرا هستیم تا جلوی توسعه ناعدالتی و شکاف فقر را بگیریم و امیدواریم که با گام‌های موثر آقای رئیسی در بحث عدالت باعث خرسندی مردم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش وزیری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در خصوص لزوم مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، اظهار داشت: در طی سالهای گذشته با توجه به ضعف عملکردی که برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی داشتند و همچنین ناخرسندی و نارضایتی که به دلیل تنگناهای معیشتی وجود داشته یکی از ابزارهایی که توسط افراد معاند و معارض و رسانه‌های دشمن و دشمن ساز استفاده می شود تضعیف مشارکت عمومی مردم در انتخابات است.

این استاد دانشگاه  افزود: دشمنان قصد دارند از این ناخرسندی ها به عنوان روشی برای نشان دادن اعتراض مردمی از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: قهر با صندوق‌های رای و پیوستن به کمپین "رای بی رای" تنها باعث خشنودی کسانی می‌شود که به هیچ وجه به فکر آبادانی ایران اسلامی نیستند و قصد دارند با شکاف بین مردم و دولت به اهداف خود دست پیدا کنند.

وزیری گفت: با قهر کردن با صندوق‌های رای مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مردم و همچنین مسئله ازدواج و بیکاری جوانان حل و فصل نمی‌شود و فقط مشکلی بر مشکلات از قبل موجود اضافه خواهد شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بنده به عنوان شهروند و استاد دانشگاه از جناب آقای سید ابراهیم رئیسی حمایت می کنم و رای من رای به ایشان است.

وزیری به دلایل انتخاب آقای رئیسی نیز اشاره کرد و افزود: رفتار و عملکرد ایشان را وقتی تحلیل می‌کنم می‌بینم کاملاً نگاه فراجناحی نسبت به گروه های فعال سیاسی و احزاب در کشور دارند و همین باعث می شود که بتواند از تمام سلایق و استعدادهای کشور استفاده کند.

وی اظهار داشت: دولت مقتدر را در کشورهای غیر اسلامی و حتی در برخی دول که در نقطه مقابل جمهوری اسلامی ایران هستند داریم ما نیز دولت مقتدر فضیلت گرا می خواهیم که با صداقت و با احترام به مردم بدون نگاه حاکم و رعیتی به امر پاسخگویی به مشکلات مردم بپردازد.

این استاد دانشگاه گفت: متاسفانه از سوی برخی از مدیران ارشد مسئله پاسخگو بودن در مقابل مردم و مسئولیت پذیری جدی گرفته نمی شود و در برخوردهای آنها مشکلات یا به گذشتگان نسبت داده می‌شود و یا دلیل آن را در خارج از مرزها جستجو می‌کنند و هیچ مسئولیتی را به گردن نمی‌گیرند و این بزرگترین اشکال در یک مدیر ارشد است.

وی خاطر نشان کرد: ما انتظار داریم در دولت فضیلت گرا شفافیت وجود داشته باشد که جلوی ناپختگی های اجتماعی را بگیرد و از لایه لایه شدن جامعه جلوگیری کند.

متخصص بیماری‌های عفونی ورئیس بیمارستان‌ گلستان کرمانشاه افزود: ما توسط جناب آقای سید ابراهیم رئیسی به دنبال دولتی هستیم که باعث حداکثر مشارکت مدنی مردم شود و رهبری یک جامعه مدنی و متمرکز را در اختیار جوانان دانشگاهی قرار دهد که آینده ساز این کشور خواهند بود.

وزیری با اشاره به اینکه در کشور به اندازه کافی و لازم از ظرفیت دانشگاه استفاده نمی شود، بیان داشت: دانشگاه در همه کشورهای توسعه یافته نقطه عطف یک جامعه مدنی است و متاسفانه در سال‌های گذشته به عنوان یک کانون تفکر و برنامه ریز در کشور به آن نگاه نشده است.

وی بار دیگر حمایت خود را از آقای رئیسی اعلام و خاطر نشان کرد: ما به دنبال دولت فضیلت گرا هستیم تا جلوی توسعه ناعدالتی و شکاف فقر را بگیریم و امیدواریم که با گام‌های موثر آقای رئیسی در بحث عدالت باعث خرسندی مردم شود.

رئیس بیمارستان‌ گلستان کرمانشاه بیان داشت: هیچ وقت انتظار نداریم در دولتی که ان شاءالله توسط آقای رئیسی تشکیل خواهد شد تمامی مشکلات حل شود چرا که چنین امری غیر ممکن است اما انتظار داریم همانند دولتی تنبل که در کوهپایه های افق رسیدن به شرایط مطلوب در حال در جا زدن است، نباشد و گام‌به‌گام دامنه های پیشرفت و توسعه را به سمت قله سربلندی این کشور بردارند.

وی گفت: البته حل مشکلات مردم با توجه به انباشت زیادی که هست قطعاً سالها زمان نیاز دارد ولی مسئولیت پذیر بودن مدیران ارشد از مطالبات جدی ما از ایشان و دولتی است که ایشان در راس آن خواهد بود.

وزیری در خصوص اجماع بی نظیری که از طیف پزشکان و اساتید هیئت علمی به خصوص در استان کرمانشاه برای انتخابات شکل گرفته، بیان داشت: تصور می شد به خصوص توسط کسانی که در نقطه مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که دانشگاه می‌تواند زمین بازی آن ها برای ایجاد ناامنی های سیاسی و شکل دادن به اعتراضات مدنی مردم در مقابل حکومت باشد در صورتی که جامعه دانشگاهی برگرفته از بطن جامعه اسلامی و از جنس مردم و جامعه فرهیخته و خدمتگزار مردم است و به هیچ وجه مشکلات کشور را نادیده نمی گیرد.

وی افزود: البته از این موضوع ناخرسند هستیم که بسیاری از فرهیختگان سیاسی ما در مقابل مشکلات مسئولیتی را قبول نمی‌کنند و پاسخگویی ندارند، به همین جهت بسیاری از دانشگاهیان در این دوره از انتخابات برای خنثی کردن تفکر نادرست معارضین و معاندین وارد میدان شدند تا نشان دهند از همین مردم، در بین مردم و با مردم هستند و به هیچ وجه آنها را تنها نمی گذارند.

متخصص بیماری‌های عفونی ورئیس بیمارستان‌ گلستان کرمانشاه گفت: دانشگاهیان دوست دارند با مشورتی که با مسئولین سیاسی ارشد این نظام خواهند داشت، راهکارهای عبور و برون رفت از مشکلات معیشتی مسکن و ازدواج که دغدغه عامه مردم است و نگرانی‌های مربوط به حوزه اقتصاد و بهداشت و درمان را کاهش دهند و به سمتی حرکت کنیم که رفاه عمومی در بین مردم موجب خرسندی آنها شود.

 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه