اخبار داغ

یادداشت: علی حسینی

دوقطبی " ادامه دولت ناکارآمد" در برابر "مردم خواستار تغییر"

دوقطبی " ادامه دولت ناکارآمد" در برابر "مردم خواستار تغییر"
معمولا در انتخابات زمانی که دوقطبی ایجاد می شود، مبنای رای دهی با حالت عادی بسیار تغییر می کند و رای دهندگان مجبور هستند که یکی از دو قطب مشخص شده را انتخاب کنند تا با جریان ایجاد شده همراه شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی حسینی*  در یادداشتی نوشت: دوقطبی سازی در انتخابات همیشه یکی از شگردهای انتخاباتی برای گرفتن رای از بخشی از جامعه بوده است. اگر به انتخابات های چند دوره گذشته نگاه کنیم می بینیم که جریانی همواره سعی در ایجاد دو قطبی داشته تا بتواند از آب گل آلود ماهی خود را بگیرد. معمولا در انتخابات زمانی که دوقطبی ایجاد می شود، مبنای رای دهی با حالت عادی بسیار تغییر می کند و رای دهندگان مجبور هستند که یکی از دو قطب مشخص شده را انتخاب کنند تا با جریان ایجاد شده همراه شوند.

در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم سعی دارند دو قطبی همتی و مهرعلیزاده در برابر آیت الله رئیسی را درست کنند. به نظرم این اتفاق قابل پیش بینی بود زیرا در انتخابات گذشته هم چنین وضعی رخ داده بود اما اینکه به هدفی که دنبال آن هستند برسند یا نه جای بحث دارد.

به اعتقاد من این دوره از انتخابات با برخی از دوره های پیش تفاوت های آشکاری دارد و دو قطبی سازی های جریانی خاص به ضرر آن ها تمام خواهد شد. فعالان این جریان خاص نمی دانند که دو قطبی اصلی " ادامه دولت ناکارآمد" در برابر "مردم خواستار تغییر" است؛ یعنی دو قطبی اصلی فعلی که در این دوره به دلیل ناکارآمدی دولت روحانی در بین مردم مقبولیت خواهد داشت همین خواهد بود. دو کاندیدای جریان طرفدار دولت روحانی یعنی همتی و مهرعلیزاده هر چه هم تلاش کنند نمی توانند خود را از سایه دولت ناکارآمد روحانی خارج کنند به همین دلیل هم آن ها در قطب ایجاد شده "ادامه دولت ناکارآمد" قرار خواهند گرفت و قطبی که در مقابل خود ایجاد می کنند "مردم خواستار تغییر" است؛ از طرفی با حملاتی که جریان طرفدار دولت علیه آیت الله رئیسی ایجاد کرده اند، ایشان را بیشتر از گذشته نماینده قطب "مردم خواستار تغییر" کرده اند.

به عقیده نگارنده پیش از این نیز آیت الله رئیسی نماینده این قشر بود اما با تلاش های اخیر برای دو قطبی سازی این جایگاه بیشتر تثبیت شده است و به جریان مردمی کمک کرده اند!

فعال اجتماعی و رسانه ای

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه