اخبار داغ

معاون محیط زیست لرستان عنوان کرد؛

فرونشست دشت‌های لرستان به دلیل برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی

فرونشست دشت‌های لرستان به دلیل برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی
برنا گفت: مصرف بی رویه و برداشت‌های غیر مجاز آب سبب فرونشست دشت‌ها شده است، این در حالی‌ست که آب در حیات محیط زیست نقش بسیار مهمی دارد و باید از مصرف بی‌رویه در این بخش خودداری شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الهام برنا در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک با اشاره به هفته محیط زیست اظهار داشت: محیط زیست با چالش‌های برداشت بی رویه آب، گرد و غبار، فرسایش زمین، مدیریت پسماند، شکار بی رویه و ریزگردها مواجه است که نگهداری و حفاظت از محیط زیست بسیار لازم و ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به چالش آب افزود: مصرف بی‌رویه و برداشت های غیرمجاز آب سبب فرونشست دشت‌ها شده است، این در حالی‌ست که آب در حیات محیط زیست نقش بسیار مهمی دارد و باید از مصرف بی رویه در این بخش خودداری شود.

,

معاون محیط زیست لرستان تصریح کرد: یکی از دیگر مشکلات حوزه محیط زیست، فرسایش خاک است به طوری که استفاده ناپایدار از زمین برای سایر کاربری‌ها و تغییر کاربری‌هایی که هیچ توجیهی ندارند خصوصا در حوزه زاگرس سبب فرسایش خاک شده است.

,

برنا با تاکید بر بازیافت در مدیریت پسماندها عنوان کرد: عدم درست مدیریت پسماندها سبب تهدید سلامتی مردم و محیط زیست می شود در حالی که با مدیریت پسماندها و بازیافت زباله ها می توان از این مشکل جلوگیری کرد، البته ۸۰ درصد زباله‌های تولیدی قابل بازیافت و تنها ۲۰ درصد زباله‌ها غیرقابل بازیافت است که اگر این مهم اجرا شود گامی مهم در راستای مدیریت پسماند می باشد.

,

وی با اشاره به ریزگردها بیان کرد: لرستان جزء استان‌هایی است که در جبهه دوم بعد از خوزستان و ایلام تحت تاثیر ریزگردها قرار می‌گیرد، این استان کانون تولید ندارد ولی تحت تاثیر سایر استان‌ها قرار می گیرد.

,

برنا به برنامه‌های هفته محیط زیست در استان اشاره کرد و افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، برگزاری نشست با صاحبان صنایع بزرگ، پایش صنایع در سطح استان توسط کارشناسان محیط زیست، تجلیل از فعالین زیست‌محیطی در حوزه حیات وحش، انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در فضای مجازی از مهمترین برنامه‌های محیط زیست در این هفته می‌باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه