اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع):

سواد رسانه‌ای پیش‌‌نیاز تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است

سواد رسانه‌ای پیش‌‌نیاز تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح است
علی خلیلی گفت: آموزش سواد رسانه‌ای و ترویج این مساله از جمله پیش‌نیازهای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: این تصویر رویایی که ما از غرب داریم قدمتی بسیار ریشه‌دار دارد و سابقه شکل گیری این تصویر از غرب به اوایل دوره قاجار برمی‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
علی خلیلی ادامه داد: آمریکا در حالی که ۵ درصد جمعیت جهان را دارد ۲۵ درصد زندانیان جهان در آمریکا وجود دارند، و جمعیت آمریکا ۸ برابر ایران کارتن خواب دارد.
,
 
,
وی افزود: در ایران ۲۵ درصد، آلمان ۶۰ درصد، فرانسه ۵۰ درصد، انگلیس ۴۰ درصد مردم مستأجر هستند. به گزارش بانک جهانی فقر مطلق در ایران کمتر از انگلیس، بلژیک و اسپانیا است.
,
 
,
خلیلی گفت: این تصویر رویایی از غرب از دوران قاجار تاکنون در ذهن افراد شکل گرفته و همچون پتک و چکشی شده برای کوبیدن بر سر مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران؛ اما زمانی که به واقعیت و آمارها مراجعه می کنیم، می بینیم که از همان قرن نوزدهم واقعیت غرب چیزهای دیگری هم بوده که جریان روشن فکری آن ها را از ما پنهان می کرده است.
,
 
,
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: هنوز رسانه و مدیریت افکار عمومی و توجه به اینکه واقعیت یک بحث است و ادراک از واقعیت بحثی دیگر و این خود یک هنر است این هنوز برای ما جا نیفتاده و روی آن سرمایه گذاری نکرده ایم و از این هنر خیلی بهره مند نیستیم.
,
 
,
وی ادامه داد: این قدرت رسانه است که می تواند بدترین و فاسدترین شکور را زیباترین، و آبادترین و ثروتمندترین و مردمی ترین کشور را فقیرترین کشور دنیا معرفی کند.
,
 
,
خلیلی گفت: امنیت و آرامشی که در کشور ایران وجود دارد در هیچ کجای دنیا یافت نمی شود، در صورتی که رسانه ها در صدد این هستند که نشان دهند در آمریکا که در روز روشن جوانان آن با خود سلاح جنگ سخت همراه دارند، امن ترین کشور دنیاست و در ایرانی که امنیتش به شدت حس می شود را نا امن ترین کشور معرفی کند.
,
 
,
این مدرس دانشگاه بیان کرد: این قدرت رسانه است. رسانه و هنر اغنا کردن افکار عمومی؛ یکی از مهمترین جاهایی که جریان انقلابی در آن ضعیف هستند.
,
 
,
وی افزود: تصویری که رسانه از غرب برای ما ساخته است فرسنگ ها با مغرب زمین فاصله دارد، تصویری که در ذهنتان از انگلیس دارید با آمارهای واقعی بسیار متفاوت است.
,
 
,
خلیلی ادامه داد: مطابق نقل روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن ماهانه هزار نفر در بیمارستان های انگلیس از تشنگی می میرند، چه کسی این حرف را باور می کند؟ چه کسی باور می کند که برای اینکه مثلاً از کارهای دولتی استفاده کنید ۳ ماه باید در نوبت بمانید؟ آمارهایی از این دست راجع به غرب فراوان است.
,
 
,
وی گفت: باید متوجه شویم که ذهنیتی که ما از غرب، پهلوی و جمهوری اسلامی ایران داریم، هیچکدام از این‌ها واقعی نیست و این قدرت رسانه است تا بتواند واقعیت را با خلاف واقع در ذهن شما نقش ببندد، اگر به قدرت رسانه واقف شدیم  و بتوانیم ضعف خودمان را جبران کنیم و از هنر رسانه برای بیان واقعیت به نحو احسن استفاده کنیم.
,
 
,
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رسانه ها با نشان دادن چهره نامناسب از ایرانٰ سعی دارند روحیه مردم را تضعیف کنند و مانع شرکت آنها در انتخابات شوند.
,
 
,
خلیلی گفت: اگر مردم سواد رسانه ای لازم را در این زمینه نداشته باشند قطعا فریب حربه‌‎های رسانه ای غرب را می خورند و رای نمی دهد. آموزش سواد رسانه ای و ترویج این مساله از جمله پیش نیازهای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و انتخاب گزینه اصلح است.
,
 
,
وی افزود: ولی رای ندادن مطالبه‌گری نیست. فقط شما با رای دادن و سهیم شدن در سرنوشت کشورتان می توانید مطالبه گر باشید و از رییس جمهور آینده خواسته هایتان را بخواهید.
,
 
,
این کارشناس گفت: جمهوری اسلامی؛ مردمی ترین نظام در دنیاست که تاکنون مانند آن به معنای واقعی وجود ندارد، شما هر زمان از شبانه روز در خیابان های ایران راه بروید هیچ خطری شما را تهدید نمی کند این امنیت ایران مثال زدنی است. مردم در آستانه انتخابات فریب رسانه های غرب و رنگ و لعب های رسانه ای غرب نشوند، در مورد کاندیدا تحقیق و انتخاب اصلح را برگزیند.
,
 
,
خلیلی در خاتمه خاطرنشان کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب شایسته فرد اصلح می تواند هم مطالبه گری باشد و هم می تواند گامی موثر برای پیشرفت ایران باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه