اخبار داغ

گزارشی از نابسامانی این روزهای بازار میوه؛

چرا مسئولان برای ساماندهی بازار کرمان بهانه تراشی می‌کنند؟/ مسئولان: عدم مطالبه گری مردم علت آشفتگی بازار است

چرا مسئولان برای ساماندهی بازار کرمان بهانه تراشی می‌کنند؟/ مسئولان: عدم مطالبه گری مردم علت آشفتگی بازار است
میثم آبدری در رابطه با آشفتگی وضعیت بازار میوه کرمان گفت: متاسفانه برخی از مسئولان بر این عقیده هستند چون مردم مطالبه گر نیستند بازار به همین منوال آشفتگی و عدم ساماندهی باقی مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، از ابتدای اردیبهشت ماه متاسفانه وضعیت اتیکت و قیمت گذاری میوه ها در بازار مظفری و فروشگاه های سطح شهر دوباره به حالت قبل برگشته و دچار آشفته بازاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

برخی فروشندگان دیگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و از زدن ماسک ممانعت می کنند و وقتی به آنها معترض می شویم می گویند؛ «کرونا رفت، کرونا دروغ بود، همه اش الکی بود».

,

در بازار مظفری فروشندگان میوه را دست چین کرده و بهترین آنها را در جلوی سینی ها بر روی هم می چینند و به خیال خودشان می خواهند جذب مشتری کنند اما وقتی میوه ای که به مشتری ارائه می کنند بسیار بی کیفیت و پلاسیده است و وقتی مشتریان معترض می شوند با بداخلاقی با او رفتار می شود.

,

چرا فروشندگان میوه ای را که از میدان میوه تربار به صورت در هم می خرند به صورت درهم به مشتریان ارائه نمی کنند؟ چرا هنگام مطالبه گری مشتری از فروشندگان تکریم مشتری صورت نمی گیرد؟

,

متاسفانه مردم کرمان مطالبه گر نیستند

, متاسفانه مردم کرمان مطالبه گر نیستند, متاسفانه مردم کرمان مطالبه گر نیستند,

یوسف جعفری رئیس اتاق اصناف استان کرمان  در این رابطه به خبرنگار ما گفت: از لحاظ شرعی درست نیست که یک فروشنده چینن کاری با مشتریان انجام دهد و میوه درهم را به شکلی دیگر به فروش رساند.

,

وی افزود: میوه ای که به صورت درهم از میدان میوه تره بار خریداری می شود باید به همان شکل در اختیار مشتری قرار گیرد.

,

رئیس اتاق اصناف استان کرمان خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم کرمان مطالبه گر نیستند و اگر آنها هر روز این مسئله را از مسئولان بخواهند حتما ترتیب اثر داده خواهد شد.

,

به گزارش راه آرمان، در سال های گذشته به دلیل مطالبات رسانه ای  و مردمی در رابطه با گرانی ها و افزایش قیمت میوه و سایر مواد غذایی از مسئولان ذیربرط، مسئولان همیشه کمبود نیرو را بهانه می کردند که بالاخره با درخواست کمک از نیروهای بسیجی می توان گفت این معضل تا حدودی رفع شد.

,

یاری بسیج در رفع معضل گرانی های بازار

, یاری بسیج در رفع معضل گرانی های بازار, یاری بسیج در رفع معضل گرانی های بازار,

میثم آبدری رئیس بسیج اصناف شهرستان کرمان به خبرنگار ما اظهار کرد: از اوایل شهریور و مهر ماه بود که طی تفاهم نامه ای که ما بین اداره صمت و بسیج منعقد شد قرار بر این بود که بسیج تعدادی نیرو را بدون هیچگونه چشمداشتی در اختیار اداره صمت قرار دهد تا در جهت تنظیم، نظم دهی و نظارت بازار بازرسان اداره صمت و اتاق اصناف را یاری کنند.

,

وی گفت: با به میدان آمدن نیروهای بسیج و تلاش شبانه روزی آنها سبب شد تا حدود ۷۰ درصد از مشکلات بازار برطرف شده و تا اندازه ای نظم به بازار برگردد.

,

رئیس بسیج اصناف شهرستان کرمان بیان کرد: قیمت ها کنترل و اتیکت ها نصب شد و اگر کسی خط قرمزها را کنار می گذاشت با او برخورد قانونی می شد.

,

آبدری تصریح کرد: بالاخره این نظارت ها قابل لمس بود و احساس می شد، تا اینکه تاریخ تفاهم نامه به پایان رسید و دوباره آشفته بازاری به بازار فروش اقلام اساسی برگشت.

,

با پایان تفاهم نامه دوباره آشفتگی و گرانی به بازار برگشت

, با پایان تفاهم نامه دوباره آشفتگی و گرانی به بازار برگشت, با پایان تفاهم نامه دوباره آشفتگی و گرانی به بازار برگشت,

وی بیان کرد: متاسفانه با جلسات پی در پی که صورت گرفت مجددا از اداره صمت خواستیم تا تفاهم نامه را تجدید کنند، همچنین پیشنهادات و ایده های جدیدی نیز ارائه شد اما تاکنون هیچ استقبالی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

,

رئیس بسیج اصناف شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: من از مسئولانی که نسبت به مردم گلایه مند هستند و می گویند چرا مردم مطالبه گری نمی کنند، سوال می کنم مگر شما مسئول و نماینده مردم نیستید، چرا شما برای حل مشکل مردم اقدام نمی کنید؟

,

چرا مسئولان برای ساماندهی به وضعیت بازار پا پیش نمی گذارند؟

, چرا مسئولان برای ساماندهی به وضعیت بازار پا پیش نمی گذارند؟, چرا مسئولان برای ساماندهی به وضعیت بازار پا پیش نمی گذارند؟,

آبدری تصریح کرد: شما مسئولان که از وضعیت بازار و قیمت ها بهتر از مردم خبر دارید چرا پا پیش نمی گذارید تا معضل زودتر رفع شود.

,

وی گفت: همین بی خیالی و کم کاری شما سبب می شود تا اعتماد مردم نسبت به شما و سایر مسئولان کم رنگ تر شود.

,

رئیس بسیج اصناف شهرستان کرمان بیان کرد: در مدت ۶ ماهی که نیروهای بسیجی بر بازار علی الخصوص بر میدان میوه تره بار نظارت شدید داشتند بازار تا اندازه ای از آشفتگی بیرون آمد.

,

آبدری در ادامه افزود: متاسفانه بارها در جلسات تنظیم بازار شاهد بودیم که لیست نرخ قیمت های میوه براساس گفته های میدان داران بسته می شد که این اصلا درست نیست، بلکه میوه باید براساس کیفیت و کمیت نرخ بندی شود و جهاد کشاورزی نیز بر آن نظارت کامل داشته باشد.

,

عدم وجود میوه ممتاز و درجه یک در بازار قطب کشاورزی کشور

, عدم وجود میوه ممتاز و درجه یک در بازار قطب کشاورزی کشور, عدم وجود میوه ممتاز و درجه یک در بازار قطب کشاورزی کشور,

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان کرمان قطب کشاورزی محسوب می شود اما در مرکز استان میوه ممتاز و درجه یک نداریم و این در حالی است که بارها در بازار و فروشگاه ها میوه های درجه ۲ را ممتاز و درجه یک غالب می کنند و این عمل آنها عوام فریبی است که در مقابل این عمل وقیحانه  باید پاسخگو باشند.

,

رئیس بسیج اصناف شهرستان کرمان اذعان کرد: میوه ممتاز به میوه صادراتی گفته می شود که در بازار کرمان به هیچ وجه وجود ندارد و میوه درجه یک نیز اگر باشد که احتمال آن بسیار کم است در برخی از فروشگاه های بالای شهر با قیمت بسیار بالا به فروش می رود.

,

آبدری گفت: میوه های درجه ۲ و اکثرا درجه ۳ در بازار مظفری به فروش می رسد و این مردم هستند که باید حواسشان باشد تا فریب نخورند.

,

خرید میوه درهم اما فروش میوه پلاسیده به مشتری

, خرید میوه درهم اما فروش میوه پلاسیده به مشتری, خرید میوه درهم اما فروش میوه پلاسیده به مشتری,

وی تصریح کرد: فروشندگان به هیچ وجه حق ندارند میوه ای که به صورت درهم می خرند آن را به شکلی دیگر در اختیار مشتریان قرار دهند.

,

رئیس بسیج اصناف شهرستان کرمان خاطرنشان کرد: برای اصلاح قیمت ها و نظم دهی به بازار باید کلیه مسئولان ذیربط از جمله اصناف، اداره صمت و جهاد کشاورزی پای کار باشند.

,

آبدری همچینن به بازار گوشت مرغ نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تا زمانی که نیروهای بسیجی پای کار بودند توانستیم تا حدود زیادی بازار فروش گوشت مرغ را تنظیم کنیم اما پس از اتمام قرارداد متاسفانه قیمت گوشت مرغ افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه