اخبار داغ

اصحاب رسانه استان مطرح کردند؛

اخلاق بازنده اصلی دور اول مناظرات بود/ کاندیداها باید با ارائه برنامه و راهکار مردم را اغنا کنند

اخلاق بازنده اصلی دور اول مناظرات بود/ کاندیداها باید با ارائه برنامه و راهکار مردم را اغنا کنند
تنی چند از خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه برخی کاندیداها در دور اول مناظرات اخلاق را باختند، افزودند: کاندیداها افکار عمومی را درگیرحواشی نکنند و از این مناظره ها برای ارائه برنامه ها و راهکارهای خود برای برون رفت از مشکلات فعلی استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، کمتر از ده روز دیگر مهمترین رویداد سیاسی سال 1400 در کشور برگزار خواهد شد و مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشور پای صندوق های رای خواهند رفت.
از همین رو از روزهای گذشته کاندیداهای تایید شده، در فضای مجازی، شبکه های مختلف رسانه ملی و رادیو  اقدام به معرفی برنامه های خود کرده و می کنند. اما شاید شاخص ترین برنامه و پربیننده ترین برنامه در بین تمام برنامه های آماده شده برای نامزدها، برنامه مناظره باشد چرا که طبق اعلام کارشناسان بیشتر مردم پای گیرنده های تلویزیون هستند تا مناظره را تماشا کنند.
اولین مناظره کاندیداها چندروز قبل برگزار شد، از همین رو با تنی چند از اصحاب فرهنگ و رسانه استان در خصوص کیفیت ، کمی و کاستی های مناظره و انتظارات از مناظره آینده را در گفتگویی کوتاه جویا شدیم که مشروح آن در ادامه می آید؛

برخی کاندیداها در دور اول مناظرات اخلاق را باختند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
, برخی کاندیداها در دور اول مناظرات اخلاق را باختند,


سید محمد مهدی موسوی، خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اینکه در مجموع اصل برگزاری مناظرات برای ایجاد شفافیت و روشنگری عامه جامعه بسیار خوب و بلکه لازم است، گفت: ای کاش نوع برگزاری مناظرات به نحوی باشد که کاندیداها ملزم به پاسخگویی به اصل و متن سوالات شوند و نه پرداختن به حواشی!
وی ادامه داد:  برخی از کاندیداها در دور اول مناظرات 1400 با تخریب یکدیگر متأسفانه اخلاق را باختند، هر چند شاید به خیال خود باعث جلب توجه برخی از مردم شوند اما این روش اخلاقی و منطبق بر آموزه های دینی نیست، ضمن آن که این روش های مذموم، چه بسا در کلان قضیه نتیجه معکوس هم بر جلب افکار عمومی داشته باشد.
این فعال رسانه ای خاطرنشان کرد:  انتظار می رود کاندیداها در مناظرات بعدی با نگاه تخصصی هم آسیب شناسی کرده و هم به صورت مشخص، ایده ها و برنامه های خود برای حل مشکلات را بیان کنند نه این که با حاشیه سازی و دروغ گویی و متلک پرانی به دنبال صید ماهی مقصود از آب گل آلوده باشند.
وی اضافه کرد:  ای کاش کاندیداها از ظرفیت مناظرات در مسیر اقناع مردم جهت حضور حداکثری در پای صندوق های رأی بهره ببرند، نه این که آن را میدان گلادیاتورهایی تلقی کنند که برای رسیدن به هدف ، استفاده از هر وسیله و دست یازیدن به هر بهانه ای در آن موجه باشد!

کاندیداها بجای کلی گویی و حمله به رقیب برنامه های خود را تشریح کنند
علی شعبانی، خبرنگار پایگاه خبری 598 با اشاره به اولین مناظره، گفت: مناظره گرمی نبود و چون اولین مناظره بود به نظر می‌رسید یخ کاندیداها هنوز باز نشده و حتی میشد در دقایقی از مناظره شبکه را هم عوض کرد!
وی ادامه داد: در این مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری نتوانستند به سوالات اقتصادی مردم پاسخ بدهند که دلیل این موضوع می تواند هم تعداد کاندیداها و هم کمبود زمان بود البته به جز یکی دوتا از کاندیداها بقیه به کلی گویی و یا حمله به کاندیدای طرف مقابل استفاده کردند.
مردم از شوهای سیاسی و جنگ های حزبی خسته شده اند
وی  اضافه کرد: انتظار بنده و همه مردم از کاندیداهای محترم این است که لطفا از حاشیه و تخریب دوری کنند و اگر واقعاً با برنامه به میدان انتخابات پا گذاشته اند از زمانی که به آنها تعلق میگیرد برای تبیین برنامه های خود استفاده کنند نه تخریب و تهمت و فرافکنی و گرفتن وقت مردم فهیم. مردم مشکل معیشت دارند و از شوهای سیاسی و جنگ های حزبی خسته هستند لطفا اگر راهکاری برای برون رفت از مشکلات فعلی دارید آنها را بیان کنید.

مناظره تبدیل به یک تئاتر سیاسی شده است/کاندیداها افکار عمومی را درگیرحواشی نکنند
وحید عزیزی، خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی قم نا با اشاره به اینکه مناظره اگر در چارچوب منطق و با رویکرد بی‌طرفانه انجام شود طبیعتا مردم را در "انتخاب صحیح" کمک خواهد کرد، اظهار داشت: تجربه سال های گذشته نشان داده که مناظرات انتخاباتی در کشور ما نه تنها کمکی به شفاف شدن مسائل واقعی نکرده بلکه به یک تئاتر سیاسی تبدیل شده که هرکس سعی می‌کند با بازیگری، افکار عمومی را درگیر حواشی بی‌مورد کند و به این طریق ناکارآمدی خودش را بپوشاند.
وی ادامه داد: مناظره اخیر نیز به خوبی نشان داد که تمرکز کاندیداها بیشتر بر اتهام‌زنی به طرف مقابل یا پاسخگویی به اتهامات واردشده به هر کاندیدا است؛ طبعا در چنین شرایطی انتظار اینکه مردم بتوانند کاندیداها را برمبنای کارآمدی‌شان قضاوت کنند چندان عملی نیست.

اخلاق در مناظره اول بازنده اصلی بود/کاندیداها با ارائه برنامه و راهکار مردم را اغنا کنند

,
,
,
,
,
,
, کاندیداها بجای کلی گویی و حمله به رقیب برنامه های خود را تشریح کنند,
,
,
, مردم از شوهای سیاسی و جنگ های حزبی خسته شده اند,
,
,
, مناظره تبدیل به یک تئاتر سیاسی شده است/کاندیداها افکار عمومی را درگیرحواشی نکنند,
,
,
,
, اخلاق در مناظره اول بازنده اصلی بود/کاندیداها با ارائه برنامه و راهکار مردم را اغنا کنند,


عباسعلی محمدی مطلع، مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به مناظره اول، اظهار داشت: در اولین مناظره بازنده اصلی اخلاق بود چرا که کاندیداهای اصلاح طلب آقای مهرعلیزاده و همتی به جای بیان مسائل و راهکار های خودشان به تخریب چهره رقیب پرداختند آن هم با ادبیات زشت.
وی ادامه داد: در بین کاندیداها آقای رئیسی انصافا با برنامه وارد شدند و قطعا می توانند در مناظره های بعدی هم موفق باشند.
این فعال رسانه ای افزود: از کاندیداها انتظار این است که به بیان دیدگاه ها و نظرات خود بپردازند تا مردم را اغنا کنند.

کاندیداها بجای ورود به مباحث غیرفنی به سوالات پاسخ دهند

,
,
,
,
,
, کاندیداها بجای ورود به مباحث غیرفنی به سوالات پاسخ دهند,


شهبازی، خبرنگار خبرگزاری ایرنا با اشاره به عملکرد کاندیداها در مناظره اول، گفت: اولین نکته ای که بویژه از سوی برخی کاندیداها بیشتر از همه جلوه گر بود، فرار از سوالات و ورود به مباحث غیرفنی همراه با توهین به رقیب برای به جریان انداختن احساسات قشر ناراضی بود تا مانند دوره های قبل مردم در  یک دو قطبی کاذب و هیجانی وارد شوند.
وی ادامه داد: در مجموع اخلاق قربانی اولین مناظره بود هرچند برخی از کاندیداها در این بین پایبند به اصل اخلاق و ارائه برنامه بودند.
این فعال رسانه ای بیان داشت: از سویی دیگر ابهاماتی در ذهن مردم بود که در سوالات مورد پرسش از نمایندگان جایی برای آنها پیش بینی نشده بود؛ سوالاتی نظیر حوادث آبان 98، نحوه برخورد دولت جدید با برجام و فروش نفت، محل تامین منابع مورد نظر برای طرح ها و وعده های انتخاباتی کاندیداها ، افزایش یارانه، نهضت ساخت مسکن و ... .
وی عنوان داشت: یکی دیگر از  مباحث مهمی که انتظار می رفت کاندیداها بصورت جدی درباره آن اظهار نظر کنند و نسبت به آن راهکار بدهند مقوله صادرات بود؛ چگونه می توان حجم صادرات کشور را افزایش داد در حالی که سیستم های بانکی به روی کشور بسته شده و حتی کشورهای دوست و همسایه نیز در مراودات تجاری با ما دچار مشکل هستند.
مناظره اول بیشتر شعاری بود/مناظره اول هیچ تاثیری در حضور افراد در پای صندوق های رای نداشت
شهبازی ابراز داشت: در مجموع در اولین مناظره راهکار عملی برای کاهش تورم، بیکاری، نارضایتی و بهبود اوضاع بصورت کارشناسی توسط نامزدها ارائه نشد و صرفا شعارهایی داده شد که یک فردی که اندکی درگیری با مباحث سیاسی داشته باشد نیز می تواند چنین کلی گویی هایی را حتی با زبان شیرین تر و سیمای جذابتری بیان کند.
وی با اشاره به اینکه هیچ نشانه ای از شور و نشاط انتخاباتی در فضای عمومی جامعه بعد از مناظره نیست ادامه داد: بعید است مناظره اول تاثیری در تغییر رای قشر ناراضی  برای حضور در پای صندوق های رای گذاشته باشد هرچند یکی از این عوامل را می توان در حذف و عدم احراز صلاحیت  برخی افراد شاخص با پیشنه مردمی قوی قلمداد کرد.

این نوع مناظره ها کاری از پیش نمی برد

,
,
,
,
,
, مناظره اول بیشتر شعاری بود/مناظره اول هیچ تاثیری در حضور افراد در پای صندوق های رای نداشت,
,
,
,
, این نوع مناظره ها کاری از پیش نمی برد,


مهدی جنتی، مدیر مسئول پایگاه خبری قم گویا با اشاره به اینکه این نوع مناظره ها کاری از پیش نمی برد، گفت:دلیل این اظهار نظر بنده هم گرو کشی احزاب و‌ عدم دغدغه مندی اغلب کاندیدهاست.
وی ادامه داد: در هر شکل برای مناظره اگر کسی زبان گویای مردم باشد و دغدغه حال و روز مردم را داشته باشید قطعا مردم هم به سمت وی به صورت فطری جذب و تمایل پیدا می کنند.
جنتی افزود: در حال حاضر مثل بسیاری از امور در جامعه ما فرهنگ مناظره هم رشد نکرده و البته اگر بخواهیم خود را با برخی کشورها مقایسه کنیم و بگوییم نسبت به آنها جلوتریم باید در پاسخ بگوییم ما داعیه علم و مدارک دکترا و سوابق اجرایی و مدیریتی داریم و اگر بخواهیم مثل چند آدم بیسواد مناظره کنیم پس چه فرقی بین ما و آنهاست.

مناظره اول با بی اخلاقی روبرو شد

,
,
,
,
,
, مناظره اول با بی اخلاقی روبرو شد,


احمدزاده، خبرنگار پایگاه خبری قم گویا با اشاره به اینکه مناظره اول متاسفانه با بی اخلاقی روبرو شد، گفت: امیدواریم مناظره دوم روند بهتری داشته باشد و مردم به کاندیدای اصلح رای دهند.

در مناظره کاندیداها برنامه وراهکاری ارائه ندادند/بی اخلاقی در مناظره اول

,
,
,
, در مناظره کاندیداها برنامه وراهکاری ارائه ندادند/بی اخلاقی در مناظره اول,


سمانه سادات فقیه، سرپرست روزنامه تجارت در قم  با اشاره به اینکه مناظره اول، مناظره نبود به مجادله شباهت داشت، گفت: هیچ یک از کاندیداها برنامه و راهکاری ارائه ندادند و طوری وانمود کردن که گویا از سرزمین دیگه ای آمده و حال می خواهند معجزه کنند.
وی ادامه داد: در مناظرات باید در ابتدا اخلاق رعایت شود و سپس برنامه ها بدون دیدگاه های جناحی ارائه شود.


انتهای پیام

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه