اخبار داغ

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد:

معضل پساب تصفیه‌خانه یزد و پشه‌های شاهدیه تا پایان سال حل می‌شود

معضل پساب تصفیه‌خانه یزد و پشه‌های شاهدیه تا پایان سال حل می‌شود
جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: معضل پساب تصفیه‌خانه یزد و پشه‌های شاهدیه تا پایان سال حل می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی جوادیان زاده در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به تصفیه‌خانه شاهدیه و مشکلاتی برای مردم این منطقه به وجود آورده، گفت: پس از راه‌اندازی تصفیه‌خانه باید زیرساخت‌های لازم برای انتقال پساب نیز به‌صورت همزمان ایجاد می‌شد که به‌واسطه نبود تجربه لازم در کشور برای بازچرخانی پساب، زیرساخت و مطالعه جامعی نیز وجود نداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد اضافه کرد: شرکت‌هایی که بحث انتقال پساب به آن‌ها واگذار شد به سه دلیل با مشکل مواجه شدند که اولین آن آماده نبودن ساختار این شرکت‌ها، دوم نبود زیرساخت لازم برای انتقال پساب و سوم اینکه کیفیت پساب تصفیه‌خانه مناسب نبود و دچار مشکل می‌شدند.

,

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات مردم شاهدیه جلسات متعددی را با مشاورین و سرمایه‌گذاران برگزار کردیم، افزود: پس از مصوب شدن پیشنهادات و مطالعات مشابه، زیرساخت‌ها کم‌کم آماده شد که اولین مرحله آن تصفیه‌خانه تکمیلی موسسه کوثر به بهره‌برداری رسید. بعدازآن، خط انتقال سرب و روی در حال آماده‌سازی بود که الان به پیشرفت 95 درصدی رسیده تا ایستگاه پمپاژ بتواند در انتقال پساب به‌خوبی عمل کند.

,

جوادیان زاده ادامه داد: همچنین باید مخزن متعادل ساز در محل تصفیه‌خانه ایجاد شود تا این پساب بتواند در داخل آن قرار گیرد و سپس در داخل تصفیه‌خانه تکمیلی و بعدازآن تصفیه نهایی صورت گیرد که قرارداد آن نیز منعقدشده و در حال شروع است.

,

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد با اشاره به اینکه این زیرساخت‌ها در حال اجرا بود که دو مسئله سبب کند شدن روند آن شد، اضافه کرد: نوسانات شدید و افزایش قیمت‌ها و بحث کرونا سبب شد که مطالعات را به تأخیر انداخت ولی با بازنگری‌هایی که صورت گرفت این موضوع به سرانجام رسیده است. الان کار به نهایت رسیده که پس از اتمام ایجاد مخزن متعادل ساز، این زیرساختی که برای انتقال پساب است به‌خوبی بتواند روند را اجرایی کند.

,

وی اضافه کرد: آخرین حلقه این زنجیره، مخزن متعادل ساز است که با توجه به پیچیده بودن آن نیاز به 9 ماه زمان دارد و ما هم حداکثر زمان را پیمانکار داده‌ایم که ان‌شاءالله انتظار می‌رود تا پایان سال بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

,

جوادیان زاده در پایان گفت: سرمایه‌گذاری که با شرکت آب و فاضلاب قرار منعقد کرد، در حال جمع‌آوری مابقی پساب برای تصفیه و واگذاری با پساب موجود به بخش خصوصی در جهت توصیه‌های صنعتی است که یکی از حرکت‌های بسیار خوب به شمار می‌رود چون در آینده در این منطقه دیگر شاهد پسابی نخواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه