اخبار داغ

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران در گفت‌و‌گو با دانا؛

هیچ مرجع ملی در حوزه واکسیناسیون قابل اعتمادتر از وزارت بهداشت نیست/ لزوم بی‌اعتنایی مردم به شایعات فضای مجازی

هیچ مرجع ملی در حوزه واکسیناسیون قابل اعتمادتر از وزارت بهداشت نیست/ لزوم بی‌اعتنایی مردم به شایعات فضای مجازی
سید حسن موسوی چلک با بیان اینکه هیچ مرجعی در حوزه واکسیناسیون قابل اعتمادتر از وزارت بهداشت نیست، گفت: اگر واکسیناسیون خطر داشت، چرا کشورهای غربی حائز مقام اول واکسینه بودند؟ لذا مردم به شایعات اعتنا نکنند.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از جریان های مخرب و حواشی تاسف آوری که از سوی برخی از کاربران بی نام و نشان فضای مجازی در چند وقت اخیر صورت گرفته و نتایج منفی آن گریبانگیر آحاد آسیب پذیری همچون سالمندان و گروه های دارای بیماری زمینه ای شده است، تبلیغ سوء علیه واکسیناسیون در کشورمان است. 

, به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
جالب اینجاست که جریان مورد بحث توسط همان افراد و گروه هایی شکل گرفته که سال گذشته طوفان توئیتری و هشتک واکسن بخرید را به راه انداخته و مدیریت کردند. 
,
 
,
متاسفانه افرادی هم ناآگاهانه فریب این جریان ها را خورده، تبعاتی چون مرگ، فلج و مغناطیسی شدن بدن فرد واکسینه را بدون سند و ادله ای محکم برای دیگران بازگو می‌کنند. 
,
 
,
این در حالی است که تهیه، تولید و تأمین واکسن کرونا در این بازه زمانی که کشورمان به واسطه درگیری با جنگی اقتصادی بالاترین فشار تحریم ها را تحمل می‌کند، با مجاهدت، دشواری و ازخودگذشتگی افراد و گروه هایی همراه بوده که هدف شان استقلال و سرافرازی کشور است و بس!
,
 
,
با این وجود انتظار عامه مردم از متولیان مدیریت فضای مجازی در هر کسوت و جایگاهی با چنین افرادی که سلامت و سعادت یک کشور را فدای دروغ پراکنی، کج اندیشی و غرض ورزی خود کرده اند، برخوردی جدی و بدون اغماض با آنان است؛ بی تردید چنین اقدامی به سهم خود به منزله ریشه کنی زودهنگام کرونا خواهد بود.
,
 
,
 
,
تخصص در حوزه واکسیناسیون سخن گفتن عوام را بر نمی‌تابد
, تخصص در حوزه واکسیناسیون سخن گفتن عوام را بر نمی‌تابد, تخصص در حوزه واکسیناسیون سخن گفتن عوام را بر نمی‌تابد,
 
,
سید حسن موسوی‌چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون بحث یاد شده اظهار داشت: اگر از منظر اعتماد سازی به موضوع واکسیناسیون نگاه کنیم، خواهیم دید این موضوع موضوعی کاملاً تخصصی است که سخن گفتن عوام را بر نمی تابد؛ بنابراین هرگونه اطلاعاتی که راجع به واکسن، پیامدها و نتایج واکسیناسیون به مردم داده میشود، باید از طریق مرجع ذیربط تخصصی مانند وزارت بهداشت باشد.
, سید حسن موسوی‌چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ , سید حسن موسوی‌چلک, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
من برای انجام واکسیناسیون عزیزانم لحظه شماری کردم
, من برای انجام واکسیناسیون عزیزانم لحظه شماری کردم, من برای انجام واکسیناسیون عزیزانم لحظه شماری کردم,
 
,
موسس اورژانس اجتماعی در ایران تصریح کرد: من به عنوان یک شهروند، مجموعه وزارت بهداشت که مسئولیت مقابله با بیماری کرونا و انجام واکسیناسیون را به عهده دارد، کاملاً اعتماد دارم؛ لذا من با توجه به شرایط خانواده ام که حدود سه چهار نفر از اعضا و عزیزانم شرایط تزریق واکسن را داشتند، به محض شروع واکسیناسیون لحظه شماری می کردم که نوبت آنها فرا برسد و هرچه زودتر تزریق واکسن را انجام دهیم که خاطرمان آسوده شود.
, من با توجه به شرایط خانواده ام که حدود سه چهار نفر از اعضا و عزیزانم شرایط تزریق واکسن را داشتند، به محض شروع واکسیناسیون لحظه شماری می کردم که نوبت آنها فرا برسد و هرچه زودتر تزریق واکسن را انجام دهیم که خاطرمان آسوده شود.,
 
,
 
,
دریافت اخبار موثق کرونا از مراجع وزارت بهداشت 
, دریافت اخبار موثق کرونا از مراجع وزارت بهداشت , دریافت اخبار موثق کرونا از مراجع وزارت بهداشت ,
 
,
موسوی چلک در بخشی از این گفت‌وگو خطاب به آحاد مختلف جامعه گفت:  بنده فکر می‌کنم آنچه که مردم باید مجدانه انجام دهند بحث اعتماد سازی به مقوله واکسن و اطلاعاتی است که از مراجع رسمی مانند وزارت بهداشت و یا ستاد ملی مقابله با کرونا و ستادهای استانی و شهرستانی به مردم اطلاع رسانی می شود مردم باید اخبار حول کرونا و پیامدهای این بیماری  را از چنین مراجعی دریافت و باور کنند.
,
 
,
 
,
لزوم بی اعتنایی مردم به شایعاتی که با هدف تخریب انجام می شود
, لزوم بی اعتنایی مردم به شایعاتی که با هدف تخریب انجام می شود, لزوم بی اعتنایی مردم به شایعاتی که با هدف تخریب انجام می شود,
 
,
وی اضافه کرد: مردم باید بدانند که در امر واکسیناسیون معمولاً سازمان غذا و دارو اطلاع رسانی و اظهارنظر می‌کند؛ بنابراین مردم نباید به شایعاتی که با هدف تخریب و ناکارآمد نشان دادن بهداشت و درمان و یا تصمیم گیران در حوزه واکسیناسیون کرونا انجام می شود اعتنا کنند.
, مردم نباید به شایعاتی که با هدف تخریب و ناکارآمد نشان دادن بهداشت و درمان و یا تصمیم گیران در حوزه واکسیناسیون کرونا انجام می شود اعتنا کنند.,
 
,
 
,
انگلیس؛ حائز مقام اول واکسیناسیون در جهان 
, انگلیس؛ حائز مقام اول واکسیناسیون در جهان , انگلیس؛ حائز مقام اول واکسیناسیون در جهان ,
 
,
کمیسر اخلاق فدراسیون جهانی مددکاران اجتماعی آسیا و اقیانوسیه با بیان اسنکه تجربیات دنیا موفقیت واکسیناسیون را نشان می‌دهد، عنوان کرد: اگر به آمارها توجه کنید خواهید دید که در کشوری مانند انگلستان بیشترین آمار واکسیناسیون انجام شده و انگلیسی ها بیشترین دوز واکسن کرونا را در این کشور تزریق و دریافت کرده‌اند.
, اگر به آمارها توجه کنید خواهید دید که در کشوری مانند انگلستان بیشترین آمار واکسیناسیون انجام شده و انگلیسی ها بیشترین دوز واکسن کرونا را در این کشور تزریق و دریافت کرده‌اند.,
 
,
 
,
اگر واکسن اینهمه خطر داشت، آمار واکسیناسیون در غرب اینگونه بود؟  
, اگر واکسن اینهمه خطر داشت، آمار واکسیناسیون در غرب اینگونه بود؟  , اگر واکسن اینهمه خطر داشت، آمار واکسیناسیون در غرب اینگونه بود؟  ,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
صف های طویل دریافت واکسن کرونا، ایالت فلوریدا
, صف های طویل دریافت واکسن کرونا، ایالت فلوریدا,
 
,
 
,
این جامعه شناس و آسیب شناس در ادامه این گفت و گو متذکر شد: گذشته از انگلستان، کشورهای اروپایی و سایر کشورهای غربی در امر واکسیناسیون به ترتیب آمارهای اول و بالایی را دارند؛ بنابراین اگر واکسن ضرر داشت و اینهمه تبعات جانی و خطراتی که در فضای مجازی پیرامون آن صحبت و بحث می‌کنند در امر واکسیناسیون موجود بود، آمار واکسیناسیون در کشورهای غربی تا به این حد بالا نبود و مطمئناً آن کشورها از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کردند.
,
 
,
 
,
خیلی پیگیر موضوع واکسیناسیون بودم
, خیلی پیگیر موضوع واکسیناسیون بودم, خیلی پیگیر موضوع واکسیناسیون بودم,
 
,
موسوی چلک یادآور شد: اتفاقاً بنده دیروز خدمت یکی از اساتیدم رفته بودم که از انگلستان به ایران آمده است. جالب بود که ایشان دو بار تزریق واکسن کرونا را انجام داده بود و بدون هیچ عوارضی صحیح و سالم به ایران آمده بود تا به امورات جاری زندگی خود بپردازد. خود من هم لحظه شماری می‌کردم که امکان تزریق واکسن اول برای سالمندان و بیماران زمینه ای در کشور فراهم شود که خدا را شکر این امکان فراهم  شده است. من خیلی پیگیر موضوع واکسیناسیون بودم مرتب رسانه ها و سایت‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان را چک می کردم.
,
 
,
 
,
هیچ مرجعی در حوزه واکسن قابل اعتمادتر از وزارت بهداشت نیست
, هیچ مرجعی در حوزه واکسن قابل اعتمادتر از وزارت بهداشت نیست, هیچ مرجعی در حوزه واکسن قابل اعتمادتر از وزارت بهداشت نیست,
 
,
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با تصریح بر این نکته که من صادقانه می گویم که به شخصه به مجموعه وزارت بهداشت و درمان کاملاً اعتماد دارم و یقین دارم که هیچ مرجعی در حوزه واکسن قابل اعتماد تر از وزارت بهداشت و حوزه های ذیربط و زیرمجموعه این وزارتخانه نیست، بنابراین صادقانه به هموطنانم توصیه می‌کنم که صحبت های افرادی که در فضای مجازی با اهداف خاص مردم را از انجام واکسیناسیون می ترسانند و دچار تردید می‌کنند، گوش ندهند.
, من صادقانه می گویم که به شخصه به مجموعه وزارت بهداشت و درمان کاملاً اعتماد دارم و یقین دارم که هیچ مرجعی در حوزه واکسن قابل اعتماد تر از وزارت بهداشت و حوزه های ذیربط و زیرمجموعه این وزارتخانه نیست، بنابراین صادقانه به هموطنانم توصیه می‌کنم که صحبت های افرادی که در فضای مجازی با اهداف خاص مردم را از انجام واکسیناسیون می ترسانند و دچار تردید می‌کنند، گوش ندهند.,
 
,
 
,
مردم به وزارت بهداشت اعتماد کنند
, مردم به وزارت بهداشت اعتماد کنند, مردم به وزارت بهداشت اعتماد کنند,
 
,
 
,
 
,
, ,
 
,
 
,
 
,
وی ادامه داد: مردم نباید تردید واکسن زدن یا نزدن را داشته باشند. بلکه باید به وزارت بهداشت اعتماد کنند. وقتی شرایط تزریق واکسن برای مردم و عزیزان شان فراهم شده، دیگر نباید تردید کنند و تزریق واکسن را انجام دهند.
,
 
,
 
,
راه ریشه‌کنی کرونا انجام واکسیناسیون است 
, راه ریشه‌کنی کرونا انجام واکسیناسیون است , راه ریشه‌کنی کرونا انجام واکسیناسیون است ,
 
,
این آسیب شناس با بیان اینکه واکسیناسیون کمک می‌کند میزان ابتلا به اندازه چشمگیری کاهش یابد، متذکر شد: با انجام واکسیناسیون انشاالله بیماری کرونا که در چند ماه گذشته مردم کشور ما را در مضیقه قرار داده است، به زودی زود ریشه کن خواهد شد. بنابراین اگر واکسیناسیون خطری داشته باشد خود وزارت بهداشت از ادامه آن جلوگیری خواهد کرد. 
, اگر واکسیناسیون خطری داشته باشد خود وزارت بهداشت از ادامه آن جلوگیری خواهد کرد. ,
 
,
انتهای پیام/  
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه