اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد

پیش‌بینی ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی

پیش‌بینی ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی
سردار زهرایی گفت: امسال بسیج سازندگی برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور برنامه‌ریزی کرده است که تعدادی از آن‌ها تبدیل به شغل پایدار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ظهر امروز در حاشیه نشست مدیران و دبیران گروههای جهادی کشور در مشهد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: جریان جهادی کشور که منسجم‌ترین شبکه را درون خود جای داده تحت عنوان شوراها و مجامع جهادی، خود را به عنوان مولفه قوی شدن ایران اسلامی در بعد نیروی انسانی داوطلب، متخصص و ایثارگر نشان داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

سردار زهرایی افزود: این شبکه عظیم کمک می کند که در جنگ با فقر و محرومیت در مناطق مختلف که مدنظر گروههای جهادی است مساله محور عمل کند. به عنوان مثال جهادگران در طرح جامع محرومیت زدایی طراحی شده در روستاها با اولویت پرداختن به مساله آب کشاورزی و آب شرب مردم و در مرحله دوم کارگاههای زیرساخت اشتغال و مسکن محرومان، نقش آفرینی می‌کنند.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: این سازمان امسال برای ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی کرده است که تعدادی از آنها تبدیل به شغل پایدار خواهد شد همچنین سال گذشته ۱۵۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی شد که ۱۱۲ هزار مورد به کمک همه نواحی مقاومت بسیج و سپاه و گروه‌های جهادی کشور ایجاد شد.

,

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات جهادگران، فعالیت در حاشیه شهرها، تکمیل ارزش محصولات مزیت دار نسبی در هر منطقه جغرافیایی در خصوص هر محصولی که برای کشاورزان مزیت محسوب می‌شود، آموزش، توانمندسازی و مهارت آموزی و اشتغال و همچنین در جاهایی که محصولات روی دست کشاورزان می‌ماند ایجاد قرارگاه‌های جهادی شهرستانی و استانی و فراخوان به سایر جهادگران و کار تسهیل‌گری و انسجام بخشی است تا محصولات روی دست نماند.

,

سردار زهرایی در خصوص حاشیه شهر مشهد هم گفت: این بخش، هم قرارگاه خاص خود را دارد و مورد مطالبه مقام معظم رهبری است. همچنین اخیرا هم ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی مخصوص حاشیه شهر مشهد تشکیل جلسه داد و در چند مرحله  اجرای طرحهای مختلف به صورت آزمایشی با همکاری دستگاههای مرتبط شروع شده است.

,

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در پایان خاطر نشان شد: هم اینک ۴۲ هزار گروه جهادی مجوز دار ثبت شده با ۸۰۰ هزار نفر عضو در کشور فعال هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه