اخبار داغ

کرجی‌ها از انتخابات می‌گویند؛

بینش سیاسی رای‌اولی‌‌ها و نوید خلق یک حماسه/ رای ندادن من؛ یعنی تحقق خواسته دشمن

بینش سیاسی رای‌اولی‌‌ها و نوید خلق یک حماسه/ رای ندادن من؛ یعنی تحقق خواسته دشمن
رأی اولی‌هایی که برای نخستین بار در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به سن قانونی برای رأی دادن می‌رسند در خلق حماسه سیاسی سهم چشمگیری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بر ارتباط و تلازم حق و تکلیف شرکت در انتخابات تأکید داشته و بارها این موضوع را در آستانه هر انتخاباتی متذکر شده‌اند. معظم‌له در همین خصوص می‌فرمایند که «هم حق است و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان معین کنند زیرا کشور متعلق به مردم است. مردم باید بیایند و با انتخاب صحیح و آزادانه، قانونگذارشان را در قوه مقننه معین کنند.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین صحنه حضور مردم برای تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشور شناخته می‌شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اداره کشور ایران با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات است. بنابراین شرکت افراد واجد شرایط رأی در انتخابات برای رأی دادن به نامزدها یعنی ایفای نقش آن افراد در تعیین مسئولان نظام برای اداره کشور طی یک دوره معین دارای اهمیت راهبردی است.
,
 
,
البته وارد شدن در مباحث سیاسی و بحث و اظهار نظر در رابطه با کاندیداها و برنامه‌های‌شان این روزها در میان رأی اولی‌ها حال و هوای دیگری دارد، گاه حتی این رأی اولی‌ها هستند که فرد مورد نظرشان با گزینه انتخابی سایر اعضای خانواده متفاوت است و هرطور شده تلاش می‌کنند تا خانواده را نیز همراه خود کنند.
,
 
,
رأی اولی‌هایی که برای نخستین بار در انتخابات ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به سن قانونی برای رأی دادن می‌رسند در خلق حماسه سیاسی سهم چشمگیری دارند.
,
 
,
از این رو خبرنگار "تیتریک" گفت و گو انتخاباتی با موضوع «چرایی شرکت رأی اولی‌ها و چرا رأی باید بدهیم» ترتیب داده تا نظرات آنها را در رابطه با خلق حماسه در انتخابات پیش رو جویا شویم.
, تیتریک,
 
,
من شرکت می‌کنم چون "می خواهم در سرنوشت کشورم سهیم شوم"
, من شرکت می‌کنم چون "می خواهم در سرنوشت کشورم سهیم شوم",
 
,
مریم عسگری دانشجو ترم یک دانشگاه خوارزمی کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: خیلی خوشحال هستم که می توانم رای بدهم و در سرنوشت کشورم سهیم شوم.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: وظیفه ملی هر فردی است که در بزرگترین ماراتن سیاسی کشور شرکت کند، اگر در انتخابات شرکت نکنیم دیگران برای ما رییس جمهور انتخاب می کنند.
,
 
,
این شهروند رای اولی البرزی افزود: دشمنان درصدد هستند که با تضعیف روحیه مردم با بولد کردن مشکلات کشور؛ مانع حضور مردم پای صندوق های رای شوند ولی یک ایرانی همیشه در صحنه هیچ گاه فریب حربه های دشمن را نمی خورد و مقاوم تر از قبل در صحنه حاضر می شود.
,
 
,
عسگری تصریح کرد: رییس جمهور آینده در قبال مردم مسئول است و باید به این مردم خدمت کند، اگر رییس جمهور به مردم خدمت نکند؛ خیانت کرده و در محضر خداوند باید پاسخگو باشد.
,
 
,
من شرکت می‌کنم چون "می‌خواهم ایران قوی‌تری داشته باشیم"
, من شرکت می‌کنم چون "می‌خواهم ایران قوی‌تری داشته باشیم",
 
,
احمد آهنگر دانشجوی ترم یک حسابداری دانشگاه آزاد در گفتگو با "تیتریک" گفت: در انتخابات شرکت می کنم چون ایرانی قوی تر داشته و ایرانی قوی با حضور حداکثری در پای صندوق های رای بسازیم.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: ما در همین بستر آموزش عالی مشکلاتی داریم که از ریس جمهور آینده می خواهیم نگاه ویژه ای به جوانان داشته باشند، من دانشجو نباید بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال داشته باشم.
,
 
,
این شهروند رای اولی افزود: رییس جمهور آینده باید از جنس مردم باشد تا درد مردم را بفهمد، مرفعین بی درد؛ درد مردم را نمی فهمند.
,
 
,
آهنگری خاطر نشان کرد: رییس جمهور باید برنامه ای غنی داشته باشد، اگر دنیا هم ما را تحریم کرد در مقابل اراده و غیرت ایرانی هیچ است؛ با استفاده از توان و ظرفیت داخلی می توان ایرانی آباد ساخت.
,
 
,
وی در خاتمه گفت: ما در زمان ۸ سال تحصیلی در رفاه نبودیم، اما ایران را ساختیم، اکنون که کشور آن برهه حساس را رد کرد، تحریم در مقابل آن ناچیز است و می توان با برنامه ای غنی نقشه اقتصادی دشمن را ضربه فنی کرد.
,
 
,
, ,
 
,
در انتخابات شرکت می کنم چون "ایرانی آباد می‌خواهم" 
, در انتخابات شرکت می کنم چون "ایرانی آباد می‌خواهم" ,
 
,
ساره موسوی دانشجو ترم اولی رشته پزشکی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در انتخابات شرکت می کنم چون ایرانی آباد می خواهم. رای ندادن فقط شاد کردن دشمن را در پی دارد.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: رای من و تک تک مردم سرزمینم روح سردار سلیمانی ها را شاد می کند؛ سردار دلها با تمام توان از ایران دفاع کرد حال نوبت من است که با رای خود جبران زحمات این شهید بزرگوار باشم.
,
 
,
این شهروند رای اولی استان افزود: امروز اقتصاد کمر همه خانوارها را شکسته است واقعا رییس جمهور آینده باید برنامه ای غنی برای این حوزه داشته باشد تا فشار حداکثری مردم را کاهش دهد.
,
 
,
موسوی گفت: من مدتی است عقد کرده ام و الان که با همسرم برای اجاره خانه می رویم واقعا قیمت مسکن سر به فلک کشیده است، من جوان چگونه می توانم یک سقف را برای شروع زندگی مشترکم اجاره کنم، نه اینکه بخرم. 
,
 
,
وی بیان کرد:از این گونه مشکلات کم در کشور نداریم و من یک نفر از ۸۰ میلیون جمعیت کشور هستم، با این وجود در انتخابات شرکت می کنم که فرد اصلح انتخاب شود.
,
 
,
در انتخابات شرکت می کنم چون "رای ندادن من؛ یعنی خواسته دشمن و من این را نمی خواهم" 
, در انتخابات شرکت می کنم چون "رای ندادن من؛ یعنی خواسته دشمن و من این را نمی خواهم" ,
 
,
علی دانش رای اولی ای که در یک مغازه لباس فروشی مشغول کار است در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: در انتخابات شرکت می کنم چون غیرت ایرانی به من اجازه نمی دهم در مقابل استکبار سکوت کنم؛ سکوت من یعنی خواسته دشمن و من این را نمی خواهم.
, تیتریک,
 
,
وی ادامه داد: من تا دیپلم درس خواندم اما چون پدرم فوت شده و با کار کردن مادرم به تنهایی چرخ زندگی نمی چرخد، دیگر ادامه تحصیل ندادم و پس از دیپلم دنبال کار گشتم و در این مغازه مشغول کار شدم.
,
 
,
این شهروند رای اولی افزود: امروز خرج کرد منزل با کار کردن یک نفر تامین نمی شود و احتیاج است چند نفر کار کنند تا چرخ زندگی بچرخد.
,
 
,
دانش بیان کرد: رییس جمهور در قبال من و امثال من مسئول است و باید برنامه ای غنی به ویژه در حوزه اقتصادی داشته باشد، کشور باید به خودکفایی برسد.
,
 
,
وی گفت: رییس جمهور آینده باید چشم از غرب بردارد، از وابستی به درآمدهای نفتی دست بردارد، با پتانسیل های داخلی ایرانی سربلند بسازد.
,
 
,
این شهروند در خاتمه خاطرنشان کرد: دولت تدبیر ۸ سال چشمش به مذاکره و غرب بود و همش با قول های واهی مردم را فریب داد؛ رییس جمهور آینده از دولت قبلی درس عبرت بگیرد و فقط توان  و ظرفیت خودش را روی داخل و سرمایه های داخلی بگذارد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه