اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

گلایه اهالی معصوم آباد از قطعی آب/ آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

گلایه اهالی معصوم آباد از قطعی آب/ آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود
اهالی روستای معصوم آباد بخش مرکزی شهرستان خوسف از قطعی آب در این روستا گلایه داشته و خواستار پیگیری شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار خاورستان، اهالی روستای معصوم آباد بخش مرکزی شهرستان خوسف از قطعی آب در این روستا گلایه داشته و خواستار پیگیری شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

یک نفر از اهالی روستای معصوم آباد شهرستان خوسف در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: از اواخر اردیبهشت ماه آب روستای معصوم آباد چند ساعت در شبانه روز قطع می‌شود و در این هوای گرم مردم با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

,

وی افزود: قطعی آب در روستای بزرگ و پر جمعیت روستای معصوم آباد در حالی است که در روستاهای اطراف قطعی آب وجود ندارد.

,

این فرد بیان کرد: در شبانه روز تنها چند ساعت و از ساعت یک بامداد تا 6 صبح که اغلب آب مورد استفاده مردم نیست آب روستای معصوم آباد وصل است و در سایر ساعات شبانه روز آب قطع می‌شود.

,

وی عنوان کرد: اگر قرار است آب قطع شود برنامه زمان بندی مشخصی داشته باشد و در ساعاتی که آب مورد نیاز مردم است وصل باشد.

,

علیرضا شاهی‌گیو مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوسف در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: قطعی آب در چند روستای شهرستان خوسف وجود دارد و تنها مختص معصوم آباد نیست.

,

وی افزود: آب در روستاهای فدشک، سیوجان و معصوم آباد دچار قطعی شده و دلیل قطعی هم افزایش جمعیت و مصرف بیش از دو برابری آب اواخر هفته و روزهای تعطیل در روستاها است.

,

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوسف بیان کرد: در فصل تابستان به دلیل مصرف بالای آب حتی تا دو برابر نیاز مشترکان شاهد قطعی آب هستیم و گرنه همین مقدار آبی که در تابستان در شبکه توزیع می‌شود در زمستان به همین مقدار است و در فصل زمستان شاهد قطعی آب نیستیم.

,

شاهی‌گیو عنوان کرد: علی‌رغم این‌که طی چند روز اخیر هفت لیتر بر ثانیه به ظرفیت مجتمع افزوده شده اما شاهد قطعی آب هستیم و این به دلیل مصرف زیاد آب است.

,

وی با بیان این‌که هفت لیتر بر ثانیه عدد کمی نیست، افزود: به اندازه ظرفیت سه روستای 200 خانواری آب به این مجتمع که 14 روستا را آبرسانی می‌کند افزوده شده اما باز هم شاهد قطعی آب هستیم و این به معنای مصرف زیاد آب توسط مردم است و کاری از دست آب و فاضلاب شهرستان بر نمی‌آید.

,

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوسف اظهار کرد: وقتی مردم دوست ندارند در بحث مصرف آب کمک کنند کاری از دست ما بر نمی‌آید. 

,

آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود

, آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود,

شاهی گیو عنوان کرد: مشترکان پر مصرف آب که طی ماه جاری شناسایی شوند آب آنها به طور قانونی با دستور فرماندار و شورای تامین شهرستان قطع خواهد شد و قرار شده در این خصوص اطلاع رسانی از طریق دهیاری‌ها انجام شود.

,

وی اظهار کرد: با حضور مردم اواخر هفته یا روزهای تعطیل در روستاها علاوه بر مصرف آب شرب شاهد آبیاری باغچه‌ها، پر کردن استخرهای خانگی و استفاده برای کولر هستیم در این صورت فشار آب به شبکه وارد شده و کمبود و قطعی آب را در پی دارد.

,

قطعی آب در برابر نداشتن کمبود آب

, قطعی آب در برابر نداشتن کمبود آب,

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوسف در مورد ساعات قطعی آب،گفت: نباید جیره بندی آب داشته باشیم چراکه کمبود آب نداریم اما به دلیل مصرف دو برابری آب شاهد قطعی چند ساعته آب هستیم.

,

شاهی گیو بیان کرد: در این مدت هیچ گونه ترکیدگی و خرابی پمپ را نداشتیم. تمام شبکه‌های ما 24 ساعته زیر بار بوده و کار می‌کردند. اگر جایی کمبود و قطعی آب بوده صددرصد مقصر مردم هستند.

,

وی خاطرنشان کرد: برای تقویت آب در روستاها آب رسانی به سه روستای مهدیه، نصرآباد و فدشک را از شهر خوسف انجام دادیم.

,

آبرسانی سیار به 64 روستا

, آبرسانی سیار به 64 روستا,

مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوسف بیان کرد: در شهرستان خوسف 6 مجتمع آبرسانی داریم و 64 روستا آبرسانی سیار با تانکر می‌شود.

,

شاهی گیو گفت: مجتمع 6 روستایی ماه میران در حال ساخت است و مجتمع براکوه با احداث یک چاه، مجتمع پمپاژ و چهار کیلومتر لوله گذاری خط انتقال در حال تقویت است که تا یک ماه آینده وارد مدار و آب مجتمع پایدار خواهد شد.

,

وی از تخصیص 40 درصدی اعتبارات آبرسانی به خوسف خبر داد.

,

انتهای پیام 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه