اخبار داغ

مدرس دانشگاه:

دشمن با بزرگنمایی مشکلات کشور، به‌دنبال کاهش مشارکت مردمی است

دشمن با بزرگنمایی مشکلات کشور، به‌دنبال کاهش مشارکت مردمی است
صادقی گفت: دشمن با ایجاد شائبه‌ها و بزرگ‌نمایی مشکلات کشور، به دنبال آن هستند تا با ایجاد نارضایتی مردم از شرایط کشور، از حضور حداکثری در انتخابات جلوگیری کنند و به گونه‌ای جلوه دهند که مردم به نشان اعتراض پای صندوق رأی حضور پیدا نمی‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت صادقی، استاد دانشگاه های هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری در کشور اظهار کرد: یکی از تحولات مهم نظام سیاسی ایران پس از انقلاب و درواقع یکی از برکات آن را باید تأسیس جایگاه ریاست‌جمهوری و سازوکار‌های شکل گیری آن دانست که به لحاظ قانونی و عملی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز ,
وی ادامه افزود: با نگاهی به شرح وظایف قوای سه گانه به‌خوبی درمی‌یابیم که کمیت و کیفیت بخش عمده ای از حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، زیست محیطی و … مردم یک کشور به سازوکار‌ها و نحوه عمل قوه مجریه آن بازمی‌گردد.
,
 
,
این مدرس دانشگاه اضافه کرد: به‌طورکلی مسئولیت قوه مقننه در قانون‌گذاری و وظایف قوه قضائیه نیز در رسیدگی به دعاوی و نظارت بر اجرای قوانین خلاصه می‌شود؛ بنابراین آنچه از امور یک نظام سیاسی باقی میماند، همه به‌نوعی در حیطه اختیارات و مسئولیت‌های قوه مجریه تعریف می‌گردد.
,
 
,
صادقی همچنین گفت:  به‌بیان‌دیگر، کلیه امور اجرایی کشور، اعم از برنامه‌ریزی، بودجه‌بندی، تخصیص منابع، اجرای قوانین و برنامه‌های مصوب در تمام حوزه‌ها، مدیریت بحران ها و حل مشکلات ناشی از آن‌ها و … را باید در محدوده وظایف قوه مجریه دانست. ازاین‌رو، انتخاب متصدیان اصلی این قوه از مهم‌ترین تحولات و رویداد‌های سیاسی هر کشور محسوب می‌شود.
,
 
,
وی به تلاش دشمنان برای عدم حضور حداکثری مردم پای صندوق رأی اشاره کرد و افزود: دشمنان با ایجاد شائبه ها و بزرگ نمایی مشکلات کشور، به دنبال آن هستند تا با ایجاد نارضایتی مردم از شرایط کشور، از حضور حداکثری در انتخابات جلوگیری کنند وبه گونه ای جلوه دهند که مردم به نشان اعتراض پای صندوق های رای حضور نمی یابند، اما مردم فهمیم ایران طبق روال دوره های قبل، با مشارکت بالا نشان خواهند داد که در سرنوشت کشور سهیم هستند.
,
 
,
این استاد دانشگاه اظهار امیدواری کرد: با تبلیغات بسیار مناسب و امید دادن به مردم و جامعه در برگزاری انتخاباتی پر شور و حداکثری با حضور آحاد مردم، آینده درخشانی را برای کشور عزیزمان ایران اسلامی رقم بزنیم و با انتخاب درست و حضور حداکثری، نقشه شوم کشورهای غربی و کسانی که می خواهند شکاف در انقلاب اسلامی به وجود آورند نقش بر آب کنیم و به ندای رهبر عزیزمان ولی امر مسلمین جهان لبیک گفته و با حضور در انتخابات ۲۸ خرداد سرنوشت انقلاب و ایران اسلامی رقم بزنیم.
,
 
,
صادقی با تاکید بر اینکه بیانات رهبری فصل‌الخطاب ملت بزرگ و فهیم ایران اسلامی است و انتخاب امر مهمی در سرنوشت کشور است، خاطر نشان کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری خطاب به ملت بزرگ ایران کردند انتخابات را به معنی واقعی کلمه فرصت مهم و بی نظیری برای استحکام پایه های اقتدار و امنیت کشور خواندند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه