اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

آیا همتی به آسان سازی صدور مجوز کسب و کار اعتقاد دارد؟!/ کارنامه می‌گوید «نه»

آیا همتی به آسان سازی صدور مجوز کسب و کار اعتقاد دارد؟!/ کارنامه می‌گوید «نه»
عبدالناصر همتی از فضای کسب و کار و روند صدور مجوزها در کشور انتقاد کرد و از تسهیل آن سخن گفت؛ اما در دوران ریاست او در بانک مرکزی در این مورد نه‌تنها هیچ اتفاق مثبتی رخ نداد، بلکه برخی افراد با مقررات سخت‌گیرانه در صف انتظار مجوز از بانک مرکزی هستند.
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، گفت: فضای کسب و کار کشور جز ۲۰ درصد بدترین‌ها است و این موضوع برای کشور قابل قبول نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تاکید کرد: معنا ندارد امروز جوانی در کشور برای راه‌اندازی فعالیت اقتصادی و گرفتن مجوز حتما باید از هفت خان رستم رد شود.

,

همتی افزود: هیچ کجای دنیا چنین نیست که ما این‌قدر تاکید می‌کنیم که آنهایی که قبلا مجوز گرفتند، امروز راحت فعالیت می‌کنند؛ ولی کسی که الان جدید می‌خواهد وارد آن فعالیت شود، مشکلات جدید و فراوانی سر راه او قرار می‌دهند.

,

این نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: باید گواهینامه به جای مجوز صادر شود و نمی‌توان فرد برای گرفتن مجوز از چند کانال اقدام کند.

,

, ,

این سخنان رئیس کل سابق بانک مرکزی در حالی بیان شد که او در زمان تصدی‌اش در این سمت با افزایش زمان صدور مجوز ‌صرافی و همچنین افزایش چند برابری سرمایه اولیه برای تاسیس صرافی‌ها ( از ۴میلیارد تومان به ۲۵میلیارد تومان) اقدام کرد و با سخنان امروزش اصلاً همخوانی ندارد.

,

بخشنامه بانک مرکزی در مورد افزایش سرمایه ۲۵ میلیارد تومانی برای تاسیس صرافی حدود دو هفته قبل با حضور همتی در ‌شورای پول و‌ اعتبار تصویب و ابلاغ شد.

,

براساس گزارش دانا؛ برخی از درخواست کنندگان مجوز‌ صرافی چند سال است که در صف انتظار صدور مجوز از سوی بانک مرکزی نشسته‌اند؛ این در حالی است که مسئولیت صدور، تمدید و تایید یا انحلال و لغو مجوز صرافی با بانک ‌مرکزی است و در این موضوع کانون صرافان ایران به عنوان اتحادیه صنفی هیج نقشی ندارد.؛ حتی تصمیم گیری در مورد دستورالعمل‌ها، اساسنامه و... باید به تایید بانک‌ مرکزی برسد.

,

همتی که سه سال رئیس بانک مرکزی بود؛ شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی در مورد صدور مجوزها و فضای کسب و کار سخن گفت؛ در حالی که برخی واحدهای صنفی که مستقیماً باید از بانک مرکزی مجوز دریافت کنند، سال‌هاست در صف انتظار هستند؛ از سوی دیگر مقررات سخت گیرانه و دست و پاگیر برای افراد وضع می‌شود.

,

امروز برخی از صرافان مدت‌هاست که در صف گرفتن مجوز هستند، اما در دوران ریاست همتی بر بانک مرکزی هیچ تغییر و تسهیلی برای صدور مجوزها رخ نداد و همین وضع جاری بود؛ حتی این روند سخت‌تر شد؛ حالا این ادعای همتی با کارنامه او در بانک مرکز مغایرت و این سخنان رئیس سابق بانک مرکزی فقط جنبه انتخاباتی دارد زیرا در مدت تصدی این سمت هیچ اقدامی برای تسهیل روند انجام نشد.

,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه