اخبار داغ

استاندار خبر داد

اختصاص ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای زلزله زدگان خراسان شمالی

اختصاص ۱۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای زلزله زدگان خراسان شمالی
محمدعلی شجاعی از تصویب ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان شهرستان های گرمه و جاجرم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، در دیدار صبح امروز محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی با معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور موضوع خسارت های وارد شده در زلزله اخیر به استان مورد بررسی قرار گرفت و تخصیص ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات تصویب شد.

محمدعلی شجاعی در این دیدار به بیان آخرین وضعیت زلزله زدگان استان و اقدامات انجام شده از سوی ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان پرداخت.

پس از اتمام این نشست شجاعی از تخصیص ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به زلزله زدگان استان خبر داد و گفت: بر این اساس ۵۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به زلزله زدگان استان پرداخت خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی امروز با هدف اعتبارات و کمک های بیشتر برای زلزله زدگان استان با دیگر مسئولان کشوری دیدار خواهد داشت.

به گزارش عصراترک، براثر وقوع زلزله ۵.۵  ریشتری ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری در سنخواست که در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد به یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در ۴۷ روستای شهرستان های جاجرم، گرمه و مانه و سملقان خسارت وارد شد که ۱۲۱ واحد براثر این زمین لرزه تخریب شدند.

استان خراسان شمالی از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ قرار دارد که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک, ،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه