اخبار داغ

راه‌های مقابله با تهدید زندگی انسان و طبیعت چیست؟

گردوغبار، خشکسالی و آتش‌سوزی؛‌ در کمین محیط زیست/ لزوم همت همگانی برای حفظ زیستگاه

گردوغبار، خشکسالی و آتش‌سوزی؛‌ در کمین محیط زیست/ لزوم همت همگانی برای حفظ زیستگاه
اگر به محیط زیست در استان کرمانشاه، کشور و کل زمین توجه نکنیم، زندگی خودمان به عنوان ساکنان آن به خطر می‌افتد‌.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، محیط زیست همانطور که از نامش پیداست، مکانی برای زیست و زندگی است و اگر تخریب شود، زندگی ها به خطر می افتد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در کرمانشاه مسائل و مشکلات محیط زیستی متعددی وجود دارد که نیازمند توجه ویژه هستند. قطعا اگر به محیط زیست در استان کرمانشاه، کشور و کل زمین توجه نکنیم، زندگی خودمان به عنوان ساکنان آن به خطر می افتد‌.

,

باید احداث تصفیه خانه فاضلاب در اولویت باشد

, باید احداث تصفیه خانه فاضلاب در اولویت باشد, باید احداث تصفیه خانه فاضلاب در اولویت باشد,

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در استان کرمانشاه چند چالش زیست محیطی وجود دارد از جمله اینکه تصفیه خانه فاضلاب نداریم البته امسال بودجه بسیار خوبی به این منظور از طریق کمیسیون تلفیق مصوب شد که ده برابر بودجه دولت در لایحه بوده است.

, مرصادنیوز ,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: فاضلاب کرمانشاه به قره سو وارد می‌شود در حالی که قره سو رودخانه‌ای بود که می‌توانست سبب ارتقای محیط زیست کرمانشاه شود و برای مباحث گردشگری بسیار مفید و تاثیر گذار باشد اما به چالش‌ زیست محیطی در وسط شهر کرمانشاه تبدیل شده و بوی نامطبوع و فضای بسیار متعفنی را ایجاد کرده به گونه ای که محیط زیست را به خطر انداخته است.

,

, ,

رشیدی خاطرنشان کرد: باید موضوع تصفیه خانه فاضلاب در اولویت باشد و با بودجه خوبی که امسال اختصاص یافته با سرعت و قدرت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

,

وی عنوان کرد: همچنین معادنی که در پهنه استان بدون حساب و کتاب واگذار می‌شود، برداشت از مراتع و معادنی که سبب آسیب به طبیعت می شود، چهره‌ بسیار نامناسبی که در مسیر کرمانشاه- اسلام آبادغرب در اطراف جاده مشکلاتی را ایجاد کرده از دیگر چالش های زیست محیطی هستند.

,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی کارخانه بازیافت کرمانشاه در درودفرامان را از دیگر چالشهای زیست محیطی اعلام و بیان کرد: این موضوع برای مردم منطقه چالش جدی است و سبب آزار و اذیت مردم شده است.

,

رشیدی خاطرنشان کرد: همچنین بحث تراریخته در سطح کشور به طور جدی آسیب زا است که در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در صدد هستیم  امیدواریم بتوانیم آن را متوقف کنیم و مردم را از این چالش نجات دهیم.

,

وی افزود: معتقد هستم مسئولان استان باید نسبت به محیط زیست دغدغه مند تر و حساس تر باشند البته محیط زیست باید محیطی برای تولید و اشتغال باشد این دو با یکدیگر منافاتی ندارند زیرا هم می‌توان محیط زیست را حفظ کرد و هم می توان تولید و اشتغال را رونق داد و موانع را برداشت.

,

رشیدی تصریح کرد: چالش تصفیه خانه فاضلاب، محیط قره سو و آبشوران چرخه نامتعادلی را در محیط زیست کرمانشاه ایجاد می کند و این آب ها به اطراف کرمانشاه وارد و در مزارع و صیفی کاری ها مورد استفاده قرار می گیرد و همان محصولاتی که آلودگی دارند در چرخه غذایی مردم وارد و موجب مشکلاتی می شود.

,

, ,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه از نظر سرطان جز شهرهای با آمار بالا هستیم که یکی از دلایل آن ممکن است همین اثر آلودگی های زیست محیطی باشد.

,

بزرگ ترین چالش های زیست محیطی استان کرمانشاه شامل گرد و غبار، بحران آب و آتش سوزی است

, بزرگ ترین چالش های زیست محیطی استان کرمانشاه شامل گرد و غبار، بحران آب و آتش سوزی است,

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در حال حاضر بزرگ‌ترین چالش‌های زیست محیطی استان کرمانشاه شامل گرد و غبار، بحران آب و آتش سوزی است.

, مرصادنیوز,

, ,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: بیش از یک دهه است که با پدیده خشکسالی مواجه هستیم و کمبود بارشی که در سال گذشته نیز رخ داده موضوع بحران آب را تشدید کرده است و انتظار می رود دستگاه‌های متولی به ویژه آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب و حوزه صنعت تدابیری بیندیشند مسئولان هم برای مدیریت آب در سطح استان برنامه ریزی کنند.

,

یاوری گفت: موضوع ریزگردها نیز یکی از چالش‌های زیست محیطی استان کرمانشاه است که بر اساس اعلام سازمان حفاظت محیط زیست تا این لحظه کانون داخلی مولد ریزگرد در سطح استان کرمانشاه شناخته نشده بلکه منشأ این ریزگردها خارجی است.

,

وی عنوان کرد: کمبود بارش و خشکسالی دست به دست هم داده و ممکن است در مقایسه با سال های گذشته تعداد روزهای آلوده افزایش یابد که البته در این زمینه نمی توان کاری کرد جز اینکه به محض اعلام پیش‌بینی سازمان هواشناسی بر حسب شرایط تمهیداتی به منظور مقابله مبنی بر اینکه مردم مسائلی را رعایت کنند و در شرایط حاد عدم فعالیت واحدهای صنعتی اتفاق افتد، اعمال ممنوعیت و محدودیتهای تردد ترافیکی و...به کار گرفته شود.

,

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: امسال برخلاف سال‌های قبل زودتر شاهد وقوع آتش سوزی بودیم زیرا فصل بهاری همراه با بارش نداشتیم.

,

یاوری گفت: در منطقه اورامانات آتش سوزی واقع شد اما با همکاری جمعیت هلال احمر، نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد آتش به منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل نرسید.

,

وی عنوان کرد: در راستای اطفاء حریق ۱۴ گروه واکنش سریع در سطح شهرستان ها و دو گروه در اداره کل حفاظت محیط زیست استان شکل گرفته همچنین امکانات و تجهیزات انفرادی شامل دمنده، آتش کوب و وسائل پشتیبانی فراهم شده است.

,

یاوری خاطرنشان کرد: به دنبال کم آبی مسائل و مشکلاتی برای زیستگاه‌های حیات وحش ایجاد شده به گونه ای که مجبور هستیم برای آبرسانی به حیات وحش آبشخورهای قابل استفاده را لایروبی کنیم و در مواردی که لازم است آبشخور جدید احداث کنیم و همچنین در برخی مناطق تانکرهای آب چند هزار لیتری مستقر شده است.

,

, ,

وی از پیش‌بینی خرید و تهیه و توزیع علوفه در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان خبر داد و افزود: با این تمهیدات درصدد هستیم آسیبی به جمعیت حیات وحش و زیستگاه‌ها وارد نشود.

,

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: برداشت بی رویه و غیرمجاز آب از رودخانه های استان توسط افرادی انجام می شود بی آنکه نگاهی به پایین دست رودخانه‌ها بیندازند و شرایطی را فراهم می کند که همه آبزیان از بین بروند.

,

یاوری خاطرنشان کرد: افرادی هم که به طبیعت می روند از برافروختن آتش خودداری کنند زیرا آتشی کوچک ممکن است منجر به آتش‌سوزی گسترده ای شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه