اخبار داغ

معاون سازمان امور مالیاتی:

عدم ثبت‌نام در «سامانه املاک» به منزله خالی بودن ملک است

عدم ثبت‌نام در «سامانه املاک» به منزله خالی بودن ملک است
معاون سازمان امور مالیاتی گفت: مردم برای اینکه دچار مشکل نشوند، باید در سامانه املاک و اسکان مشخصات ملک خود را وارد کنند، در غیراین صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود علیزاده با تأکید بر لزوم طراحی زیرساخت های لازم برای دریافت مالیات از خانه های خالی گفت: برای اینکه مشخص شود یک فرد طی یک سال چند واحد مسکونی و زمین معامله کرده باید زیرساخت هایی را فراهم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، قانون پایانه فروشگاهی را یکی از زیرساخت های مالیات بر عایدی سرمایه عنوان کرد و افزود: با اجرای این قانون می توان معاملات کلیه افراد در حوزه حوزه مسکن و طلا و سکه و ارز را تشخیص داد.
,
 
,
معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی کشور اظهارکرد: نسبت به هر ملک و زمینی که با اجرایی شدن این قانون، خریده شده باشد و بعد به فروش رفته باشد اقدام به دریافت مالیات می کنیم و خانه هایی که قبل از طراحی این قانون خریده شده باشند مشمول این موضوع نمی شود.
,
 
,
علیزاده یادآور شد: کسانی هم که چند واحد مسکونی خریداری کرده و آن ها را اجاره داده باشد، مشمول قانون مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه نخواهند شد.
,
 
,
وی با بیان اینکه اصابت این طرح ها صرفاً به بخش سوداگری است، گفت: اصابت این نوع مالیات به کسانی است که زیر یک سال اقدام به خرید و فروش می کنند که البته هنوز مکانیزم و زیرساخت های جزئی برای این کار طراحی نشده است.
,
 
,
معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی تأکیدکرد: مردم برای اینکه دچار مشکلی نشوند باید وارد این سامانه شوند و مشخصات ملک خود و کد پستی را وارد کنند در غیراین صورت این املاک به عنوان خالی از سکنه و کاربر تعریف و به سازمان اعلام خواهد شد البته این افراد می توانند با ارائه مدارک و مستندات خود به اداره مالیات وضعیت خود را مشخص کنند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه