اخبار داغ

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز:

مصوبه دهه ۸۰ شورای امنیت ملی درباره رودخانه کرج خاک می‌خورد/ فقدان تصفیه‌خانه فاضلاب ۵۶ روستا؛ وزارت نیرو کجاست؟

مصوبه دهه ۸۰ شورای امنیت ملی درباره رودخانه کرج خاک می‌خورد/ فقدان تصفیه‌خانه فاضلاب ۵۶ روستا؛ وزارت نیرو کجاست؟
فردین حکیمی گفت: بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی در دهه ۸۰، باید در روستاهای حوزه آبریز رودخانه کرج، شبکه جمع‌آوری فاضلاب راه‌اندازی شود اما صرفا دو روستای "پورکان" و "سرودار" از این شبکه برخوردار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به اینکه متاسفانه آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب همانند سال های گذشته در استان ادامه دارد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: در ماهدشت، محمدشهر، نظرآباد و هشتگرد متاسفانه شاهد تولید محصولات کشاورزی با این روش هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
فردین حکیمی افزود: ورود فاضلاب به داخل رودخانه کرج هم چالش دیگری است که علت آن به عدم اجرای تعهدات توسط آب منطقه ای البرز بازمی گردد، اگر تصفیه خانه هایی که متعهد بودند بسازند محقق می شود شاهد ورود فاضلاب به رودخانه کرج نبودیم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نظارت بر ساخت و سازهای حریم بستر رودخانه با وزارت نیرو است، اظهار داشت: زمانی که وزارت نیرو اجازه می دهد این معضل ادامه داشته باشد و از طرفی تصفیه خانه هم ساخته نمی شود، نمی توان انتظار داشت که فاضلاب وارد رودخانه کرج نشود.
,
 
,
حکیمی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی در دهه ۸۰، باید در روستاهای حوزه آبریز رودخانه کرج، شبکه جمع آوری فاضلاب راه اندازی شود اما در پائین دست رودخانه در حال حاضر صرفا دو روستای پورکان و سرودار از این شبکه برخوردار هستند.
,
 
,
وی در خاتمه گفت: قریب به ۵۸ روستا در حریم رودخانه کرج وجود دارد اما از بین کلیه روستاها تنها همان دو روستای مذکور شبکه جمع آوری فاضلاب دارند، متاسفانه فاضلاب سایر روستاها وارد چاه زیرزمینی می شود که می تواند آن ها را آلوده کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه