اخبار داغ

هنرمند کارآفرین:

دولت آینده باید کارآفرین و حامی تولیدکنندگان باشد

دولت آینده باید کارآفرین و حامی تولیدکنندگان باشد
راحله رحیمی گفت: دولت آینده باید دولتی کارآفرین بوده و همراه و حامی تولیدکنندگان باشد، درد آنها را بفهمد و در راستای گسترش کار آنها، موانع را از سر راه این عزیزان بردارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هنرمند کارآفرین البرزی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: من حدود ۲۰ سال است در حوزه هنر قالیبافی در استان البرز فعالیت می کنم و تاکنون توانسته ام ۸۵۰۰ نفر را در استان به اشتغال‌زایی برسانم.

راحله رحیمی ادامه داد: یک کارآفرین در کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند، من برای گسترش کارم نیازمند حمایت هستم؛ ما از دولت پول نمی خواهیم ولی دولت می تواند با دادن وام ها با بازده پایین، در گسترش کار به ما کمک کند.

وی افزود: مواد اولیه تولید فرش به شدت بالا رفته است. اگر دولت یک تدبیری بیندیشد که مواد اولیه در اختیار من تولید کننده قرار گیرد و پس از تولید هزینه آن را به فروشنده بدهم قدری فشار را از روی من کم کرده است.

این هنرمند تصریح کرد: واسطه ها در بازار فرش، کمر تولید کننده را شکسته است، بیشترین سود در جیب دلال می رود در صورتی که اگر من مستقیما به بازار وصل شوم سود به من تولید کننده و کارمندان کارگاهم تعلق می گیرد.

رحیمی گفت: من برای گسترش کارگاهم به بانک مراجعه کردم و تمام کارهای وامم را انجام داده ام ولی هنوز وام به من تعلق نگرفته است؛ اینها همه برای یک تولید کننده و کارآفرین درد است.

وی افزود: رییس جمهور آینده باید در کنار تولید کنندگان و کارآفرینان قرار گیرد تا کشور به رونق برسد.

این هنرمند تاکید کرد: هنر قالیبافی ایران به شدت در کشورهای غربی طرفدار دارد اگر دولت بتواند بخش صادرات این محصول را رونق بیشتری دهد قطعا این هنر می تواند وابستگی کشور را به درآمدهای نفتی کاهش دهد.

رحیمی ادامه داد: ۸۵۰۰ نفر قالیباف در استان، آمار بالایی است که در سایه بی توجهی فقط به صورت جزیره ای کار می کنند؛ در صورتی که اگر دولت کمک کند من این توانایی را دارم که در تمام استان ها این هنر را آموزش دهم و این اشتغالزایی به میلیاردها نفر در کشور برسد.

وی افزود: همه این ایده ها نیازمند حمایت است؛ من تولید کننده نباید دغدغه بازار، مواد اولیه، واسطه ها و... را بخورم من باید تمام تمرکز خود را صرف گسترش کار و ایده ام کنم ولی متاسفانه برعکس این عوامل خرد، انرژی من را می گیرد.

این هنرمند تاکید کرد: دولت آینده باید دولتی کارآفرین بوده و همراه و حامی تولیدکنندگان باشد، درد آنها را بفهمد و در راستای گسترش کار آنها، موانع را از سر راه این عزیزان بردارد.

رحیمی در خاتمه خاطر نشان کرد: همیشه مسئولین با دادن وعده هایی در زمان رای گیری؛ رای جمع می کنند ولی در زمان عمل؛ صحنه را خالی می کنند؛ لذا رییس جمهور آینده صادقانه موانع تولید را برداشته وحامی تولیدکنندگان باشد.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه