اخبار داغ

مرجع تقلید شیعیان:

حضور فعالانه در انتخابات وظیفه همگانی است/ گلایه‌مندی از عدم عمل به وعده‌ها باید با انتخاب صحیح جبران شود+ فیلم

حضور فعالانه در انتخابات وظیفه همگانی است/ گلایه‌مندی از عدم عمل به وعده‌ها باید با انتخاب صحیح جبران شود+ فیلم
آیت‌اله حسینی‌الموسوی مرجع تقلید شیعیان با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ گفت: مردم به‌حق از عمل نشدن به وعده‌ها گلایه‌مندند اما این حق گلایه از یک حق قانونی یعنی شرکت در انتخابات که بر گردن مردم است، کوتاه نمی‌آید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌اله سیدمحمد حسینی‌الموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در دوره‌های قبل به وعده‌هایی که به مردم داده شده بود که انتظارات مردم برآورده نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه مردم حق گلایه دارند، خاطرنشان کرد: مردم به‌حق از عمل نشدن به وعده‌ها گلایه‌مندند اما این حق گلایه از یک حق قانونی یعنی شرکت در انتخابات که بر گردن مردم است، کوتاه نمی‌آید.

,

آیت‌اله حسینی‌الموسوی افزود: حق قانونی عبارت از این است که ما به نظام جمهوری اسلامی رای داده‌ایم و نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی دارد.

,

مرجع تقلید شیعیان گفت: قانون اساسی مبتنی بر این است که ریاست‌جمهوری با رای مردم تعیین می‌شود و حتی رهبر جامعه هم به صورت غیرمستقیم با رای مردم تعیین می‌شود.

,

وی با بیان اینکه یک مَثَل معروفی می‌گوید قانون ولو اینکه ناقص باشد هم نظم را در جامعه ایجاد می‌کند، تصریح کرد: برای اینکه آنچه که در گذشته انجام نشده را جبران کنیم باید در آتیه در انتخاباتی که در پیش رو داریم، فعالانه شرکت کنیم.

,

آیت‌اله حسینی‌الموسوی تاکید کرد: باید در انتخابات پیش رو شرکت کنیم تا بتوانیم مقاصدی که داریم را در قالب قانون، پیاده کنیم.

,

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ممکلت بدون رهبر و رئیس‌جمهوری نمی‌تواند باشد، خاطرنشان کرد: در این صورت، نظام به هم می‌خورد لذا چون به قانون اساسی، رای داده‌ایم در حقیقت رای به زنده نگه داشتن نظام جمهوری اسلامی داده‌ایم.

,

آیت‌اله حسینی‌الموسوی گفت: گلایه داریم وگلایه‌ها هم به‌حق است و در رابطه با این مساله هیچگونه نمی‌خواهیم توجیه شویم بلکه می‌خواهیم اشتباهات گذشته با انتخاب صحیح در انتخابات پیش رو، جبران شود.

,

مرجع تقلید شیعیان با توصیه به مردم برای شرکت در انتخابات گفت: در انتخابات، شرکت کنید که خداوند، اجر شایسته‌ای به شما خواهد داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه