اخبار داغ

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

مشکل کمبود واکسن در کشور به زودی برطرف می شود/ ۱۰ میلیون واکسن کوو برکت تا پایان سال تولید می شود

مشکل کمبود واکسن در کشور به زودی برطرف می شود/ ۱۰ میلیون واکسن کوو برکت تا پایان سال تولید می شود
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: محموله جدید واکسن کرونا هفته آینده به کشور خواهد آمد و مشکل کمبود در این زمینه رفع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا ، علیرضا رئیسی ظهر امروز در ستاد مبارزه با کرونا استان قم که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: ۵ شرکت داخلی در زمینه تولید واکسن فعال هستند که در گام اول  واکسن کوو برکت تا انتهای خردادماه وارد مرحله عملیاتی خواد شد و یک میلیون دوز واکسن به گروه های هدف تزریق خواهد شد و تا پایان سال ۱۰ میلیون دوز ترریق خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا ,

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا ۷ ماه آینده تمام افراد در گروه های هدف در مرحله اول واکسن تزریق خواهند کرد.

,

رئیسی با دفاع از تولید واکسن در داخل کشور گفت: اگر ما بدنبال تولید واکسن داخلی نمیرفتیم کشورهای خارجی براحتی اجازه فروش واکسن را به ما نمی‌دادند و حرف‌هایی که امروز دنیا از حقوق بشر و اموری از این دست می زند، گزافه ای بیش نیست.

,

وی به بی عدالتی در زمینه توزیع واکسن در دنیا اشاره کرد و بیان داشت: کانادا و آمریکا و کشورهای اروپایی بیش از ۳ برابر جمعیت کشورشان واکسن خریدند و ۸۴ درصد از واکسن های تولید شده در دنیا را ۵ کشور استفاده کردند.

,

وی با بیان این که  بیش از ۲ میلیون دوز واکسن در آمریکا و چند کشور اروپایی ذخیره شده، تاکید کرد:  تاریخ مصرف این واکسن ها  در حال اتمام است اما هنوز در بسیاری از کشورها واکسن وارد نشده است.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با انتقاد از عدم تخصیص سهمیه کشورمان از سبد کواکس تاکید کرد: قرار بود تاکنون ۱۶.۸ میلیون دوز واکسن به ایران باید تحویل می داد که تاکنون فقط ۲ میلیون دوز تحویل ما شده‌است که این موضوع اهمیت تولید واکسن داخلی را نشان می دهد.

,
,

وی به استان قم و مبارزه این استان با کرونا نیز اشاره کرد و گفت: قم یکی از استانهای پیشرو در حوزه سلامت و مبارزه بی امان با ویروس کرونا بوده است.

,

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:  از تولیت آستان‌های مقدس در قم و خراسان رضوی به دلیل همراهی با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در ایجاد محدودیت ها، قدردانی می‌کنیم.
رئیسی تاکید کرد: محموله جدید واکسن کرونا هفته آینده به کشور خواهد آمد و مشکل کمبود در این زمینه رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه وجود فاصله زمانی بین فاز اول و دوم تزریق واکسن مشکل چندانی برای کسانی که دوز اول واکسن را تزریق کرده‌اندایجاد نمی‌ کند خاطرنشان کرد: افرادی که دوز اول واکسن سینوفارم را تزریق کرده‌انددو تا چهار هفته و افرادی که واکسن اسپوتنیک وی را تزریق کردند ۴ تا ۱۲ هفته برای تزریق دوز دوم این واکسن‌ ها فرصت دارند و لذا مشکل مشکل خاصی برای این افراد پیش نخواهد آمد.

,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه