اخبار داغ

چرا در ۲۴ ساعت گذشته روند بیت کوین نزولی شد؟

چرا در ۲۴ ساعت گذشته روند بیت کوین نزولی شد؟
در معاملات امروز بازار جهانی ارزهای مجازی قیمت بیت کوین حدود ۱۰ درصد سقوط کرده و رقم ۳۲ هزار و ۳۱۸ دلار را لمس کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس ،قیمت بیت کوین در معاملات امروز بیشترین افت روزانه طی حدود دو هفته اخیر را به ثبت رساند که دلیل اصلی آن نگرانی‌ها در بازار نسبت به رویکرد آمریکا در قبال اجرای سیاست‌های پولی و تداوم تنگ‌تر شدن عرصه برای مبادله ارزهای مجازی در چین بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بیت کوین امروز با افت حدود ۱۰ درصدی رقم ۳۲ هزار و ۳۱۸ دلار را لمس کرد که بدترین افت روزانه از روز ۲۸ می تاکنون محسوب می‌شود. دیگر ارزهای مجازی هم در معاملات امروز منفی بودند به گونه‌ای که ۱۰ ارز برتر بازار هر کدام بین ۷.۳ تا ۱۲.۹ درصد نسبت به ۲۴ ساعت پیش ریزش داشتند. 
,
 
,
افزایش برخورد با معاملات بیت کوین و استخراج این ارز مجازی در چین از جمله مهم‌ترین دلایل افت قیمت بیت کوین بوده است، به گونه‌ای که در روزهای گذشته دولت چین تعدادی از حساب‌های مربوط به معاملات ارزهای مجازی در یکی از شبکه‌های اجتماعی این کشور به نام «وی‌بو»، که شبیه توئیتر عمل می‌کند را بسته است.
,
 
,
 ژهان چو، مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی واقع در هنگ کنگ به نام کنتیک، در این باره می‌گوید: چین به اعمال فشار بر ارزهای مجازی از طریق ممنوع کردن استخراج این ارز مجازی و حذف حساب کاربری فعالان این بازار در وی‌بو ادامه می‌دهد. این نشان دهنده سخت‌تر شدن کار در حوزه ارزهای مجازی در داخل چین است. 
,
 
,
سرمایه گذاران در این بازار همچنین پیگیر سیاست‌های پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا هستند که می‌تواند در این بازار اثر منفی بگذارند. 
,
 
,
ممکن است بانک مرکزی آمریکا به سمت اجرای سیاست‌های انقباضی و کنار گذاشتن سیاست‌های تسهیلی و انبساطی پولی بروند. 
,
 
,
یکی دیگر از مسائلی که در بازار امروز توجه سرمایه گذاران را به شدت جلب کرد، اعلام دادگستری آمریکا مبنی بر بازپس گرفتن باج بیت‌کوینی بود که چند هفته پیش به هکرهای حمله کننده به شبکه توزیع سوخت این کشور پرداخت شده بود. 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه