اخبار داغ

تاکید علمای اهل سنت خراسان جنوبی بر حضور حداکثری در انتخابات؛

مشکلات معیشتی نباید در عزم و اراده ملی و مذهبی تاثیری بگذارد/ تنها راه حل مشکلات فعلی؛ شرکت در انتخابات است

مشکلات معیشتی نباید در عزم و اراده ملی و مذهبی تاثیری بگذارد/ تنها راه حل مشکلات فعلی؛ شرکت در انتخابات است
اهل سنت خراسان جنوبی شرکت در انتخابات را بالاتر از یک وظیفه می دانند و از همه خواهران و برادران اسلامی خود می خواهند که با مشارکت در انتخابات، به وظیفه خطیر خود که در واقع تعیین کننده سرنوشت خودشان است، عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، چند روز دیگر قرار است باز هم صحنه ای از همه پرسی برای نظام پر افتخار جمهوری اسلامی ایران رقم بخورد. نظامی که حالا در چله دوم خود، به یک نظام مردمی و سیاسی قدرتمند و تعیین کننده، تبدیل شده است. 28 خردادماه امسال، از هم اکنون به انتظار حضور و گام های مردم بصیر، لحظه شماری می کند، مردمی که اهل هر شهر و روستا، قوم و قبیله، فرقه و مذهب و البته در معنای یکپارچه؛ ایرانی هستند. باز هم قرار است همه این مردم به میدان بیایند تا آینده خودشان را به دست خودشان رقم بزنند، همانطور که 4 دهه قبل، برای رسیدن به حق و حقوقشان، کاخ سلطنت نشینان را بر سرآنها آوار و انقلابی بی نظیر را رقم زدند که سعی کرده خدماتش بر مبنای اسلام و مردم سالاری دینی که در قرآن به آن تاکید شده است، عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, ،,

انتخابات در پیش رو، صحنه ای از حضور و همبستگی تمام اقشار کشور و همه مسلمانان شیعه و سنی و نشان دهنده این است که اختلافات کوچک، تاثیری در اتحاد و انتخاب آنها ندارد و همه آنها؛ با هدف حمایت از نظام و مشارکت در سرنوشتشان، در یک خط و مسیر حرکت می کنند و همچنان انقلابی مانده اند.

,

حرکت در مسیر شهید سلیمانی بامشارکت در انتخابات

, حرکت در مسیر شهید سلیمانی بامشارکت در انتخابات,

کاظمی یکی از علما اهل سنت بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: پدران ما با رأی خودشان به جمهوری اسلامی در سال 1357، به این نظام آری گفتند و اکنون ما هم در چله دوم انقلاب، در مهم ترین رویداد سیاسی این نظام شرکت می کنیم و با حضور پرشور خود، دوباره به این نظام و انقلاب اسلامی، رأی می دهیم.

, خاورستان,

وی افزود: بی تدبیری های مسئولان مشکلات متعددی را برای مردم ایجاد و زندگی را سخت تر کرده است، اما نباید اشتباه این مدیران را به پای نظام و البته کاندیداهایی که در ایجاد این مشکلات نقشی نداشته اند، نوشت. بلکه باید با حضور خود در انتخابات، هم در تعیین سرنوشت خودمان سهیم باشیم و هم رئیس جمهوری انتخاب کنیم که مدیریت او، خط پایانی بر مشکلات فعلی باشد.

,

یکی دیگر از علماء اهل سنت نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، حضور خود در انتخابات را لبیک به ندای رهبر انقلاب و شهدا بخصوص شهید سلیمانی دانست و گفت: وقتی شهید سلیمانی به عنوان الگوی موفق و محبوب مردم، دغدغه اش حمایت از نظام و حرم جمهوری اسلامی است، پس ما هم باید با مشارکت در انتخابات، در مسیر این شهید بزرگوار حرکت کنیم.

, خاورستان,

عنانی بیان کرد: توطئه های دشمنان برای تحریم انتخابات؛ نمی تواند در اراده ملت ایران تاثیری ایجاد کند، بلکه مردم با حضور پرشور خود، پاسخ دندان شکنی به این دشمنان خواهند داد.

,

این عالم اهل سنت با بیان اینکه ملت ایران با حضور خود همان طور که در 40 سال قبل دشمن را ناامید کردند، باز هم او را ذیل تر خواهند کرد، گفت: امسال هم مردم ایران اعم از شیعه و سنی حضور باشکوهی در پای صندوق های رای خواهند داشت.

,

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی، تنها راهی که می تواند مشکلات مردم را کمتر کرده و آنها را به آرامش برساند، حضور در انتخابات و انتخاب مدیری اصلح، کارآمد و انقلابی است. 

,

لزوم مشارکت مردم در انتخابات

, لزوم مشارکت مردم در انتخابات,

مولوی غلام حیدر فاروقی امام جمعه اهل سنت بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: انتخابات آبروی نظام است و مشارکت مردم در انتخابات باعث ناامیدی دشمنان انقلاب و نظام می شود.

, خاورستان,

وی با اشاره به مشارکت 80-90 درصدی اهل سنت در انتخابات های گذشته، افزود: بنده تقاضا دارم که مردم مثل گذشته و حتی پرشورتر از قبل، در انتخابات شرکت کنند، بخصوص اهل سنت که در 40 سال گذشته همیشه در صف مقدم شرکت در انتخابات بوده اند و مشارکت بالایی داشته اند.

,

امام جمعه اهل سنت بیرجند گفت: تاکنون دولت های متعدد وعده های مختلفی به اهل سنت داده اند که متاسفانه هیچ کدام آن ها محقق نشده و به این مشکلات رسیدگی نشده است. اما امیدواریم دولت بعدی به مشکلات مردم از جمله اهل سنت و حق و حقوق آنها به عنوان بخشی از مردم رسیدگی کند.

,

فاروقی بیان کرد: بنده همیشه مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کرده ام، اما در این دوره از انتخابات، مشارکت مردم اهمیت بیشتری دارد.

,

امام جمعه اهل سنت مرکز خراسان جنوبی اظهار کرد: نباید برخی رفتارها باعث ایجاد دلسردی شود و افراد در نظام اسلامی با مسوولیت گرفتن باید همواره به فکر معیشت مردم و پیشرفت روزافزون کشور باشند.

,

رئیس جمهور عاری از خصلت های منافقین باشد

, رئیس جمهور عاری از خصلت های منافقین باشد,

وی با بیان اینکه بر اساس حدیثی از پیابر اکرم(ص)، رئیس جمهور سه خصلتی که نشانه منافقین است را نباید داشته باشد، اظهارکرد: یکی از نشانه های منافق این است که دروغ می گوید، پس رئیس جهور باید فردی باشد که دروغگو نباشد. نشانه دیگر منافق هم این است که وقتی وعده می دهد، به وعده هایش عمل نمی کند، در این خصوص تاکنون وعده های متعددی به مردم از جمله اهل سنت داده شده که به آن عمل نشده است.

,

فاروقی افزود: نشانه دیگر منافق نیز این است که در امانتی که به او سپرده شده، خیانت می کند، اما مملکت و بیت المال امانت است و اگر رئیس جمهور در این امانت خیانت کرد و بیشتر از حق حقوق خود برداشت، خیانت کرده است. در واقع رئیس جمهور باید عاری از این سه خصلت باشد.

,

شرکت در انتخابات تعیین کننده سرنوشت است 

, شرکت در انتخابات تعیین کننده سرنوشت است ,

مولوی سید مصطفی حسینی امام جمعه اهل سنت زیرکوه نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: قطعا شرکت در انتخابات به لحاظ اینکه مردم باید در سرنوشت خود سهیم و شریک باشند، بسیار مهم است. همچنین از آنجایی که نظام اسلامی ما متکی بر آراء فقهی و آراء مردم است، اهمیت این موضوع دوچندان می شود.

, خاورستان,

وی افزود: با توجه به مسئله دشنی های دیگران با جمهوری اسلامی ایران، شرکت در انتخابات، بسیار بجا و شایسته و در واقع بالاتر از انجام یک وظیفه است.

,

امام جمعه اهل سنت زیرکوه با اشاره به اینکه امیدوارم حضور مردم در پای صندوق های رأی با شور و اشتیاق و جدیت تمام رقم بخورد، گفت: بنده حضور فعال مردم در پای صندوق های رأی را انتظار دارم و از همه خواهران و برادران اسلامی خود تقاضا می کنم که با مشارکت در انتخابات، به این وظیفه خطیر خود که در واقع تعیین کننده سرنوشت خودشان است، عمل کنند و برای سهیم شدن در تقدیرات خود، حضور پر شور خود را رقم بزنند.

,

حسینی در خصوص انتخاب اصلح هم گفت: اگر در انتخاب اصلح تخصصی نداریم، می توانیم از افراد خبره و کارشناس که صاحب ایده و نظر هستند؛ بخواهیم که ما را راهنمایی کنند تا با حضور در پای صندوق های رأی و همچنین انتخاب اصلح، به وظیفه ملی و مذهبی خود عمل کرده باشیم.

,

وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و سوء استفاده دشمنان از این مشکلات برای ترغیب مردم به عدم حضور در انتخابات هم، تاکید کرد: ملت مسلمان ایران، انقلاب کردند تا بسیاری از نابسامانی های غیر اسلامی و انسانی  از جامعه ما رخت بربندد. اما چون مسلمان و پیرو پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار (ع) هستیم، اگر نگاهی به تاریخ و گذشته بیندازیم، می بینیم که این بزرگواران چه سختی هایی کشیدند و چه تهمت های ناروایی شنیدند. پیغمبر هم در همان سال های ابتدایی، محاصره اقتصادی شدند، اما خداوند به مسلمانان وعده نصرت داده است.

,

مشکلات معیشتی نباید در عزم و اراده ملی و مذهبی تاثیری بگذارد

, مشکلات معیشتی نباید در عزم و اراده ملی و مذهبی تاثیری بگذارد,

امام جمعه اهل سنت زیرکوه تصریح کرد: ما نباید از دشمن انتظار داشته باشیم که ما را به صبر و استقامت تشویق کند، در حالی که دشمن دشمنی می کند و می خواهد صبر و استقامت را از مردم بگیرد.

,

حسینی بیان کرد: اکنون مشکلات اقتصادی و معیشتی متعددی وجود دارد، اما نباید این مشکلات در عزم و اراده ملی و مذهبی ما تاثیری بگذارد. چرا که این مشکلات و سختی ها بوده، هست و خواهد بود اما ما به اصل خدا، اسلام و قرآن اعتقاد داریم و نباید چهره زیبای اسلام را به خاطر این مشکلات مادی کنار بزنیم.

,

وی ابراز امیدواری کرد: امیدوارم مردم به دور از توطئه های دشمن به وظیفه خود عمل و با مشارکت در انتخابات، فرد اصلح را انتخاب کنند.

,

حضور مردم در انتخابات باعث عزت و اقتدار نظام می شود

, حضور مردم در انتخابات باعث عزت و اقتدار نظام می شود,

مولوی سید احمد عبدالهی امام جمعه اهل سنت اسدیه هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، در مورد اهمیت انتخابات، اظهار کرد: مشارکت در انتخابات یک اصل قطعی است و همه باید در انتخابات شرکت کنند.

, خاورستان,

وی افزود: لازم است همه مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند چراکه اگر ملت حضور پرشور در انتخابات داشته باشند یعنی به نظام جمهوری اسلامی ایران رای داده اند و این باعث عزت و اقتدار نظام می شود.

,

امام جمعه اهل سنت اسدیه بیان کرد: تا زمانیکه مردم حضور فعالی در صحنه های مختلف نظام داشته باشند دشمن نمی تواند تحرکاتی علیه نظام جمهوری اسلامی و مردم داشته باشد.

,

مولوی عبدالهی عنوان کرد: لازم است برای حفظ عزت، اقتدار، اتحاد و انسجام جمهوری اسلامی و ملت ایران مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم.

,

وی در مورد انتخاب اصلح، اظهار کرد: این حق به مردم داده شده که اصلح را انتخاب کنند هرچند اصلح از دیدگاه های مردم مختلف است.

,

خواسته مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است

, خواسته مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی است,

امام جمعه اهل سنت اسدیه گفت: آنچه امروز بیشتر در جامعه نسبت به آن صحبت می شود این است که مشکلات اقتصادی و موضوع معیشت مردم برطرف شود.

,

مولوی عبدالهی افزود: مردم با انتخاب رییس جمهور آینده انتظار دارند گرانی های سرسام آور، مشکلات اقتصادی، فساد و اختلاس از بین برود‌.

,

وی عنوان کرد: در وهله اول انتظار مردم این است که به امور زندگی آنها رسیدگی شود و بعد از رفع مشکلات اقتصادی است که انتظار می رود با انتخاب اصلح توسط مردم شاهد رفع مشکلات باشیم.

,

امتناع از رای دادن مشکلی را حل نمی کند

, امتناع از رای دادن مشکلی را حل نمی کند,

امام جمعه اهل سنت اسدیه ضمن دعوت همه برای مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: قهر کردن با صندوق رای به مصلحت ملت نیست.

,

مولوی عبدالهی بیان کرد: نباید از رای دادن امتناع کرد چرا که امتناع از رای دادن مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلی بر مشکلات می افزاید. لذا از مردم تقاضا می کنم آگاهانه و هوشیار پای صندوق های رای حاضر شوند و کاندیدای مورد نظر را در ریاست جمهوری و شوراها انتخاب کنند.

,

وی تصریح کرد: ما وظیفه خود را انجام دهیم در انتخابات شرکت و اصلح را انتخاب کنیم حال اینکه فرد منتخب به وظیفه خود عمل کند یا نه، مسئولیت با خود اوست.

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه