اخبار داغ

معاون سازمان بسیج اساتید کشور:

راه تغییر وضع موجود انتخاب اصلح است/ انتخابات پیش رو مقدرات چهل ساله کشور را تدارک خواهد دید

راه تغییر وضع موجود انتخاب اصلح است/ انتخابات پیش رو مقدرات چهل ساله کشور را تدارک خواهد دید
هاشمی با بیان این‌که این انتخابات پیش رو چه نسبتی با دولت اسلامی دارد، گفت: انتخابات پیش رو مقدرات چهل ساله کشور را تدارک خواهد دید. مراقبت کنیم اگر این انتخابات منتج به انتخاب اصلحی نشود که گفتمان و ارزشهای انقلاب اسلامی در عرصه عمل بروز و ظهور نکند گام دوم انقلاب که دغدغه مقام معظم رهبری است تحقق پیدا نخواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید محمود هاشمی معاون سازمان بسیج اساتید کشور در جمع اساتید بسیجی دانشگاه های خراسان جنوبی اظهار کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند وصیت من به تمام نسل های حاضر و نسل های آتی این است که در تمام انتخابات‌ها حضور موثر و پرشوری داشته باشند چه بسا در شرایطی مسامحه و عدم حضور گناهی در راس گناهان کبیره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، ,

وی در مورد اهمیت انتخابات 1400، افزود: با نگاه کوتاهی به 40 سال گذشته میتوان اهمیت این انتخابات را تبیین کرد. 41 سال است ما در شکل گیری دولت اسلامی تاخیر داریم.

,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: انقلاب و نظام اسلامی شکل گرفت و دولت اسلامی هنوز شکل نگرفته است.

,

هاشمی عنوان کرد: از سال 1370 تا سال 1398 مقام معظم رهبری در سخنرانی های خود به کرات در جمع اقشار مختلف میفرمودند ما در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم اما هنوز دولت اسلامی شکل نگرفته است.

,

وی اظهار کرد: اینکه دولت اسلامی شکل نگرفته بخشی به کارگذاران برمی‌گردد.شهدا رسالت خود را انجام دادند. در برهه ای کشور دچار جنگ بود و بعد از آن مقام معظم رهبری فرمودند در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم. مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیئت دولت در شهریور سال 1384 فرمودند دلبستگی به زرق و برق دنیا، مردد بودن در اهداف انقلاب اسلامی، دور شدن از شعار انقلاب و غفلت از جریان انقلابی باعث شده که ما نتوانیم دولت اسلامی را محقق کنیم.

,

انتخابات پیش رو مقدرات چهل ساله کشور را تدارک خواهد دید

, انتخابات پیش رو مقدرات چهل ساله کشور را تدارک خواهد دید, انتخابات پیش رو مقدرات چهل ساله کشور را تدارک خواهد دید,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این‌که این انتخابات پیش رو چه نسبتی با دولت اسلامی دارد، گفت: انتخابات پیش رو مقدرات چهل ساله کشور را تدارک خواهد دید. مراقبت کنیم اگر این انتخابات منتج به انتخاب اصلحی نشود که گفتمان و ارزشهای انقلاب اسلامی در عرصه عمل بروز و ظهور نکند گام دوم انقلاب که دغدغه مقام معظم رهبری است تحقق پیدا نخواهد کرد.

,

هاشمی اظهار کرد: با مسئولان اشرافی، پیر، قهرگرا و امثال اینها گام دوم انقلاب تحقق پیدا نمیکند. با آدم هایی که ذوب در قلب غرب شدند نمیتوان گام دوم انقلاب را محقق کرد.

,

وی تصریح کرد: اهمیت انتخاب پیش رو اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح نمایان است. در تمام انتخابات‌های گذشته رقابت، سلامت، امنیت، مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح از راهبردهای تخطی ناپذیر نظام اسلامی بوده است اما در انتخاب پیش رو مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اهمیت دوچندانی پیدا کرده و این به واسطه همین نگاه تمدنی به انتخابات است.

,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور گفت: چرا باید این قدر نگران مشارکت حداکثری باشیم؟ آیا مشارکت حداکثری اتفاق نخواهد افتاد؟ اینکه مشارکت حداکثری دغدغه امام امت است یعنی مشارکت حداکثری مورد تهاجم غرب است و برای همین باید در این انتخابات مشارکت حداکثری بیشتر مورد تاکید باشد.

,

هاشمی بیان کرد: ویروس منحوس کرونا، وضعیت اسفبار دولت مستقر، مشکلات اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه استدلال هایی است که میگویند مشارکت حداکثری را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

,

وی افزود: تمام هم و غم دشمنان این است. سلطنت طلب ها، منافقین، وهابیت، سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا، غربگرایان داخلی، اصلاح طلب ها، نهضت آزادی، مجاهدین خلق همه و همه دنبال این هستند که انتخابات تمدنی 1400 سرد و بی رونق برگزار شود. چرا؟چرا به دنبال سرد برگزار شدن انتخابات هستند؟ پیوند میدهند. درست است. در فرمایشات امامین انقلاب نیز موج میزند. مشروعیت و مقبولیت نظام، امنیت پایدار کشور و حل مشکلات موجود جامعه را در مشارکت حداکثری بیان می‌کنند.

,

دوای دردهای مشکلات کشور انتخاب اصلح است

, دوای دردهای مشکلات کشور انتخاب اصلح است, دوای دردهای مشکلات کشور انتخاب اصلح است,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند علاج دردهای مزمن کشور هدف این انتخابات است. دوای دردهای مشکلات کشور انتخاب اصلح این انتخابات است. هر چه من و شما در انتخاب رئیس جمهور افراد لایق، ولایت مدار، متدین، ضد فساد و با ایمان را انتخاب کنیم به همان سرعت مشکلات موجود مرتفع خواهد شد. نباید نسبت به آن شک داشته باشیم.

,

هاشمی بیان کرد: چرا دشمنان به دنبال این هستند که انتخابات سرد و بی رونق برگزار شود؟ به این دلیل که بتواند به نظام اسلامی هجمه کند. بتواند غربگرایان داخلی را حفظ کرده و بازی وین را حفظ کند. هرچند که بعد از تصمیم قاطع شورای نگهبان بازی وین بهم ریخته است. 

,

وی با بیان اینکه بحث مشارکت حداکثری را باید جدی گرفت، تاکید کرد: میگویند انتخابات شرد برگزار می‌شود. برای سرد برگزار شدن انتخابات اغوای مهندسی انتخابات میکنند. القای عدم تاثیر و حضور در انتخابات می‌کنند. میگویند هر کس انتخاب شود وضع موجود ادامه خواهد داشت. عدم حل مسائل و مشکلات را دنبال میکنند. از طرف دیگر سلامت مردم را گره میزنند به این انتخابات و میگویند به واسطه این ویروس اگر در انتخابات حضور پیدا کنید سلامت شما در خطر است. بعضیها هم فتوا و نگاه مکتبی را متزمن این میکنند و میگویند با این نگاه های مکتبی حضور ما خیلی توجیه ندارد. در حالی که صحبت از سلامت میشود سلامت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی را باید در سلامت خودمان خلاصه کنیم.

,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد: مگر امثال شهید سلیمانی ها جان خود را برای سلامت جامعه کف دست نگذاشتند؟ حالا ما برای امتداد همین مسیر شهدا نکند سلامت خودمان را بهانه کنیم. 

,

هاشمی با بیان اینکه دشمن دو هدف را دنبال میکند، بیان کرد: بی رونق و سرد برگزار شدن انتخابات و هدف دوم دشمن که خیلی مهم است روی کار آمدن دولت غیر انقلابی و غیر کارآمد است. چرا؟ برای اینکه به سرعت مشکلات حل می‌شود و مردم نسبت به جریان غربگرا در کشور بدبین خواهند شد.

,

وی افزود: فضای مجازی را نگاه کنید که چه بلایی برسر کشور آورده است. با همین بستر فضای مجازی نسبت به ارزشهای انقلاب و شخصیت های انقلابی القای شبهه می‌کنند.

,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد: جریان های متمایل به غرب در کشور هم قسم شدند که کاندیدای شاخص جریان انقلابی پیروز این میدان نشود. چرا؟ نه تنها پیروز این انتخابات بلکه خودشان گره می‌زنند این پیروزی را به آینده نظام و انقلاب اسلامی و به دنبال این هستند که هرکسی از اردوگاه انقلابی‌ها پیروز میدان بشود اما کاندیدای شاخص جریان انقلابی پیروز این میدان نشود. البته وحدت حول ظرفیت‌های انقلابی اتفاق افتاده است.

,

هاشمی عنوان کرد: غربگرایان باورشان این است فقه اسلامی تدارک و امور اداره کشور را ندارد. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم کاندیدایی که آمادگی خود را برای اداره کشور اعلام کرده است بعد از مجاهدین خلق بر کوره وقاحت می‌دمد و می‌گوید با 6 کلاس تحصیلات کشور را نمی‌توان اداره کرد نگاه می‌کنیم می‌بینیم آبشخور آنها آبشخور غرب است.

,

دولت جوان انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد

, دولت جوان انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد, دولت جوان انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد,

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که جریان انقلابی زمین‌گیر شود اما به فضل الهی با بصیرتی که در مردم ایران به وجود آمده و با عملکرد انقلابی که مردم از برخی از کاندیداهای جریان انقلابی خصوصا جریان شاخص دیدند ان شاءالله دولت جوان انقلابی تحقق پیدا خواهد کرد.

,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: غربگرایان نه تنها معتقد به فقاهت بلکه معتقد به انسداد سیاسی در نظام اسلامی هستند. در انتخابهای گذشته تا به حالا نیز به دنبال این بودند که انتخابات‌ها سرد برگزار شود و مردم شرکت نکنند. همیشه در بزنگاه ها در دو راهی تحریم، عدم مشارکت و سرد برگزار شدن انتخابات بودند. در همین انتخابات 1400 نیز نه 10 میلیون به حضور در انتخابات را دنبال می‌کنند. اینها نه تنها اعتقادی به جمهوری اسلامی ندارند بلکه امتداد آنها استکبار و سیاست‌های غرب است.

,

قشر نخبه انقلابی فرصت فضای مجازی را از دست ندهد

, قشر نخبه انقلابی فرصت فضای مجازی را از دست ندهد, قشر نخبه انقلابی فرصت فضای مجازی را از دست ندهد,

هاشمی با بیان اینکه جریان های مقابل جریان انقلاب در فضای مجازی فعالیت دارند، گفت: ما نیز باید در فضای مجازی تولید محتوا داشته باشیم و قشر نخبه انقلابی نباید این فرصت فضای مجازی را از دست بدهد. 10 روز آینده روزهای سرنوشت ساز برای جمهوری اسلامی است.

,

وی تصریح کرد: اگر نهضت انقلاب را دنبال نکنیم پیش شهدا مسئول خواهیم بود. شهید سلمیانی رفت که جبهه مقاومت تقویت شود و انقلاب اسلامی آرمانهای خود را برای ظهور عظمای ولایت بسازد.

,

جریان‌های موجود در کشور

, جریان‌های موجود در کشور, جریان‌های موجود در کشور,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور به جریان اعتدال در کشور اشاره کرد و افزود: وضعیت این جریان مشخص است. دولت مستقر محصول این جریان است و این جریان هنوز خیلی امیدوار است بتواند از گزینه هایی که وجود دارد حمایت‌هایی را انجام دهد.

,

هاشمی گفت: جریان دیگر، جریان بهاریون به عنوان خطرناکترین جریانی است که با بددلی به حساب متدینین کم بصیرت مشکلاتی را در کشور ایجاد کرده است. این جریان خودش را مهمترین جریان برای اداره کشور می‌داند. بیشترین ارتباط با معاندین سرویس‌های جاسوسی توسط همین جریان دنبال می‌شد. 

,

جریان انقلابی تمام امید کشور

, جریان انقلابی تمام امید کشور, جریان انقلابی تمام امید کشور,

وی اظهار کرد: جریان انقلابی جریانی است که همه امید کشور است. ظرفیت جریان انقلابی ظرفیت شهدا، عالم، اهل‌بیت (ع) و مکتب شهادت است. 

,

معاون سازمان بسیج اساتید کشور با بیان این‌که جریان انقلابی حول یک کاندیدا وحدت خواهند کرد، افزود: باید در این مدت باقی مانده جریان انقلابی مراقبت کند و در این فضای مجازی که دشمن و جریان غربگرا القا میکند، گرفتار نشوند. 

,

هاشمی در مورد انتخاب اصلح، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اصلح کسی است که ضد فساد، ضد اشرافیگری، ضد فقر، به فکر دنیا، آخرت، دین و معیشت مردم باشد.

,

ویژگی‌های اصلح

, ویژگی‌های اصلح, ویژگی‌های اصلح,

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار ماه مبارک رمضان با تشکل‌های دانشجویی به 9 ویژگی فرد اصلح اشاره کردند. با کفایت و مدیریت، عدالتخواه و ضدفساد، انقلابی، جهادی، مردمی، نسبت به آینده و ظرفیت مردمی امیدوار باشد. ظرفیت جوانان را باور داشته باشد.

,

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور گفت: یکی از راه‌های شناخت اصلح اعتماد به معتمدین است. امام جماعت، نهاد رهبری، مسئولان دانشگاه و مسئولان بسیج از جمله معتمدان هستند که می‌توان با مراجعه به اینها اصلح را انتخاب کرد.

,

جریان انقلابی باید میدان دار گفتمان انقلاب و گفتمان دولت جوان جزب الهی باشد

, جریان انقلابی باید میدان دار گفتمان انقلاب و گفتمان دولت جوان جزب الهی باشد, جریان انقلابی باید میدان دار گفتمان انقلاب و گفتمان دولت جوان جزب الهی باشد,

هاشمی افزود: جریان انقلابی باید میدان دار گفتمان انقلاب و گفتمان دولت جوان جزب الهی باشد. شناخت سوابق و عملکرد کاندیداها مهم است. روحیه کدام کاندیدا اشرافیگیری بوده و کدام کاندیدا در مسیر خدمت به مردم گام برداشته است. با شناخت عملکرد میتوان به انتخاب اصلح رسید. شناخت طرفداران و اطرافیان نیز مهم است.نمی‌شود دشمنی با آمریکا را جار زد اما فرزندان آنها در آغوش آمریکا باشند. نمی‌شود حرف از مردمی بودن زد بعد به گرمی درجه هوا در فضای باز و بسته واکنش نشان داد.

,

وی اظهار کرد: طی یکسال گذشته برخی از کارگذاران از خانه‌های خود و محل دفتر خود بیرون نیامدند. برخی از شخصیت ها از جمله شخصیت شاخص جریان انقلابی به30 استان رفته و مشکلات مردم را بررسی کردند. میدانی، جهادی و انقلابی یعنی همین.

,

معاون سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه به مواضع و صحبت ها باید دقت شود، افزود: نکند فضای دوگانه ای ایجاد شود. امروز مقام معظم رهبری می‌فرمایند مذاکره نخواهیم کرد اما برخی دم از مذاکره می‌زنند. آنچه مقام معظم رهبری فرمایش می‌کنند همان برای ما حجت شرعی و امری برای رئیس جمهور ما باشد. علی رغم اینکه میبینیم همیشه مقام معظم رهبری حمایت های خود را از دولتها داشتند و دست آنها را باز گذاشتند.

,

هاشمی با بیان این‌که چه کنیم تا مشارکت حداکثری اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: در اهمیت مشارکت حداکثری همین بس که مقام معظم رهبری در چند سخنرانی اخیر به این مسئله تاکید داشتند. ایشان به دلیل ناکارآمدی کارگزاران نگران مشارکت حداکثری هستند.

,

وی اظهار کرد: برای مشارکت حداکثری تبیین مشارکت مهم است که باید انجام شود. در جلسات گروهی، درسی، خانوادگی، محلی، روستایی و ... باید بحث مشارکت را تبیین کرد و وقت گذاشت. نباید غفلت کرد چراکه رای یک نفر موثر است. همان گونه که چند هزار رای باعث شد کشور ما چهار سال معطل نگاه به غرب باشد و وضع اسفبار گذشته تکرار شود. 

,

معاون سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: نگاه به انتخابات باید نگاه تکلیف محور و اعتقادی باشد. شهید سلیمانی میفرمایند جمهوری اسلامی حرم است اگر این حرم حفظ شود سایر حرم‌ها حفظ خواهد شد لذا برای حفظ آن باید همه کار انجام داد.

,

راه تغییر وضع موجود انتخاب اصلح است

, راه تغییر وضع موجود انتخاب اصلح است, راه تغییر وضع موجود انتخاب اصلح است,

هاشمی تصریح کرد: باید به مردم گفت راه تغییر وضع موجود انتخابات است و این باید منتج به انتخاب اصلح شود چراکه هدف انقلاب اسلامی است.

,

وی به روشنگری چهره به چهره اشاره کرد و افزود: ظرفیت فضای مجازی را جدی بگیریم چراکه اقدامات خوبی می‌توان انجام داد. ظرفیت جریانهای انقلابی در بحث سیل، زلزله، کرونا، تولید واکسن، کمک های مومنانه و امثال اینها می‌تواند بخشی از ظرفیت جریان‌های انقلاب باشد که اینها تبیین شود.

,

معاون  سازمان بسیج اساتید کشور تاکید کرد: مراقب باشیم بر مشکلات واقعی ورود کنیم نه مشکلات فضایی و مسائل آرمانی. امروز مشکلات ما مشکلات اقتصادی، معیشتی، مسکن، ازدواج ، اشتغال و آسیب های اجتماعی است. اینها باید برای مردم مورد تبیین باشد و برای اینها باید فکر کرد. اطمینان بخشی به سلامت مردم نیز باید مورد تاکید باشد. 

,

هاشمی با بیان اینکه به دنبال ایجاد دوقطبی در کشور هستند، گفت: دوقطبی کارآمدی و ناکارآمدی خوب است. دو قطبی انقلابی و غیر انقلابی خوب است. به دوقطبی هایی که به کشور ضربه میزند نباید وارد شد که باعث تضعیف نظام شود.

,

هدفمند و با بصیرت رأی دهیم

, هدفمند و با بصیرت رأی دهیم, هدفمند و با بصیرت رأی دهیم,

وی تصریح کرد: برای شکل گیری دولت مردمی که باعث شود دغدغه مقام معظم رهبری که ایران قوی است محقق شود باید با بصیرت این 10 روز را پشت سر گذاشت. منطق ما در رای دادن رای هدفمند است رأیی که معطوف به هدف و رفع مشکلات شود. منطق ما در انتخابات رأی بصیرتی است یعنی در انتخابات خباثت های دشمن را ببینیم و حضور بصیرانه داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه