اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

دولت نفس بخش خصوصی را گرفته است/ بخشنامه‌های بانک مرکزی دست تولیدکنندگان داخلی را بست

دولت نفس بخش خصوصی را گرفته است/ بخشنامه‌های بانک مرکزی دست تولیدکنندگان داخلی را بست
یگانه فرد با اشاره به اینکه بانک مرکزی عامل ایجاد تحریم‌های داخلی است گفت: بخشنامه‌های بانک مرکزی دست تولیدکنندگان داخلی را بسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی یگانه فرد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه دولت بعدی باید موضوع اقتصاد و حل مشکلات اقتصادی را در اولویت کاری خود قرار دهد اظهار کرد: باید اقتصاد را از سیاست جدا کنند تا بخش خصوصی بتوانند جدای از سیاست، فعالیت اقتصادی خود را داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به اینکه گره خوردن سیاست با اقتصاد مشکلات زیادی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است ادامه داد: اگر بر سر راه تولیدکننده و صادر کنندگان مانع تراشی نکنند راه خود را می‌توانند طی کنند و از پس مشکلات و تحریم‌ها هم می‌توانند برآیند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه دولت نفس بخش خصوصی را گرفته است افزود: دولت با صدور بخشنامه‌های مختلف دست تولیدکنندگان را بسته است.

,

وی با بیان اینکه رشد اقتصاد نیز در گرو جدا شدن سیاست با اقتصاد است عنوان کرد: مشکلات بخش خصوصی یکی دوتا نیست همه بخش خصوصی با مشکلات و تحریم‌های داخلی مواجه هستند.

,

یگانه‌فرد با اشاره به مشکلات صادرات و تعهدات ارزی بیان کرد: تعهدات ارزی را طوری ایجاد کردند که مانع صادرات واحدهای تولیدی شده است.

,

وی در ادامه به عدم حمایت بانک‌ها از بخش خصوصی یادآور شد: دیدگاه بانک‌ها به بخش خصوصی حمایتی نیست و بانک‌ها با دیدگاه درآمدی به بخش خصوصی نگاه می‌کنند.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه دیدگاه بانک‌ها در کشورهای توسعه یافته حمایتی است درحالی که در کشور ما برعکس بوده و این دیدگاه وجود ندارد بیان کرد: اقتصاد کشورمان مافیایی شده است.

,

وی با اشاره به اینکه مافیایی شدن اقتصاد باعث شده تولیدکنندگان زمین‌گیر شوند اظهار داشت: در بحث‌های وارداتی و دریافت ارز‌های 4200 تومانی نیز تخلفات بسیاری اتفاق می‌افتد و این ارزها بین عده‌ای خاص توزیع شده و این ارز‌ها هیچ بهره‌ای برای ملت ایران ایران نداشت.

,

یگانه‌فرد با بیان اینکه ارز‌های 4200 تومانی به چه کسانی تعلق گرفت و چه کسانی این ارز‌ها را گرفتند چرا کسی نیست به این موضوع رسیدگی کند ابراز کرد: کاری با اقتصاد کردند که اقتصاد گروگان سیاست شده است.

,

وی با اشاره به اینکه صنایع روی زنجان یک سال است که درگیر بخشنامه‌های بانک مرکزی هستند اظهار داشت: به راحتی یک بخشنامه بانک مرکزی جلوی تولید چندین واحد صنعتی بزرگ را گرفته است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه نقش بانک مرکزی در تولید پررنگ است تاکید کرد: بانک مرکزی یکسری شفاف‌سازی‌ها را آغاز کرده بود اما نتوانست عملیاتی کند.

,

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم که وضع موجود با سرکار آمدن دولت جدید سامان یافته و مشکلات تولیدکنندگان نیز برطرف شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه