اخبار داغ

لزوم ساماندهی یک آشفتگی؛

شبح سیاست‌های غلط بر سر بازار مرغ/ وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای درمان، دَرد می‌شود

شبح سیاست‌های غلط بر سر بازار مرغ/ وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای درمان، دَرد می‌شود
بازار مرغ ماه هاست که دچار التهاباتی شده و این قطعا به ضرر مردم تمام شده است. ادامه این وضعیت تنها موجب کمتر شدن سهم مرغ در سفره مردم می شود به همین دلیل باید فکری به حال آن کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز،  بازار مرغ ماه هاست که دچار التهاباتی شده و این قطعا به ضرر مردم تمام شده است. ادامه این وضعیت تنها موجب کمتر شدن سهم مرغ در سفره مردم می شود به همین دلیل باید فکری به حال آن کرد.

در طول سال های گذشته با گرانی های متعدد روز به روز توان خرید مردم پایین تر آمده است و حال با مشکلات بازار مرغ این وضعیت حاد تر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

باید بازار مرغ را از آشفتگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کنند

, باید بازار مرغ را از آشفتگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کنند, باید بازار مرغ را از آشفتگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کنند,

محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: بارها گفتیم ارز ۴۲۰۰ تومانی بازار مرغ را آشفته کرده، نهاده‌های دامی به دست مرغداران نمی رسند و باید آن را از بازار آزاد تهیه کنند.

, مرصاد,

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: قیمت مرغ برای مرغداران قیمت مناسب نیست و در مقاطعی جوجه‌ریزی انجام نمی شود و این سبب کمبود مرغ و افزایش قیمت می‌شود.

,

رشیدی گفت: این نوسانات همواره وجود دارد تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف نکنند همین مشکلات ادامه دارد.

,

وی عنوان کرد: باید بازار مرغ را از آشفتگی با ارز ۴۲۰۰ تومانی خارج کنند که منشایی برای رانت و فساد در کشور ما است و بازار مرغ را هم از تعادل خارج کرده است.

,

, ,

با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار مرغ مخالف هستم زیرا سبب ایجاد رانت می شود

, با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار مرغ مخالف هستم زیرا سبب ایجاد رانت می شود, با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار مرغ مخالف هستم زیرا سبب ایجاد رانت می شود,

اسماعیل پرویزی فر در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: به عنوان یک کارشناس با ارز ۴۲۰۰ تومانی در بازار مرغ مخالف هستم زیرا سبب ایجاد رانت می‌شود.

, ر مرصاد ,

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: جایی که کالا یا ارز با قیمتی پایین تر از نرخ بازار عرضه شود برای عده ای رانت ایجاد خواهد شد.

,

پرویزی فر خاطرنشان کرد: مگر اینکه سامانه ها به صورت دقیق از قبل تعریف شده و نقش انسان در آن کم بوده و سامانه ها هوشمند باشند در این صورت ممکن است جلوی رانت گرفته شود یا آن را به حداقل رساند.

,

وی عنوان کرد: در عرصه مرغ سامانه ای از قبل نبوده بلکه به تازگی برای تحویل نهاده ها سامانه ای ایجاد شده و وضعیت روشن شده اما در بخش واحدهای دامی هنوز چنین نیست و عمده بارگذاری ها به صورت دستی انجام می شود.

,

, ,

سرپرست معاونت تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: هنگامی که قیمتی پایین تر از نرخ واقعی باشد فسادآور خواهد بود و اقتصاد آزاد این را نمی پذیرد اما اکنون به دلیل مسائل و مشکلات در بحث تامین ارز این کار انجام شده و تلاش می‌کنیم نواقص این کار به حداقل ممکن برسد.

,

پرویزی فر خاطرنشان کرد: در بخش مرغداری ها که سامانه ای تعریف شده اما در بخش واحدهای دامی  نظارت می‌کنیم نهاده هایی که به  کارخانه ها و اتحادیه ها تحویل می شود به دست دامداران برسد.

,

وی افزود: همچنین دامداران باید کد یکتا داشته باشند که قابل رصد باشند و در مجموع با روش های مختلف موضوع را بررسی می کنیم تا فساد به حداقل ممکن برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه