اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

پایتخت قرآنی تنها در حد عنوان نماند

پایتخت قرآنی تنها در حد عنوان نماند
آیت الله صفایی بوشهری گفت: در انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی، باید بسیار دقت کنیم که تنها به اسم و جلسات اکتفا نشود بلکه به گسترش عمیق فرهنگ قرآن، درک مفاهیم و تبیین سبک زندگی جدیدی ختم شود و حتی تمام مسئولان ان‌شاالله بر اساس موازین قرآن مدیریت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست جمعی از اعضای تشکل‌های قرآنی استان بوشهر اظهار کرد: مردم استان بوشهر، مردمی بسیار مؤمن و متدین هستند که بر اساس قرآن و مکتب اهل بیت زندگی می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: استان بوشهر از دیرباز یک استان قرآنی بوده و عموم مردم در عرصه قرائت به شکل عمومی، همه اهل قرائت هستند. روحانیت استان از جمله علامه بلادی، سید علی نقی دشتی، معتقد اهرمی، مجتهد برازجانی، سید مرتضی اهرمی، مرحوم شیخ محمدعلی آل عصفور و دیگر بزرگان در عرصه تفسیر و تبیین مفاهیم قرآنی به جد فعالیت داشتند و دارای کتاب‌های بسیار قوی در این عرصه هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر: موفق به تنظیم سند چشم انداز فعالیت‌های قرآنی، انجام فعالیت‌های گسترده چه در سطح عمومی و چه در سطح مراکز خاص و تهیه پیوست‌های قرآنی متعدد شده‌ایم.

,

وی خاطر نشان کرد: شورای قرآنی استان بوشهر، در این چند سال اخیر استان ممتاز ایران بوده و از شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تفقد قرار گرفته است.

,

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: استان بوشهر دارای دهکده قرآنی هست و از سوی دیگر جلسات تفسیر به همت روحانیون در همه عرصه‌های تبلیغی چه منابر چه غیر از آن در مراکز دانشگاهی بر اساس موازین قرآنی حرکت می‌کنند و در مقام تبیین و تبلیغ فعالیت دارند. جامعه ما در این عرصه بسیار موفق و فعال هستند.

,

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: در انتخاب استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی، باید بسیار دقت کنیم که تنها به اسم و جلسات اکتفا نشود بلکه به گسترش عمیق فرهنگ قرآن، درک مفاهیم و تبیین سبک زندگی جدیدی ختم شود و حتی تمام مسئولان انشاالله بر اساس موازین قرآن مدیریت کنند.

,

وی بیان کرد: امیدوارم پیوست‌های قرآنی در تمامی مراکز استان اجرا شود اگرچه سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان قرآنی از همان زمان اعلام استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآن فعالیت های خود را در اسن زمینه آغاز نمونده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه