اخبار داغ

قالیباف در صحن علنی مجلس:

تضعیف کنندگان انتخابات نمی توانند ادعای مردم سالاری داشته باشند

تضعیف کنندگان انتخابات نمی توانند ادعای مردم سالاری داشته باشند
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که با هر علت و نیتی به محض دیدن هر اشکالی، انتخابات را تضعیف می‌کنند، نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی ضمن بزرگداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب گفت: سالروز قیام ۱۵ خرداد را به مردم عزیز ایران اسلامی و آزادگان سراسر جهان تسلیت عرض می‌کنم. بی‌شک این روز نقطه عطفی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و پیروزی آن محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: در چهارمین سالگرد حمله گروهک تروریستی داعش به خانه ملت، یاد و خاطره شهدای این اقدام وحشیانه را گرامی می‌دارم.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: رهبر حکیم انقلاب در سالروز رحلت معمار انقلاب تبیینی بسیار مهم و دقیقی از مردم‌سالاری دینی به عنوان مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ارائه دادند که به دلیل اهمیت آن، نباید اجازه دهیم این مبحث ذیل فضاهای سیاسی کشور به حاشیه برود.

,

قالیباف گفت: پیروزی امام خمینی (ره) دو محور اصلی داشت؛ خداباوری و مردم باوری. امام بزرگوار ما با تمام وجود به وعده‌های خداوند متعال اعتقاد راسخ داشتند و تمام زندگی‌شان را بر مبنای دستورات و سنت‌های الهی تنظیم و هدایت کرده‌اند. اخلاص تمام‌عیار امام (ره)، ایشان را به فردی خودساخته و خداباور تبدیل کرده بود که در مسیر اجرای فرامین الهی، هیچ ترس و اندوهی به دلشان راه نمی‌دادند.

,

وی تأکید کرد: دومین عنصر موفقیت‌های امام (ره)، مردم‌باوری ایشان است. امام (ره) معتقد بودند تمام حکومت، دستگاه‌هایی در خدمت مردم است و عواملی که به یک نظام سیاسی قوام می‌بخشد، اراده و فداکاری یک ملت و محبت متقابل دولت و ملت نسبت به یکدیگر است.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باور امام راحل به توانایی مردم برای تغییر شرایط اجتماعی و اختیار آنها برای تعیین سرنوشت خود، انقلاب شکوهمند مردم ایران را بنیان نهاد و موجب تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی شد. امام (ره) به پشتوانه ملت، دولت تشکیل دادند و تا آخرین روزهای حیات ایشان، این قدرت و بسیج عمومی مردم بود که امکان غلبه بر تمام مشکلات و توطئه های دشمنان را فراهم می‌ساخت.

,

اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند

, اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند, اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند,

قالیباف تصریح کرد: در منطق قرآنی اعتقاد ما این است که مردم می‌توانند هر شرایطی را هر چقدر هم که سخت و دشوار باشد، تغییر دهند و اراده ملت می‌تواند معجزه اجتماعی بیافریند. اراده خداوند نیز در راستای اراده مردم قرار خواهد گرفت.

,

وی بیان کرد: از امام (ره) یاد گرفته‌ایم جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. از دید ما جمهوریت و اسلامیت دو امر جدا از هم نیستند که به هم الصاق شده باشند؛ این یک حقیقت واحد است، جمهوریتش از دین گرفته شده و اسلامیتش مردمی است.

,

کسانی که انتخابات را تضعیف می‌کنند نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری داشته باشند

, کسانی که انتخابات را تضعیف می‌کنند نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری داشته باشند, کسانی که انتخابات را تضعیف می‌کنند نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری داشته باشند,

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در آموزه‌های امام (ره)، مردم‌سالاری دینی در دو محور مشخص می‌شود؛ اول انتخاب حاکمان به دست مردم و با رأی آنها که مهمترین جلوه آن، انتخابات است. کسانی که با هر علت و نیتی به محض دیدن هر اشکالی، انتخابات را تضعیف می‌کنند، نمی‌توانند ادعای مردم‌سالاری داشته باشند.

,

قالیباف گفت: نظارت بر عملکرد مسئولان و مراقبت از اینکه در راستای منافع عمومی عمل کنند، امری بسیار مهم است. نمایندگان مجلس مسئول این نظارت هستند و ان‌شاءالله به وظیفه خود به درستی عمل خواهند کرد.

,

وی ادامه داد: با پیروزی از منطق خداباوری و مردم‌باوری که امام (ره) آن را در کشورمان نهادینه کردند، اعتقاد داریم که با کاری مردمی و انقلابی می‌توان موتورهای حرکت قوی و سریع ملت ایران را فعال‌تر کرد. با آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، به نسل جوان امیدوارتر هستیم. رمز ماندگاری را نیز در همین جمهوری اسلامی می‌دانیم؛ جایی که خداباوری و مردم‌باوری به هم آمیخته شده است، این فرمول هیچ بن‌بستی ندارد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر هم در زمینه‌ای به مشکل برخورده‌ایم، فرمول خداباوری و مردم‌باوری را به خوبی نخوانده‌ یا آن را به کار نبسته‌ و کار جهادی را پشتوانه آن نکرده‌ایم.

,

وی با تأکید بر اینکه دفاع عالمانه از جمهوری اسلامی و تدبیر مسئولانه برای پیشبرد امور مردم، گره‌گشای ما است، گفت: ما این را از امام (ره) آموختیم و در گذر زمان آنقدر تجربه کرده‌ایم که باور و زندگی‌مان شده است. مردم ما طعم شیرین انتخاب واقعی را با انقلاب و امام (ره) چشیده‌اند؛ معنا ندارد که با ژست مردم‌سالاری، آنان را از امام (ره) و انقلاب دور کنیم و به نام مردم‌باوری در برابر ضوابط دینی بایستیم.

,

منافقانه است که  به نام مردم ‌باوری در برابر ضوابط دینی بایستیم

, منافقانه است که  به نام مردم ‌باوری در برابر ضوابط دینی بایستیم, منافقانه است که  به نام مردم ‌باوری در برابر ضوابط دینی بایستیم,

وی با تاکید بر اینکه دو عنصر خداباوری و مردم باوری که ما  امام خمینی را  مظهر باور به آنها می‌دانیم، راه برون رفت از مشکلات و تنها راه پیشرفت و آبادانی کشور  و حفظ نظام اسلامی است، تصریح کرد: ما  اسلام ناب را  همانی می‌دانیم که  امام به ما نشان دادند، در نقطه مقابل هر جا التقاط ببینیم یا هر جا تحجر نمایان شود از آن فاصله می‌گیریم زیرا التقاط و تحجر را در مسیر اسلام نمی‌دانیم، تجربه هم نشان داده که متحجران حضور مردم را  باور ندارند. التقاطی‌ها هم از مردم استفاده ی ابزاری می‌کنند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در این بیش از چهار دهه هیچ کس را از امام و رهبری در مردم‌باوری و مردم‌سالاری صادق‌تر ندیدیم. اگر هم در برهه ای  فضا تیره و تار شد، سیره ایشان را چراغ راهمان قرار می دهیم.

,

وی با بیان اینکه با توجه به مطالب گفته شده امروز ما در این مسیر، دو کار مهم داریم و دو مسئولیت سنگین را بر روی شانه های خود  احساس می‌کنیم، ادامه داد: نخست آنکه مردمی که  پای کار انقلاب و نظام ایستاده‌اند را دریابیم، آنها زیر فشار هستند و هزینه می‌دهند آنها را بفهمیم و با آنها مواسات کنیم، رنج آنها را  کاهش دهیم  و کنار آنها باشیم.

,

قالیباف افزود: گاهی با یک اظهارنظر تلخ، گاهی با یک موضع نا به جا و گاهی با یک حاشیه‌سازی بی‌فایده کام این مردم را  تلخ نکنیم، کنار مردم بودن، همدل و همزبان بودن با مردم افتخار و آبروی ماست، راه را برای ورود مردم به میدان کار فراهم کنیم.

,

رئیس مجلس گفت: در اقتصاد به دنبال رفع موانع تولید و اشتغال باشیم به‌ طور خاص نسبت به رونق کسب‌ وکارهای خرد و بنگاه‌های کوچک  حساس باشیم. در سیاست  مردم‌فریبی نکنیم آنها را با بی‌اخلاقی در رقابت رنجیده نکنیم. در فرهنگ مراقب سرمایه ی ملّی و تمدنی خود باشیم، خودمان را در برابر تهاجم نبازیم و همچنین  برای تعامل و تبادل فرهنگی هم آماده باشیم.

,

قالیباف اضافه کرد: برای تحقق این دو وظیفه باید پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی را  اصلی تخلف‌ناپذیر بدانیم. چراکه همان خداباوری و مردم‌باوری راسخ، با همان شدّت و با همان قاطعیّت امام راحل، در وجود ایشان  منعکس شده است. رهبر فرزانه ی انقلاب در تمام سال‌های اخیر بزرگترین پاسدار دفاع از حق مردم  برای مشارکت در اداره ی کشور بوده‌اند و به شایستگی از جمهوریّت و اسلامیّت نظام دفاع کرده‌اند. لبیک به دعوت ایشان برای دعوت از یکدیگر به مشارکت در انتخابات پیش رو برآمده از همان اعتقاد راسخ  به مردم‌باوری است.

,

وی تصریح کرد: مردم رشید ایران هم در انتخاب خود دقّت کنند «کارنامه» مهم‌تر از هرگونه ادعّا، شعار و حتی برنامه است، «خردمندی» لازمه‌ی فردی است که می‌خواهد چنین مسئولیت عظیمی را  بر عهده بگیرد. «پرهیزکاری» را در گفتار  و رفتار نامزدها دنبال کنید و به آن وزن بدهید.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر کسی که از برخی نابسامانی‌ها و ناکارآمدی‌ها دلخور است، با انتخاب درست در این انتخابات فرصت بی‌نظیری  برای تعیین سرنوشت خود و کشور دارد، ما هم در مجلس شورای اسلامی با مردم و با نامزد منتخب مردم بر روی همان شاخص‌های خردمندی، کارآمدی  و پرهیزکاری پیمان همکاری می‌بندیم.

,

شرکت کنندگان در انتخابات، این اتفاق را مهم‌ترین پنجره ی «تنفس مدیریتی» می‌دانند

, شرکت کنندگان در انتخابات، این اتفاق را مهم‌ترین پنجره ی «تنفس مدیریتی» می‌دانند, شرکت کنندگان در انتخابات، این اتفاق را مهم‌ترین پنجره ی «تنفس مدیریتی» می‌دانند,

قالیباف با بیان اینکه دلسرد کردن مردم از انتخابات هنر نیست، افزود: در مقیاس زندگی اجتماعی و عرصه‌ی عمومی شاید هیچ گناهی بزرگتر از گناه دلسرد کردن مردم نباشد. نباید با دشمنان درباره‌ی موضوع انتخابات هم صدا شویم، حتماً کسانی که  در انتخابات مشارکت می‌کنند هم نقدها و اعتراض‌های به‌جایی دارند اما آنها علیرغم این نقدها، انتخابات را مهم‌ترین پنجره ی «تنفس مدیریتی» برای کشور می‌دانند.

,

وی اظهار داشت: مردم از طریق انتخابات این فرصت را دارند که نگاه کلان حاکم بر مدیریت کشور، مجریان و مهم‌ترین برنامه‌های کشور را خودشان مشخص کنند، هر انتخابی  سهمی در افزایش رشد ملّی دارد اما قهر با مشارکت این پنجره ی فرصت را  بدون استفاده ی مناسب از آن برای ملّت می‌بندد.

,

 دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات، مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است

,  دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات، مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است,  دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات، مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است,

وی افزود: امروز هر کسی که ایران را دوست دارد و هر کسی که نگران سرنوشت نسل آینده و فرزندان این آب و خاک است، در انتخابات مشارکت خواهد کرد.  دعوت از یکدیگر برای حضور در انتخابات، مجاهدتی برای اعتلای ایران عزیز است.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «جهاد دعوت» ان‌شاءالله با یاری تمام مردم، انتخاباتی پرشور را رقم خواهد زد، ادامه داد: ما از آگاهان دلسوز می‌خواهیم برای انتخاب درست به کمک همه ی ایرانیان بیایند. « نشاط ملی» در روزهای پیش رو تا انتخابات، ضامن پیشرفت کشور در چهار سال آینده است. پس هر کسی که دل در گرو ی سربلندی ایران دارد،  بسم الله.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه