اخبار داغ

عضو هیأت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه:

جامعه‌ای که به‌ بلوغ سیاسی رسیده نسبت به سرنوشت خود حساس است

جامعه‌ای که به‌ بلوغ سیاسی رسیده نسبت به سرنوشت خود حساس است
تورج زینی وند عضو هیات علمی دانشگاه رازی گفت: جامعه ای که به‌ بلوغ سیاسی رسیده نسبت به سرنوشت خود حساس است لذا سعی می کند مشارکت داشته باشد و اصلح و بهترین فرد را انتخاب کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تورج زینی وند در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، ضمن دعوت مردم به شرکت گسترده در انتخابات اظهار داشت: شرکت در انتخابات نشان دهنده بلوغ سیاسی و اجتماعی یک جامعه است.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی افزود: جامعه ای که به‌ بلوغ سیاسی رسیده نسبت به سرنوشت خود حساس است لذا سعی می کند مشارکت داشته باشد و اصلح و بهترین فرد را انتخاب کند.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بنیه ها و ساختارهای دموکراسی را تقویت می کند به خصوص برای کشور ما که از نظر داخلی دچار چالش های زیادی است.

زینی وند بیان داشت: در حال حاضر در عرصه بین المللی با تحریم های ناجوانمردانه ای رو به رو هستیم که البته شروع این تحریم ها به آغاز پیروزی انقلاب بر می گردد اما مردم‌ همچنان به خاطر آرمان ها و عقیده ای که دارند با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی گفت: جامعه ما باید نسبت به حفظ ارزش‌ها و پاسداری از خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس که برای دفاع از از هویت ملی، فرهنگی و دینی جان خود را تقدیم کردند، حساس باشند که در این شرایط شرکت در پای صندوق های رای بهترین فرصت برای قدردانی از آنها است.

زینی وند ادامه داد: شرکت در انتخابات یک حق است و دعوت به این امر نیز حق است و اینجا تعبیر "و تواصوا بالحق" یعنی توصیه به مشارکت که در تعیین سرنوشت پس از انتخابات تجلی و تبلور پیدا می کند‌.

وی اظهار داشت: در طی این سال ها جامعه مطالباتی از دولت کنونی داشت و شاید بیشتر آنها محقق نشد که در این راستا جدی ترین مطالبه مردم از دولت آینده با هر گرایش سیاسی، حل مشکلات اقتصادی ملت به خصوص مساله بیکاری، تورم و کنترل بازار افسار گسیخته ای است که مردم از آن ناراحت و ناراضی هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی افزود: متاسفانه مدیران و مسئولان دولت کنونی پاسخگو نیستند و جا دارد دولت آینده با هر گرایش سیاسی نسبت به کنترل و نظارت بر بازار با حساسیت و دقت بیشتری عمل کند.

وی بیان داشت: واقعیت این است که چالش های اقتصادی و ناتوانی دولت کنونی در حل مشکلات اقتصادی باعث بی اعتمادی مردم شده و مهم ترین استدلال مردم این است که دولت نسبت به مشکلات اقتصادی بی تفاوت بوده و کنترلی بر آن ندارد.

زینی وند خاطر نشان کرد: دولتی که اعلام می کند نسبت به گرانی بنزین هیچگونه اطلاعی نداشتم و آن قائله فتنه عظیم را به وجود آورد و در کشور مشکلات داخلی بسیاری را رقم‌ زد که خسارات اقتصادی زیادی به دنبال داشت و همچنین سبب شد هیمنه، ابهت و شکوه کشور در عرصه های داخلی و بین المللی دچار آسیب شود و از همه مهم تر به اعتماد مردم لطمه زد.

وی گفت: متاسفانه ما هیچ انتظاری از دولت فعلی نداریم و حتی طرفداران همین دولت هم امیدی به حل مشکلات از سوی آنها ندارند لذا انتظار می رود دولت جدید این مشکلات را حل و فصل کند و پاسخگو باشد.

زینی وند اظهار داشت: امیدواریم دولتی که در آینده روی کار می آید بتواند مشکلات اقتصادی، مشکلات مسکن و ازدواج جوانان را سامان دهد.

وی خاطر نشان کرد: بحث نفوذ فرهنگی، نادیده گرفتن مسائل فرهنگی و بی تفاوتی نسبت به آنها از دیگر چالش های جدی جامعه است که امید است دولت آینده نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی حساسیت ویژه داشته باشد.

زینی وند اشاره ای به مشکلات بخش صنعت داشت و گفت: مشکلات صنعتی بخصوص در صنعت خودرو همواره یکی از چالش های اقتصادی کشور بوده است، بازار دلالی که در این کشور فعال است و عدم کنترل بر این بازار مشکلات زیادی را رقم زده است که انتظار می رود از طرف دولت آینده این مساله با جدیت پیگیری شود.

وی بیان داشت: مسأله ثبات اقتصادی بازار از مطالبات جدی مردم است و انتظار دارند فردا بازار از این گران‌تر نشود.

عضو هیات علمی دانشگاه رازی افزود: دولت فعلی در عرصه بین المللی نتوانست تحریم ها را بردارد و فقط با دروغ و تزویر با طرح برجام عنوان کرد که موفق به برداشتن تحریم ها شدیم اما متاسفانه هیچ تحریمی رفع نشد، بدون شک دولت آینده نیز با چالش تحریم ها و برجام روبه رو خواهد بود که امیدواریم اگر به نتیجه ای رسید حداقل منفعت آن به ملت برسد و تحریم ها برداشته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه