اخبار داغ

امیری:

اشاره‌ای به سند ۲۰۳۰ در بودجه نشده است

اشاره‌ای به سند ۲۰۳۰ در بودجه نشده است
معاون پارلمانی دولت گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان به موضوع سند ۲۰۳۰ اشاره نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در قانون بودجه ۱۴۰۰ به هیچ عنوان به موضوع سند ۲۰۳۰ اشاره نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: قانون بودجه کاملا مشخص و گویا است. گزارش روز گذشته هم از لحاظ شکلی و هم به لحاظ ماهوی ایراداتی داشت. به نماینده دولت اجازه صحبت داده نشد. گزارش کمیسیون قضایی یکطرفه قرائت و به رأی گذاشته شد. درخواست ما این است که هم اصول انصاف و هم قواعد دادرسی رعایت شود.

,

امیری با تاکید بر اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۰ مطلقا به موضوع سند ۲۰۳۰ پرداخته نشده است، گفت: مطلبی که یکی از نمایندگان مجلس تذکر داد، صرفاً بر اثر اشتباه سهوی بود که یک کارشناس در یکی از جداول انجام داده بود که بلافاصله سازمان برنامه و بودجه، هم در فایل و هم در نسخه‌های کاغذی آن را اصلاح کرد.

,

معاون پارلمانی رییس‌جمهور ادامه داد: فکر می‌کردیم چون توضیحاتی که داده‌ایم، مستدل و مستند بود و قانون بودجه هم کاملاً مشخص و گویا است، قضیه حل و فصل شده تا اینکه هفته گذشته دیدیم این درخواست در دستور هفتگی مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است.

,

امیری با اشاره به گزارش دیروز کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: دیروز در مجلس گزارش کمیسیون قضایی قرائت شد. البته این گزارش هم از جهت شکلی و هم از جهت ماهیتی ایرادهایی داشت و متاسفانه مثل موارد دیگر که درخواست اعمال ماده ۲۳۴ می‌شود، به نماینده دولت اجازه صحبت داده نشد.

,

وی ادامه داد: قاعده‌اش این است که وقتی گزارشی از یک کمیسیون در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود، اصول انصاف و قواعد دادرسی بر این است که کسی که گزارشی بر علیه او قرائت می‌شود، به او اجازه دفاع و صحبت بدهند اما گزارش کمیسیون قضایی یکطرفه قرائت شد و اجازه صحبت هم به نماینده دولت ندادند.

,

معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد: این گزارش در ادامه به رای گذاشته شد و حدود ۱۸۰ نفر از نمایندگان محترم به آن رای دادند و البته سه نفر مخالف بودند و سه نفر ممتنع و تعدادی هم در رای‌گیری شرکت نکردند. درخواست ما این است که در چنین مواردی براساس اصول انصاف و قواعد دادرسی اجازه بدهند دولت صحبت کند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه