اخبار داغ

حاجی‌میرزایی:

تلاش می‌کنیم سال تحصیلی جدید حضوری باشد/ معلمان تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند

تلاش می‌کنیم سال تحصیلی جدید حضوری باشد/ معلمان تا پایان مرداد واکسینه می‌شوند
وزیر آموزش و پرورش گفت: همه تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی آینده به صورت حضوری باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کحسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی آینده به صورت حضوری باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: معلم و مدرسه جایگزین ندارد و قطعا باید به سمت حضوری بودن مدارس برویم.

,

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با تعهدی که صورت گرفته وزارت بهداشت معلمان را تا پایان مرداد واکسینه خواهد شد. به زیر ۱۸ سال هم در تمام دنیا واکسن پیشنهاد نمی شود.

,

وی درباره برخورد با دانش‌آموزان در تجمع آنها به علت برگزاری حضوری امتحانات گفت: سوالی برای دانش آموزان پیش آمد و آنها برای دریافت پاسخ سوال خود آمدند و تاکید ما این بود که آموزش و پرورش از آنها دعوت کند تا پس از صحبت این موضوع رفع شود و این اقدام هم صورت گرفت. البته عوامل انتظامی با یکی دو مورد از دانش آموزان برخورد کردند که این موضوع نیز رفع شد.

,

حاجی میرزایی درباره اخباری مبنی بر دریافت هزینه از خانواده‌ها هنگام ثبت نام در مدارس هم گفت: هیچ مدرسه ای حق ندارد موقع ثبت نام به اجبار از خانواده‌ها هزینه‌ای دریافت کند، سامانه رسیدگی برای شکایات مردمی در این خصوص ایجاد و سال گذشته هم با مدارس متخلف در این زمینه برخورد شده است. امسال نیز خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلفات این چنینی می توانند به ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند.

,

وی درباره استخدام معلمان حق التدریس گفت: معلمانی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند، بر اساس تصویب قانون مجلس تعیین تکلیف شدند و تعدادی دیگر از آنها ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند. تمام تمهیدات قانونی که در قبال تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش‌دهندگان سوادآموزی داشتیم، بر اساس حکم قانون تعیین تکلیف می‌شوند.

,

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بکارگیری نیروهای بازنشسته اعلام کرد: کسی که بازنشسته شده است، نمی تواند مدیر یا معاون مدرسه باشد، چون یک کار تمام وقت است، اما از آنجایی که آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد، از تعدادی از بازنشسته‌ها بر اساس مجوز قانونی یک سوم وقت آنها را در اختیار گرفتیم اما هیچ بازنشسته‌ای به صورت تمام وقت در آموزش و پرورش همکاری نمی‌کند.

,

وی اضافه کرد: عده‌ای از همکاران هم هستند که به سن بازنشستگی رسیده اند اما در صورت تمایل وزارت خانه و فرد می توانند به ادامه خدمت بپردازند.

,

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان لایحه خارج از نوبت را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و روز گذشته هم با رای قاطع نمایندگان کلیات آن تصویب شد.

,

حاجی میرزایی ادامه داد: این لایحه در حال حاضر در کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب را طی می‌کند، در بودجه ۱۴۰۰ هم برای این موضوع اعتبار پیش بینی شده و مصمم هستیم پس از تصویب قانون آیین نامه ها در همین دولت اجرایی شود و این بستگی به این دارد که چه زمانی از دولت به مجلس برسد.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه