اخبار داغ

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا:

۲ هزار داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات شوراها تایید شدند

۲ هزار داوطلب ردصلاحیت شده انتخابات شوراها تایید شدند
رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا، افراد تایید صلاحیت شده این انتخابات را ٩٥ درصد برشمرد و گفت: با یک بررسی آماری ۲ هزار نفر از ردصلاحیت شدگان در هیات عالی نظارت انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحمیدرضا کاظمی روز چهارشنبه در نشست خبری گفت: با یک بررسی آماری ۲ هزار نفر از ردصلاحیت شدگان در هیات عالی نظارت انتخابات شوراها تایید صلاحیت شدند. در واقع با دقت نظر در پرونده‌ها تلاش ما این بوده احقاق حق کنیم. درباره تهران و اصلاح‌طلبان تا این لحظه آمار ندارم که چه تعداد از اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان تایید یا رد شده‌اند باید تنها به محتوای پرونده نگاه کنیم. خیلی از اصولگرایان با توجه به مستندات رد شدند.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورا افزود: یک وظیفه ملی برای مشارکت و وظیفه قانونی برای بررسی صلاحیت‌ها داریم. خیلی به عملکرد شورای پنجم نقد داشتند و شاید در دور پنجم کمتر به صلاحیت‌ها توجه شده بود. وظیفه ما این بود تا در این دوره افراد پاکدست و توانمند وارد شوند.

,

کاظمی عنوان کرد: رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در زمان قانونی کار خیلی سختی است. مثلا رسیدگی به صلاحیت ٣٠٠ هزار نفر از داوطلبان شهر و روستا در یک زمان محدود ١٥ روزه کار طاقت فرسایی است. در مرحله مقدماتی در شورای شهر و سراسر کشور در هیات‌های اجرایی حدود ١٠ درصد از داوطلبان رد صلاحیت شده بودند و هیات نظارت شهرستان‌ها ١٢ درصد رد صلاحیت شدند که در مرحله هیات عالی استان ها ٦ درصد مورد تایید قرار گرفتند و ٦ درصد از رد صلاحیت‌های هیات نظارت شهرستان ها تایید شد که مجموعا تایید شدگان ١٢ درصد و ٣٢ صدم درصد بود که نهایت آن ٢٨١ نفر در این مرحله اعتراض نکردند. یعنی از ١١ هزار و ٣٩٧ نفری که در هیات اجرایی رد صلاحیت شدند، ٢٨١ نفر اعتراض نکردند و نظر هیات اجرایی را پذیرفتند.  

,

وی ادامه داد: پرونده‌های ارجاع شده به کشور ٨ هزار و ٨٥ نفر بود که ١٦٨٧ نفر  به رد صلاحیت خود در مرحله هیات عالی استان ها اعتراض نکردند و ٨٠ درصد که حدودا ٦٦٣٩٨ می‌شد اعتراض کردند و تایید صلاحیت شدگان به ترتیب استان‌ها ١٤١٣ نفر از ٦٣٩٨ نفر که اعتراض کردند و اعتراض آنها در هیات مرکزی مورد رسیدگی قرار گرفت، صلاحیت آنها مورد تایید قرار گرفت.

,

کاظمی تاکید کرد: از میان ٢٨٨٢٨٢ داوطلبان شورای شهر و روستا، برخی انصراف دادند. در نهایت٢٦٩٣٣٦ نفر یعنی صلاحیت ٩٣ و ٤ دهم درصد شوراهای روستاها مورد تایید قرار گرفت و ٦ درصد مورد تایید قرار نگرفت.  

,

وی در رابطه با شوراهای شهر گفت: تا پایان مرحله رسیدگی هیات نظارت ٤٧٣١٧ نفر در صحنه ماندند که ٦٩٥٣ نفر پس از رسیدگی ما در واقع ١٤ درصد رد صلاحیت شدگان هستند و ٨٥ و ٧٣ صدم درصد مورد تایید قرار گرفته است. به صورت تجمیعی کل شوراهای شهر و روستا ٩٥ درصد تایید صلاحیت شدند و رد صلاحیت شدگان ٥ درصد هستند.

,

کاظمی ادامه داد: امروز آخرین مرحله بررسی مجدد را داریم تا اگر فردی درخواستی داشت یک موقع مورد توجه قرار نگرفته باشد.  ما تا  ١٥ خرداد فرصت داشتیم نظر نهایی خود را اعلام کنیم و همان روز لیست نهایی را به وزارت کشور ارسال کردیم.

,

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا جمعه ۲۸ خرداد همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار می‌شود.

,

ادامه دارد...

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه