اخبار داغ

در دیدار با مقامات عراقی؛

خطیب‌زاده سیاست‌های ایران در قبال عراق را تشریح کرد

خطیب‌زاده سیاست‌های ایران در قبال عراق را تشریح کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه در دیدار با مقامات عراقی، به تبیین سیاست ایران در قبال عراق مبنی بر عراقی قوی، آزاد، آباد، توسعه‌یافته، متحد و مستقل پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه که به عراق سفر کرده است، با استقبال «سعید الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق وارد بغداد شد و با مقامات عراقی دیدار کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنگوی وزارت امور خارجه در روز اول سفر خود به عراق، علاوه بر ملاقات با «قاسم الاعرجی» دبیر شورای امنیت ملی، «نوری المالکی» نخست‌وزیر سابق، «شیخ همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، دیدار با برخی از علمای اهل سنت و بازدید از موسسه استراتژیک التمیّز، در موسسه مطالعاتی النهرین در جمع محققین و اندیشمندان عراقی در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و روابط ایران و عراق سخنرانی کرد و به سوالات حاضرین پاسخ داد.

,

حمایت همه‌جانبه از دولت عراق و فرایندهای قانونی و دموکراتیک مطابق خواست و اراده مردم این کشور، انتخابات پارلمانی عراق، زمینه گسترش همه‌جانبه روابط فیمابین دو کشور، زمینه‌های همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای دوجانبه از محورهای این گفت‌وگو بود.

,

تبیین سیاست ایران در قبال عراق مبنی بر عراقی قوی، آزاد، آباد، توسعه‌یافته، متحد و مستقل نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوهای خطیب‌زاده با مقامات عراقی بود.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه