اخبار داغ

در آستانه فصل تابستان؛

کوچ عشایر آذربایجان‌غربی به مناطق ییلاقی آغاز شد

کوچ عشایر آذربایجان‌غربی به مناطق ییلاقی آغاز شد
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ هزار و ۴۴۳ خانوار عشایری با بیش از ۱۰۴ هزار نفر جمعیت که در ۱۶ شهرستان این استان مستقر هستند، کوچ خود را به مناطق ییلاقی آغاز کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ناجی در گفت و گو با اروم نیوز، اظهار کرد: از این تعداد، برخی ایلات در مناطق مورد نظر مستقر شده و باقی نیز در حال رسیدن به مناطق ییلاقی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,
وی اضافه کرد: حدود ۶۰۰ خانوار از عشایر آذربایجان‌غربی به ییلاق‌های خارج از استان در دامنه‌های جنوبی سهند و اطراف شهرستان مرند از توابع آذربایجان‌شرقی کوچ می‌کنند.
,
 
,
وی ادامه داد: همچنین چهار هزار خانوار از عشایر شمال استان بیشتر به مناطق ییلاقی چالدران کوچ می‌کنند و عشایر جنوب نیز به مناطق ییلاقی در دامنه‌های سهند و مراتع مرند، نقده، میاندوآب، شاهین دژ و بوکان می‌روند.
,
 
,
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: عشایر این استان، همه ساله با شروع فصل تابستان و بهبود پوشش طبیعت ۲ میلیون واحد دامی خود را به مناطق خوش آب و هوای ییلاقی کوچ می‌دهند.
,
 
,
ناجی بیان کرد: عشایر آذربایجان‌غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.
,
 
,
وی اضافه کرد: تمهیدات لازم در جهت تسهیل تردد و تأمین امنیت و امکانات بهداشتی و درمانی عشایر در هنگام کوچ به مناطق ییلاقی اندیشیده شده است.
,
 
,
مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عشایر به مدت ۲ تا سه ماه در این مناطق حضور خواهند داشت و سپس کوچ خود را به مناطق قشلاقی آغاز می‌کنند.
,
 
,
ناجی گفت: عشایر این استان در ۵۵۰ منطقه حدود سه هزار سیاه چادر برپا کرده و مابقی عشایر نیز به جای سیاه چادر، از چادرهای برزنتی استفاده می‌کنند.
,
 
,
انتهای پیام /
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه