اخبار داغ

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان:

اقتدار و عظمت ملی با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است/ رئیس‌جمهور باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد

اقتدار و عظمت ملی با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است/ رئیس‌جمهور باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد
کامرانی گفت: دولت باید همه امکاناتش را بکار بگیرد تا عامه مردم در تعیین سرنوشت خودشان دخیل باشند؛ در صورتی‌که مردم ایران مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند می‌تواند عامل اقتدار برای نظام و دولت آینده باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروفسور احسان کامرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به معنی و تفسیر آیه ۱۱ سوره رعد اظهار کرد: ایجاد حوادث مثبت و منفی برای ملت‌ها با توجه به رفتار خودشان است و این مسئله بسیار مهمی است یعنی سرنوشت ما انسان‌ها بدست خود ما رقم می خورد و خداوند این نعمت را به همه داده که از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی افزود: در جایی دیگر امیرالمومنین مردم مصر را خطاب قرار می دهد که نگویید ما سرپرستی مانند مالک اشتر و امامی چون علی داریم که اگر در صحنه حاضر نباشید شکست می خورید و اکنون ملت ما هم در حال جنگ با باطل است و جامعه ای که خواب باشد دشمن آن بیدار است و آن را رها نمی کند.

,

کامرانی با بیان اینکه نگاه بنیانگذار و رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، نگاه به انتخابات و مشارکت مردم بود ادامه داد: امام راحل می فرمایند اگر مردم متدین در امور سیاسی دخالت نکنند و صدمه به اسلام برسد هریک از ما در محکمه عدل الهی مسئولیم مگر می توانید بگویید اسلام چه ربطی به ما دارد همه مکلفیم که اسلام را حفظ کنیم و این جمهوری اسلامی امانت خداست.

,

اقتدار ملی و عظمت ملی با حضور و مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات است

, اقتدار ملی و عظمت ملی با حضور و مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی و انتخابات است,

رییس دانشگاه های آزاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: مقام معظم رهبری هم در سال ۱۳۸۰ فرمودند حضور مردم در انتخابات مظهر اقتدار و عظمت ملی و مظهر وحدت ملی خواهد بود و در اینجا دو نکته کلیدی اقتدار ملی و عظمت ملی با حضور و مشارکت مردم در فعالیت های سیاسی و انتخابات است و ماحصل آن وحدت ملی می باشد.

,

دکتر کامرانی با اشاره به اصل دوم قانون اساسی که به مبانی پایه های جمهوری اسلامی می پردازد عنوان کرد: نظام اسلامی باید همه امکانات را برای مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش بکار گیرد  یعنی دولت موظف است برای رسیدن به اهدافی که در اصل دوم به آن اشاره شده یعنی مبانی پایه های جمهوری اسلامی، همه امکاناتش را بکار بگیرد تا مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت خودشان دخیل باشند در صورتیکه مردم ایران مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند می تواند اقتدار برای نظام و دولت آینده باشد.

,

استاد تمام دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه در یک نگرش نظامند موضوعات مختلف حاکمیتی معمولا مطرح می شود گفت: همه حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باهم مرتبط هستند و نمی توان این حوزه ها را از هم تفکیک کنیم و هر کدام در جای خودش به آن توجه شود و وقتی از سرمایه در جامعه صحبت می شود فقط صرف سرمایه اقتصادی نیست بلکه در بخش های دیگر جامعه از جمله اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی هم هست و این سرمایه ها کمتر از اقتصادی نیستند و هرکدام از اهمیت خاصی برخوردار است.

,

یکی از ابزارهای توسعه هر جامعه حضور و مشارکت مردم می باشد

, یکی از ابزارهای توسعه هر جامعه حضور و مشارکت مردم می باشد,

رییس دانشگاه های آزاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: حضور و مشارکت و اعتماد مردم به حاکمیت باعث دوام و ظرفیت افزایی و اعتمادزایی بین مردم و حاکمیت بسیار مهم و یکی از ابزارهای توسعه هر جامعه حضور و مشارکت مردم می باشد.

,

عضو و دبیر هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان افزود: واگرایی خود باعث خود محوری می شود و هزینه های زیادی برای آن جامعه تحمیل می کند وهر چقدر همگرایی بیشتر باشد هم افزایی را بیشتر می کند و همچنین توسعه سرعت پیدا می کند و ان شالله با مشارکت سیاسی بالا در انتخابات پیش رو در ۲۸ خرداد، مردم می توانند پیشرفت و توسعه را سرعت ببخشند.

,

دکتر کامرانی ادامه داد: یکی از شاخصه مهم توسعه هر کشور مشارکت مردم در جامعه است و کشورهایی که توسعه یافته اند مشارکت مردمشان در همه بخش ها بیشتر است و باید کاری کنیم همه اقشار، قومیت ها، نژادها، جنسیت ها و مذاهب جامعه مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

,

تبلور مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت جمعی است

, تبلور مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت جمعی است,

مدیر دانشگاه  آزاد اسلامی بندرعباس با بیان اینکه بزرگترین نماد و سمبل سیاسی در هر جامعه، دخالت مردم در امور سیاسی، و در راس آن شرکت در انتخابات است تصریح کرد: هرچه میزان مشارکت مردم در انتخاب و گزینش زمامداران و یا نمایندگان اصلح آن ها بیشتر باشد آن حکومت از مقبولیت بالاتری برخوردار و استحکام سیاسی و اجتماعی بیشتری دارد و تبلور مردم سالاری دینی و حاکمیت مردم در انتخابات و تعیین سرنوشت جمعی است.

,

وی بیان کرد: انتخاب به منظور برگزیدن بهترین هاست که تابع منافع زودگذر و مقطعی نباشد و باید در انتخاب به مصالحه ملی و منافع تمام اقشار جامعه فکر کنیم و انتخاب شدگان هم با مردم صادق و رو راست باشند.

,

پروفسور کامرانی با اشاره به شرایط ذکر شده انتخاب اصلح در قانون اساسی گفت: اعتقاد داشتن به مردم و جوانان کشور،  انسان باتقوا بودن، قدرت مبارزه به فساد و رانت خوران، کمک کردن به رشد و شکوفایی جامعه و نگاه به ظرفیت های داخلی، از جمله ویژگی های انتخاب اصلح است.

,

رییس دانشگاه های آزاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه رییس جمهور باید به همه حوزه مختلف کشور شناخت کافی داشته باشد تشریح کرد: ضعف های اقتصادی را بلد باشد و اشراف به مشکلات حوزه اجتماعی و سیاسی داشته باشد و در رابطه با حقوق بین الملل آشنا باشد و روحیه بکارگیری از جوانان و نخبگان و کسانیکه دلسوز نظام هستند به نحو احسن استفاده کند و بایستی رییس جمهوری با روحیه جمعی انتخاب شود که نگاهش فقط به افراد خاص نباشد.

,

رییس جمهور باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد

, رییس جمهور باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد,

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور باید در رابطه مبارزه با فساد پرچمدار مبارزه با فساد باشد و زندگی شخصی آن عاری هرگونه رانت و فساد باشد تصریح کرد: آدم باایمان و باتقوا و همه تصمیمات آن خدایی باشد و قدرت مدیریت آن در عمل  اثبات شده باشد و همچنین از کفایت و توان لازم در کسوت ریاست جمهوری باشد.

,

کامرانی با بیان اینکه رییس جمهور باید عدالتخواه و قدرت مبارزه با فساد را داشته باشد افزود: حتی یک لکه سیاهی از فساد در زندگی خود و خانواده اش نباشد و از یک طهارت سیاسی، اخلاقی، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی برخوردار باشد و با عدم نگاه اشرافی گری، جهادگونه و انقلابی به مسائل جامعه نگاه کند و از خودگذشتگی و ایثار داشته باشد.

,

مدیر دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس ادامه داد: کشور ما الان جز هفت کشور دنیا از نظر داشتن منابع طبیعی، و جز ۵کشور دارای ۴فصل است و از نظر جاذبه های گردشگری جز ۱۰ کشور دنیا هستیم و از یک جمعیت جوان و پرکار برخورداریم که باید از منابع و ظرفیت داخلی به نحو احسن استفاده کنیم.

,

وی خاطرنشان کرد:رییس جمهور بایستی از جنس مردم، و رنج و درد مردم را کشیده باشد و برای آن راه حل داشته باشد وکار و تلاش جهادی کند و با امیدواری به آینده  و شعار” ما می توانیم “را جامعه عمل بپوشاند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه