اخبار داغ

مدیر پروژه کارآزمایی واکسن انستیتو پاستور ایران اعلام کرد؛

تولید ماهانه ۳ میلیون دوز «واکسن کنژوگه» از ابتدای مهرماه امسال

تولید ماهانه ۳ میلیون دوز «واکسن کنژوگه» از ابتدای مهرماه امسال
احسان مصطفوی گفت: همزمان با کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه، تولید انبوه آن هم با هدف گذاری تولید ماهانه یک میلیون دز تا شهریور شروع شده است و و از اول مهر نیز ماهانه به تولید سه میلیون دوز خواهد رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، احسان مصطفوی عصر امروز در مراسم آغاز دور دوم واکسیناسیون واکسن کنژوگه در ساری با بیان این که تاکنون ۱۱هزار نفر از ۲۴هزار داوطلب دز دوم این واکسن را در کشور دریافت کرده اند، اظهار کرد: دز دوم این واکسن از امروز دو دانشگاه بابل و دانشگاه مازندران در ساری آغاز شده است و هدف اصلی در فاز سوم این کارآزمایی بالینی بررسی اثر بخشی این واکسن نسبت به بیماری کووید ۱۹ است.

وی بیان کرد: بررسی به این صورت است که پس از گذشت ۲ هفته از تزریق دز دوم، ایمنی مطلوب مورد نظر واکسن را در افرادی که آن را دریافت کردند مورد پیگیری و رصد قرار می دهیم و وضعیت آنان را با گروهی که واکسن نما دریافت کردند مقایسه می‌کنیم.

مصطفوی همچنین اعلام کرد که همزمان با کارآزمایی بالینی واکسن کنژوگه، تولید انبوه آن هم با هدف گذاری تولید ماهانه یک میلیون دز تا شهریور شروع شده است و و از اول مهر نیز ماهانه به تولید سه میلیون دوز خواهد رسید.

مدیر پروژه کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی انستیتو پاستور ایران گفت که این موسسه تولید واکسن کرونا بر پایه «آدئونوویروس» یا «ناقل ویروسی» را هم در دست ساخت دارد.

به گزارش بلاغ، مازندران ۶ هزار سهمیه برای انجام فاز سوم مطالعات واکسن کنژوگه را در اختیار دارد که سه هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و سه هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل تزریق می‌شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه