اخبار داغ

رحمانی فضلی:

شرایط برای برگزاری بدون نقص انتخابات مهیاست

شرایط برای برگزاری بدون نقص انتخابات مهیاست
وزیر کشور گفت: تعداد شعب و ساعات اخذ رأی در انتخابات پیشِ‌رو افزایش خواهد یافت و همه تدابیر برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونا اندیشیده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد انتخابات کشور که پیش از ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: امروز جلسه مشترک هیئت مرکزی اجرایی را با ستاد انتخابات کشور داشتیم و نظرات و پیشنهادهای اعضا شنیده شد. در حوزه امنیت انتخابات گزارش مفصلی داده شد و ما اقدامات دراین‌باره را از دی‌ماه شروع کردیم و اطلس انتخابات برای سراسر کشور هم تقدیم شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: اعلام شد که طبق پیش‌بینی‌ها و رصدی که از شرایط داریم، با هیچ مشکل خاصی در موضوع امنیتی مواجه نخواهیم بود و آمادگی لازم را برای مسائل مستحدثه داریم.

,

وزیر کشور هم‌چنین به مسئلۀ کرونا که در این جلسه مطرح شده بود، پرداخت و گفت: در این زمینه نیز سؤالاتی وجود داشت و اعضای جلسه تأکید داشتند و توضیحات ارائه شد که تعداد شعب را افزایش داده‌اند، ساعات اخذ رأی بیشتر شده است و هم‌چنین تلاش شده است شرایط مطلوب بهداشتی را در شعبه‌ها داشته باشیم و مقرر شده است عوامل اجرایی هم تست pcr داده باشند تا مطمئن باشیم که این افراد نیز سالم هستند، برنامه‌ریزی شده است تا فاصله‌ها برای رأی‌دهندگان هم رعایت شود و امیدواریم با این تمهیدات، انتخاباتی با حداکثر رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

,

رحمانی فضلی همچنین خاطرنشان کرد: نگرانی‌هایی درباره روز رأی‌گیری بود و بعضاً شایعه می‌شود که مثلاً تعرفه نیست و یا احتمال قطعی برق وجود دارد؛ اعلام می‌کنیم که دستگاه‌های احراز هویت مجهز به باطری هستند و به‌صورت آف‌لاین می‌باشند و امکان هک شدن وجود ندارد. به وزارت نیرو و مخابرات مثل همیشه اعلام شده است که در آن 24 ساعت نباید در هیچ جای کشور قطعی داشته باشیم و آنها هم قول دادند، هم‌چنین تعرفه‌ها نیز 10 درصد بیش از نیاز توزیع شده و در این زمینه کمبودی نخواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: درباره امکان و ایجاد شرایطی که اطمینان‌بخش باشد، برای جلوگیری از تخلفات باصراحت می‌گویم که در فرایند رأی‌گیری از مرحلۀ حضور مردم در شعبه‌ها تا مرحله شمارش نهایی، این فرآیند چندین‌بار رفت و برگشت شده است و از تجریبات سال‌های گذشته استفاده کردیم و به هیچ وجه امکان تخلف و تقلب وجود ندارد. در دور قبل هم سؤالات و شکایاتی بود و در قوه قضائیه به آن رسیدگی شد و بیش از 90 درصد آنها تبرئه شدند و مشکلی در فرآیند نبوده است.

,

وزیر کشور در ادامه سخنان خود راجع به مسئلۀ مشارکت مردم ابراز کرد: کانون‌های مشارکت‌زای ما با کُندی و عدم فعالیت مواجه هستند؛ دانش‌آموزان و آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها از نظر مشارکت و فعالیت‌های سیاسی تعطیل است و مساجد که محل برگزاری اجتماعات بوده‌اند در حد نماز و اندک فعال هستند و این کانون‌های مشارکت‌زا فعالیت ندارند، هم‌چنین اکثر نامزدها در شهرستان‌ها و استان‌ها هنوز ستادی ندارند و علی‌القاعده وقتی ستاد ندارند، فعالیتی هم ندارند و ما برای برگزاری میتینگ‌ها امکان استفاده از 30 درصد از فضا را داده‌ایم و تا امروز حتی یک میتینگ برگزار نشده است. وضعیت مانند آنچه در این زمان در سال‌های قبل رخ می‌داده است، نیست و همه دستگاه‌ها، مردم و کانون‌های سیاسی و اجتماعی که توان تأثیرگذاری دارند، پای‌کار بیایند. با شروع تبلیغات انتخابات شوراهای شهر و روستا امیدواریم این تبلیغات در افزایش مشارکت و گرمی بازار تبلیغات مؤثر باشد.

,

رحمانی فضلی در پایان گفت: برخی اعضا درباره مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها نیز پیشنهاداتی داشتند که ما فردا جلسه کمیسیون تبلیغات را برگزار خواهیم کرد. ظرفیت‌ها و امکانات برای برگزاری انتخابات خوب مهیاست تا شاهد حضور پرشور مردم و شرایط امن، سالم و قانونی برای انتخابات باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه