اخبار داغ

نامزد انتخابات ریاست جمهوری:

نبود راهبرد ملی برای توسعه استان ها/ مازندران قطب کشاورزی نشد

نبود راهبرد ملی برای توسعه استان ها/ مازندران قطب کشاورزی نشد
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نبود راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان ها را از جمله مشکلات بیان کرد و گفت:نگرش اقتصادی در استان ها کم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی عصر چهارشنبه در ویژه برنامه انتخاباتی که از صدای مازندران پخش شد، با اشاره به مسئله کرونا و از دست دادن بسیاری از عزیزان در مازندران با خانواده‌های جانباختگان ابراز همدردی کرد و گفت: امیدواریم در مسئولیت ریاست جمهوری واکسیناسیون را به سرانجام برسانیم و این بلا را از سر مردم کوتاه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی درباره اینکه چرا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شدم، با بیان اینکه شرایط اقتصادی مطلوب نیست و اگر این روند را در بخش اقتصاد کشور ادامه دهیم ممکن است نتایج بدتری داشته باشد زیرا اقشار زیادی گرفتار بیکاری و معیشت و رفاه و آسایش تحت تأثیر تحریم‌های ظالمانه هستند از این رو تغییر ریل اقتصاد کشور و بازنگری به نحوه نگرش به اداره جامعه جزو اولویت است.
,
 
,
وی گفت: مشکل کشور این است که سیاست بیش از حد براقتصاد حاکم شده است و نتوانستیم از پتانسیل استان‌ها استفاده کنیم و ارتباط منطقی بین استان‌ها و بخش‌های کشور وجود ندارد زیرا نگرش اقتصادی بین مسئولان کم است.
,
 
,
همتی گفت: در دنیا سیاست در خدمت اقتصاد است و بر این مبنا، طراحی‌های اقتصادی برای بهبود زندگی مردم انجام می‌شود و اگر قرار باشد سیاست‌هایی انجام دهیم که منجر به فقر مردم شود، سیاست نیست.
,
 
,
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: به دلیل تخصص اقتصادی وارد عرصه انتخابات شدم و بنگاه‌های بزرگی از جمله بانک مرکزی را اداره کردیم و بر مسائل بین المللی اشراف دارم.
,
 
,
وی یادآور شد: باید از آخرین فرصت باقیمانده برای اصلاح اقتصاد بهره بریم و از این رو قصد دارم فقط چهار سال رئیس جمهور باشم و در این صحنه بتوانم اقدامات مهم اقتصادی انجام دهیم.
,
 
,
نبود راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها
, نبود راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان‌ها,
 
,
وی نبود راهبرد ملی برای توسعه اقتصادی استان را از مشکلات بیان کرد و گفت: استان‌ها دارای ویژگی‌هایی از نظر فرهنگی، قومی، همجواری با دریایی، نزدیکی به همسایگان دارا هستند و چاره‌ای نداریم بتوانیم کلکسیونی از مشکلات را به خاطر نگاه متمرکز از صحنه اقتصاد برداریم.
,
 
,
همتی یادآور شد: عملاً شهرهای کشور تبدیل به حاشیه شده و روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شده‌اند و زندگی در حاشیه شهرهای بزرگ مشکل دارد و اولویت اولم این است که تصمیمات اقتصادی حاکم بر تصمیمات سیاسی در استان‌ها بالا است.
,
 
,
وی گفت: باید نگاه سیاسی به استان‌ها ر ا برداریم و با نگاه اقتصادی به آن بنگریم زیرا یکی از معضلات کشور این است که از مرکز به استان‌ها سیاسی نگریسته می‌شود.
,
راهبرد توسعه متوازن استان‌ها
,
 
,
عبدالناصر همتی یادآور شد: معنایی ندارد که با وجود نخبگان در استان افرادی دیگری را برای اداره استان بفرستیم بنابراین بر مبنای راهبرد کلی توسعه متوازن استان را داشته باشیم و اکنون هرچه قدر از مرکز دور می‌شویم، میزان توسعه یافتگی کاهش می‌یابد و این مسیر با آمایش سرزمین باید اصلاح شود.
,
 
,
وی مسئله گردشگری را مهم دانست و گفت: سیاست جذب توریست در کشور ناکارآمد است و با آنکه سفر به ایران برای خارجی‌ها جذاب است باید سریع طرح واکسیناسیون عادلانه را انجام دهیم و در جذب توریست باید ساده سازی و سخت گیری ها را کم کنیم زیرا هر توریست منجر به ایجاد اشتغال می‌شود.
,
 
,
رئیس کل سابق بانک مرکزی با عنوان اینکه فعالیت‌های سرمایه گذاری در بومگردی در حال توسعه است، افزود: باید تسهیلات بانکی را به این سمت هدایت کنیم.
,
 
,
رشد ثروت در کشور پنج درصد بوده است
, رشد ثروت در کشور پنج درصد بوده است,
 
,
وی بیکاری را در همه استان‌ها مشترک دانست و به دلایل آن اشاره کرد و گفت: نگاه سیاسی و امنیتی به استان‌ها از جمله دلایل است و در یک دهه گذشته رشد اقتصاد ما به دلیل تحریم و کاهش منابع کم بوده و طی ۱۰ سال گذشته فقط پنج درصد رشد ثروت را داشتیم.
,
 
,
وی یادآور شد: ما باید حداقل دستمزد و حقوق را در حدی قرار دهیم تا قدرت خرید قبلی را حفظ کنیم و در سال ۹۶ قدرت خرید مردم ۳۰۰ دلار بود و امروز طبق همان، باید شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد و این قدرت فقط با یارانه افزایش نمی‌یابد بلکه ارائه کارت‌های خرید با اقساط بلندمدت از جمله راهکارها است.
,
 
,
وی توانمندسازی و اصلاح و هدفمندکردن یارانه را دو راهبرد اساسی دولت خود بیان کرد و گفت: هر استانی علیرغم اختلافاتی که دارد جزو مردم ایران هستند و در اعطای مسئولیت‌ها باید از نخبگان و قومیت‌های استان براساس لیاقت‌ها توجه شود.
,
 
,
همتی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت جاده ابریشم، کریدور شمال - جنوب و مدیترانه تاکید کرد و گفت: باید ریل گذاری شود و ارتباط استان‌ها با یکدیگر و شاهراه‌های بین المللی سبب توسعه می‌شود.
,
 
,
محصولات را با قیمت روز خریداری کنیم
, محصولات را با قیمت روز خریداری کنیم,
 
,
وی ادامه داد: مسئه کشاورزی امری مهم است و اکنون عمده روستاییان دچار مشکلات جدی هستند زیرا قیمت تضمینی اعمال می‌شود درحالی که باید خرید تضمینی داشته باشیم و باید بر مبنای قیمت روز خریداری کنیم و تأمین نهاده‌ها نیازمند ساماندهی است.
,
 
,
وی گفت: در دولت سیزدهم باید به آزادی‌های اجتماعی توجه کنیم چرا باید جوانان در شهرهای کوچک زمینه‌ای برای استفاده از اوقات فراغت نداشته باشند و جوانان از زندگی روزمره احساس رضایت ندارند.
,
 
,
عبدالناصر همتی یادآور شد: مسئولان نباید در زندگی اجتماعی جوانان دخالت کنند و زنان باید هویت و استقلال خود را پیدا کنند و ما باید این روند را به سمت بهتر شدن هدایت کنیم.
,
 
,
مازندران قطب کشاورزی و صنعتی نشد
, مازندران قطب کشاورزی و صنعتی نشد,
 
,
به گزارش مهر، وی با تشکر از مردم مازندران گفت: امیدواریم با مشارکت مردم استان شاهد حماسه جدی در کشور باشیم و متأسفانه شرایط اقتصادی استان علیرغم حاصلخیزی و امکانات توسعه نیافته است و قرار بود این استان قطب کشاورزی باشد که به دلیل نبود استراتژی مشخص قطب کشاورزی و صنعتی نشد و مردم استان برای اشتغال صنعتی مجبورند به کرج و تهران بیایند.
,
 
,
همتی افزود: با توجه به مزیت‌های استان از جمله گردشگری، شهرهای استان در مسیر توسعه، زیرساخت‌های لازم را برای جذب توریست ندارد و با کمبود امکانات زیرساختی از جمله موانع روبور هستند و کشاورزان به دلیل واردات بی رویه برنج و چای دچار گرفتاری هستند و سواحل استان به دلیل دخالت دستگاه‌ها از دسترس مردم بومی خارج است درحالی که ما می‌توانیم ارتباط خوبی بین مازندران و کشورهای دریای خزر ایجاد کنیم.
,
 
,
وی افزود با شناختی که از مشکلات مازندران داریم به محض تشکیل دولت کارگروهی برای پیگیری امور اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شکل گیرد تا قابلیت استان به بالفعل تبدیل شود زیرا مازندران بزرگان زیادی از جمله آیت الله جوادی، آیت الله حسن زاده و غیره دارد ونقش مهمی در تاریح و گذشته کشور را دارد و بزرگترین پشتوانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه