اخبار داغ

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

آشفتگی در بازار مرغ نتیجه سودجویی و سوءمدیریت‌هاست

آشفتگی در بازار مرغ نتیجه سودجویی و سوءمدیریت‌هاست
سیدجواد ساداتی نژاد آشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ را تنها سوءمدیریت خواند و گفت: در حوزه قانون‌گذاری هیچ مشکلی نداریم، در حوزه اجرا و تصمیم گیری مشکل داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سیدجواد ساداتی نژاد صبح امروز در حاشیه همایش چالش ها و فرصت های صنعت مرغداری و نقشه راه صنعت طیور در آمل در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مازندران و امل بعنوان ستون محوری در امنیت غذایی کشور محسوب می شوند، گفت: به همین خاطر این استان جایگاه ویژه ای در این بخش دارد و وظیفه دولت و مسئولین نگاه ویژه ای به آن است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات صنعت طیور قانونی تحت عنوان پشتیبانی و رفع موانع تولید طرحی شده است، عنوان کرد: در 14 ماده با کمک خود بخش طراحی شده است، که از روز سه شنبه در مجلس شورای اسلامی کلیات آن تصویب شده و در حال حاضر جزئیات آن در حال بررسی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بخشی از این طرح را مربوط به قیمت گذاری ها و مشکلاتی که در حوزه بازار برای این صنعت وجود دارد، خواند و اظهار کرد: در بخش های مختلف مثل تنظیم بازار  کشاورزی را مسئقل کردیم، به این خاطر وحدت در این بخش باشد و از قیمت دستوری در این بخش پرهیز کند، با حضور خود تولیدکنندگان قیمت تعیین شود، از اینکه دولت به تنهایی تعیین قیمت کند و از بخش مربوطه کسی نباشد منسوخ شده است.

 وی ادامه داد: ستاد تنظیم بازار کشاورزی  را مستقل می کنیم در بازار تجارت اشفتگی فراوان داشتیم سازمان سازمان توسعه کشاورز مستقل برای رفع این مسئله از تمرکز تمام بخش های که وزارت صمت ایجاد شود.

ساداتی نژاد یکی از مشکلات در حوزه کشاورزی را سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت در 40 سال گذشته در حوزه کشاورزی سرمایه گذاری کمی داشته است،  یکی از موادی که در این قانون لحاظ کردیم، مواد بروکراسی در این بخش است در مجوزها، طولانی بودن فرآیند اخذ مجوز که تلاش کردیم مسائل مشکلات بخش را برطرف ‌کنیم و امیدوار هستیم با تصویب این قانون شرایط مطلوب‌تری برای حوزه کشاورزی، صنعت دامپروری و طیوراتفاق بیافتد.

وی تصریح کرد: در کمیسیون کشاورزی به عنوان صدای بخش کشاورزان تلاش می‌کنیم، جایگاه این بخش به جایگاه واقعی اش برگردد که تامین‌کننده امنیت غذایی کشور است .

ساداتی نژاد اشفتگی در بازار مرغ و تخم مرغ را تنها سوءمدیریت  خواند و خاطرنشان کرد: در حوزه قانون‌گذاری هیچ مشکلی نداریم، در حوزه اجرا و تصمیم گیری مشکل داشتیم، زمانی که در آبان ماه از بانک مرکزی خواستیم که خرید اعتباری نهاده دامی صورت بگیرد تا کمبود برطذف شود این تصمیم در اسفندماه  با چهار ماه تاخیر تصویب شد که نتیجه آن  آشفتگی بازار و صف های طولانی شد.

وی از مشکلات حوزه نظارت را عدم وحدت فرماندهی دانست و تاکید کرد: زمانی که وزیر جهاد را  دعوت می‌کردیم می گفت مشکل از توزیع است مربوط به ما نیست،  متناسب وزیر صمت را دعوت می‌کردیم، عنوان می کرد مشکل از تولید استف به همین خاطر به موضوع وحدت فرماندهی پرداختیم، از مزرعه تا سفره باید در اختیار وزارت جهاد باشد، تا ساماندهی به بازار کشاورزی بر گردد و در داخل و خارج از کشور به نتیجه مطلوب برسیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه