اخبار داغ

آتش برجان مزارع به ضرر کشاورزان تمام شد؛

گندم‌هایی که به جای نان خاکستر می شوند/۵۰هکتارازمزارع ایوان طعمه حریق شد

گندم‌هایی که به جای نان خاکستر می شوند/۵۰هکتارازمزارع ایوان طعمه حریق شد
متاسفانه بیش از۵۰هکتار از زمینهای کشاورزی ایوان طی روزهای گذشته طعمه حریق شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، کشاورزی فرایند تولید مواد غذایی، علوفه، الیاف و دیگر محصولات مورد نیاز انسان از راه کاشت گیاهان معین است در واقع می توان گفت کشاورزی مرحله مهمی از تاریخ بشر است که منجر به ظهور تمدن شد مطالعهٔ کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص‌ها و فنون، از جمله راه‌هایی برای گسترش زمین‌های مناسب برای زراعت گیاه، حفر کانال‌ها و فرم‌های مختلف آبیاری می‌باشد.

,

در دنیای امروز با نگرانی‌های موجود و کمبود منابع، نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدارمثلاً کشاورزی زیستی یا کشاورزی فشرده مثلاً صنعت پیش ببریم تا بتوانیم نیازها را در آینده برطرف نماییم.

,

زراعت مدرن، اصلاح نباتات، سموم، دفع آفات و کود و پیشرفت‌های تکنولوژیک به شدت باعث افزایش بازده محصول می‌شوند ولی باید در نظر داشت که این محاسن در کنار عیوبی چون آسیب گسترده زیست‌محیطی و اثرات منفی سلامت انسان حاصل می‌شوند.

,

با این مقدمه سراغ موضوعی خواهیم رفت که شاید کمتر کسی به آن پرداخته است و زمانی را برای گوش دادن به مشکلات این قشر نگذاشته است ،این قشر، قشر کشاورز است ،قشری که در طول فرآیند کاشت،داشت،برداشت،متحمل زحمات زیادی شده اند.

,

شهرستان ایوان با جمعیت بیش از 50هزار نفری در شمال استان ایلام واقع شده است و از شرایط آب و هوایی ،زمینهای حاصلخیزی برخوردار است به طوری که امروز به عنوان قطب تولید انگور استان شناخته شده است.

,

سرهنگ سعید عالی پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان ، گفت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش سوزی مزارع کشاورزی در منطقه چشمه سفید دهستان سراب، ماموران انتظامی بلافاصله جهت بررسی به محل اعزام شدند.

,

او افزود: گزارش ماموران اعزامی به محل این حادثه حاکی از آن است که ۵۰ هکتار از مزارع جو و گندم در منطقه چشمه سفید دهستان سراب طعمه حریق شده است.

,

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان با بیان این که آتش سوزی‌ها با تلاش نیرو‌های امدادی، انتظامی و کمک‌های مردمی و بدون خسارت جانی مهار شد، ادامه داد: تحقیقات در خصوص علل و عوامل بروز این آتش سوزی در دستور کار این پلیس است.

,

او با اشاره به اینکه ارزش ریالی خسارت وارد شده به کشاورزان توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است، بیان کرد: به شهروندان و کشاورزان توصیه می کنیم که با توجه به فصل گرما و خشک بودن پوشش گیاهی حتی الامکان از روشن کردن آتش در مراتع و اطراف مزارع کشاورزی خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار مشابهی نباشیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه