اخبار داغ

دبیر مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان:

مجمع نیروهای انقلاب اصفهان عملکرد اثباتی در پیش دارد/ نظام جمهوری اسلامی ایران متاثر از رای مردم

مجمع نیروهای انقلاب اصفهان عملکرد اثباتی در پیش دارد/ نظام جمهوری اسلامی ایران متاثر از رای مردم
دبیر مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان، گفت: مجمع نیروهای انقلاب، مغازه‌ای نیست که کرکره‌اش قبل از انتخابات بالا برود و بعد از انتخابات پایین بیاید و پاسخگوی کارش نباشد. مجمع نیروهای انقلاب یک حرکت پیوسته و ادامه‌دار است که ریشه در پیشگامی روحانیت و علمای انقلابی شهر اصفهان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام علیرضا باطنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درخصوص رخداد مهم انتخابات که در آستانه آن قرار داریم و به گونه‌ای مردم عزیزمان با حضور خودشان و رای‌هایشان برای چهار سال مدیریت کشور، شهر و روستای خودشانشان را به منتخبین واگذار می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

*نظام جمهوری اسلامی ایران متاثر از رای مردم

, *نظام جمهوری اسلامی ایران متاثر از رای مردم, *نظام جمهوری اسلامی ایران متاثر از رای مردم,

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان، ابراز کرد: در خصوص کاری که چند سالی است در اصفهان کلید خورده و امروز تبدیل به یک بنیان ریشه دار شده، مجمع نیروهای انقلاب است.  این اتفاق مبارکی بوده که در اصفهان رقم خورده و اصفهان همیشه پیشگام بوده است و همچنین  برخورداری از اسلام ریشه در نیروهای انسانی خلاق فکور و با انگیزه در عرصه‌های مختلف  دارد  که اسلام را پیشتاز کرده است. در مسائل سیاسی امروز در اردوگاه نیروهای انقلاب مجمعی بنیانگذاری شده که چتر مجمع بیش از ۹۰ درصد مجموعه‌های سیاسی را  تحت پوشش قرار داده، امیدواریم این الگو به سایر استان‌ها راه پیدا کند.

,

*مراحل انتخاب افراد حاضر در لیست مجمع نیروهای انقلاب برای شورای اسلامی شهر

, *مراحل انتخاب افراد حاضر در لیست مجمع نیروهای انقلاب برای شورای اسلامی شهر, *مراحل انتخاب افراد حاضر در لیست مجمع نیروهای انقلاب برای شورای اسلامی شهر,

حجت‌الاسلام باطنی بیان کرد: در جریان تدوین فرآیند نیروهای انقلاب دو مرحله اساسی وجود داشت که در مرحله اول، بازشناسی توانمندی‌ها سوابق و برنامه‌های کسانی که وارد عرصه شورای شهر شدند. با کمک گرفتن از تعدادی از اساتید دانشگاه و نخبگان مدیریتی و اجرایی و سیاسی اصفهان به مجموعه ۳۰ نفری کارگروه مصاحبه هارا تشکیل دادند. برای این کارگروه تخصص‌های مختلف و نگاه های متفاوتی بود که عمده‌ مطرح بود در مسائل تخصصی پرداخت شود. در ۱۹ محور توانمندی کسانی که در جریان انتخاباتی ما مورد مصاحبه قرار گرفتند در یک  پروسه کاربرگ‌های تعریف شده بودند و افراد باید یافته های خودشان را از خلال مصاحبه ثبت و ضبط می‌کردند و نمره می‌دادند. جمع نمرات معدل فرد می‌شد.

,

وی افزود: همه کسانی که مستقیم یا غیرمستقیم ذیربط بودند در تمامی گردونه‌های ما حذف شدند ما برای هیچ کدام از کاندیدای شورای اسلامی شهر امتیاز ویژه قائل نشدیم‌. همه را از گذرگاه مصاحبه عبور دادیم و چهره‌های نام آشنا و گمنام را در کنار هم با سازه‌کار واحدی دیدیم و مورد ارزیابی قرار دادیم. مرحله بعدی ما انتخابات درون مجمع بود که به نظر من سال‌های گذشته پس از انقلاب چنین رفتاری رقم نخورده بود که، برای بستن یک لیست نمایندگان ۳۷ الی ۳۸ شکل سیاسی به تعدادی از نخبگان و چهره های تاثیرگذار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، در قالب یک مجموعه ۱۷۰ نفری مطالعه بکنند و رزومه‌ها را ببینند.

,

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان، ابراز داد: در طول سال های گذشته این رخ داد بدیع و تازه است و امیدواریم بتواند یک الگوی رفتاری با نگاه خرد جمعی برای همه به ارغوان بیاورد. حاصل این مراحل لیست ۱۳ نفره مجمع انقلاب شد. گمانه‌زنی‌ها و پیش‌داوری‌های زیادی می‌شد. خیلی‌ها پیش داوری و القا می کردند که  مجمع نیروهای انقلاب کارش نمادین است و نفراتش را از پیش تعیین کرده است.

,

وی ادامه داد: برای اینکه ویترین کار و زیبا بشود، ما اطلاعات لحظه به لحظه ای تزریق کردیم و در اختیار اعضای مجمع و رسانه ها قرار دادیم.  خوشبختانه با قوت بر اساس فرایندی که تعریف شده بود مراحل اجرا شد و  به هیچ فرد یا گروهی سهم داده نشد. راه سهم خواهی را بستیم البته طبیعی است اعضای مجمع با هم رایزنی و گفت و گو کنند، نسبت به اشخاص و سعی می‌کنند که نظراتشان را به این شور انتخاباتی که همه جا و بین اعضای مجمع  مطرح است برسانند.

,

*مردم چگونه و به چه پشتوانه‌ای انتخاب درست داشته باشند؟

, *مردم چگونه و به چه پشتوانه‌ای انتخاب درست داشته باشند؟, *مردم چگونه و به چه پشتوانه‌ای انتخاب درست داشته باشند؟,

وی افزود: ما به مردم توصیه می‌کنیم، در مرحله اول خودشان بررسی، تحقیق و جستجو کنند و در نهایت افراد شایسته را انتخاب کنند. انتخاب خودشان و یافته هایشان به توصیه های دیگران اولویت دارد. حتی نسبت به لیست مجمع، یعنی توصیه من به مردم اصفهان این است که با مشورت به جمع‌بندی برسند و نماینده هایشان را برای اداره چهارساله شهر انتخاب کنند. منتها اغلب مردم در فرصت کوتاهی که پیش رو است، امکان بررسی گسترده و جستجو را ندارند. به همین جهت توصیه دوم ما این است که به عقبه لیست ها توجه بکنند.

,

حجت‌الاسلام  باطنی اعلام کرد: به هرحال هر لیستی  یه صادرکننده‌ای و تصمیم گیرنده‌ای دارد، باید به این‌ها توجه کرد. اگر چندنفر خصوصی در اتاقی باهم هم‌فکری بکنند و خروجی این جلسه پشت درهای بسته، بشود یک لیست، و  اتفاقاً برخی از اعضا جز همان افرادی باشند که در آن اتاق حضور داشتند اینها خیلی نمی‌تواند مورد اعتماد باشند. اما اگر غیر ازاین بود و مجموعه‌های بزرگ با جمعیت بیشتر و با عقبه  و دارای سرمایه اجتماعی بیشتری پشتوانه آن لیست باشند  مورد اعتماد است .

,

وی ادامه داد بنای ما تخریب افراد و لیست‌های دیگر نیست و تا امروز این رفتار را نکرده‌ایم. تمامی عملکرد ما اثباتی بوده است و دنبال اثبات نتیجه فرایند خودمان هستیم و معتقدیم گام‌های محکمی در جریان فرآیند نیروهای انقلاب برداشته شده است.  به همین خاطر در مرحله دوم عرض می‌کنیم اگر اشخاصی نمی‌توانند خودشان به جمع‌بندی برسانند به‌لیست‌ها نگاه کنند و لیستی که دارای عقب قوی تر هست ، آن را انتخاب کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه