اخبار داغ

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) اصفهان:

افتتاح اولین مرکز اشتغال محلی کرامت در اصفهان و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر/ مشاغل خانگی در کشور باید احیا شود

افتتاح اولین مرکز اشتغال محلی کرامت در اصفهان و اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر/ مشاغل خانگی در کشور باید احیا شود
معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) با بیان اینکه کارگاهی که امروز افتتاح می شود برای 200 نفر شغل ایجاد کرده است که 50 نفر آن متمرکز در همین مکان و 150 نفر به صورت خانگی مرتبط با این کارگاه فعالیت می کنند، گفت: در فرهنگ ما کار در خانه وجود داشته که یکی از آن ها در گذشته نه چندان دور دارهای قالی بود که خانم ها بافندگی می کردند و صنایع دستی تولید می شد و مسئله غریبی برای کشور نیست و قابل احیا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ ناصر چاوشی پیش از ظهر امروز در افتتاحیه مرکز تولید و پشتیبانی اشتغال محلی کرامت،اظهار کرد: منطقه زینبیه، منطقه حاشیه نشین شمالی اصفهان است؛ استان اصفهان 800 هزار حاشیه نشین دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: 6/7 جمعیت حاشیه نشینی کشور مربوط به استان اصفهان است؛ از 800 هزار حاشیه نشین استان اصفهان 400 هزار نفر در حاشیه کلان شهر اصفهان ساکن هستند که 50 درصد این تعداد در منطقه زینبیه ساکن هستند که عمدتاً خانواده های نیازمند هستند.

,

معاون اجتماعی سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) تصریح کرد: 6/7 جمعیت حاشیه نشینی کشور مربوط به استان اصفهان است؛ از 800 هزار حاشیه نشین استان اصفهان 400 هزار نفر در حاشیه کلان شهر اصفهان ساکن هستند که 50 درصد این تعداد در منطقه زینبیه ساکن هستند که عمدتاً خانواده های نیازمند هستند.

,

وی افزود: با تلاش هایی که انجام شد و با کمک های دیگران کمک های زیادی در این منطقه انجام شده است؛ در سال گذشته یک میلیون بسته غذایی در استان توزیع شده که 15 تا 20 درصد آن در این منطقه توزیع شد؛ توزیع 3 هزار تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت، آزادی 120 زندانی جرائم غیر عمد، بازسازی مسکن محرومین، توزیع 1400 سری جهیزیه و اقدامات دیگری در این مناطق انجام شده است.

,

چاوشی با بیان اینکه یکی از راهکارهای اساسی توجه به حوزه اشتغال است، بیان کرد: دو نگاه در این زمینه وجود دارد یکی این است که دولت بیاید اشتغال ایجاد کند که به نظر عملا امکان آن وجود ندارد، نگاه دوم شغل های خرد و خانگی است که این نگاه و مدل اینجا مورد توجه ما قرار گرفته است.

,

مسئول اجتماعی سپاه صاحب الزمان (عج) استان گفت: یکی از موانع تولید به نظر من مانع ذهنی در کنار مشکلات دیگر است و در ذهن ما این وجود دار که حتما فردی در جایی استخدام شود و سرمایه زیادی برای اشتغال لازم بوده و یا یک کارخانه ای برای کار لازم است و کمتر به این فکر کردیم که از ظرفیت مساجد و حسینیه ها استفاده کنیم؛ این موانع هم باید امروز برطرف کنیم.

,

وی با اشاره به اقدامات و کمک هایی که در مناطق حاشیه شهر انجام شده است، گفت: نقدی که در این زمینه وجود دارد موازی کاری در این مناطق است و باعث شده علی رغم کمک های قابل توجه در این مناطق، کمک ها اثر بخش نبوده  و نیاز است قرارگاهی ایجاد شود و با استفاده از سامانه مهر کریمانه که اطلاعات کل نیازمندان استان در آن وجود دارد، کمک ها انجام شود و منابع تجمیع و به شکل اثر بخش و عادلانه توزیع شود.

,

چاوشی خاطرنشان کرد: در اینجا مدل کسب و کار خرد و خانگی است؛ در دنیا مشاغل خانگی جایگاه ویژه و اهمیت زیادی دارند؛ در آمریکا، 20 درصد شاغلین آن در مشاغل خانگی هستند و در چین 31 درصد محصولات در خانه تولید می شود و در ایتالیا 10 درصد بیکاری با مشاغل خانگی جبران شد.

,

یاسر چاوشی در ادامه افزود: در فرهنگ ما نیز کار در خانه وجود داشته که یکی از آن ها در گذشته نه چندان دور دارهای قالی بود و خانم ها بافندگی می کردند و صنایع دستی تولید می شد و مسئله غریبی برای کشور نیست و در فرهنگ ما وجود داشته و قابل احیا است.

,

مسئول اجتماعی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اذعان کرد: کارگاهی که امروز افتتاح می شود 200 نفر شغل ایجاد کرده است که 50 نفر آن متمرکز در همین مکان و 150 نفر به صورت خانگی مرتبط با این کارگاه فعالیت می کنند؛ ما به این افراد آموزش و مواد اولیه می دهیم و بازار فروش را برای آن ها تامین می کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر شاغلین را خانم ها تشکیل می دهند، افزود: از مزایای این نوع کسب کارها این است که خانم ها در حین کار در منازل هستند و از آسیب های بعدی نیز جلوگیری می شود و یک بانو هم نقش مادری و همسرداری خود را انجام و هم امرار معاش می کند؛ نگاه ما این است که رفع نیاز با مراجعه و مطالبه نباشد.

,

چاوشی در مورد ویژگی های این کارگاه و کار گفت: سفارش محوری، بازار محوری، مدیریت مردمی، مشارکت خیرین و هزینه های خیلی کم از ویژگی های بارز این مراکز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه