اخبار داغ

خطرات کشتار غیر مجاز دام در کرمانشاه؛

پدیده ای زشت که تهدید کننده سلامت جامعه است/ لزوم هماهنگی تمامی دستگاه های مرتبط برای برخورد با متخلفان

پدیده ای زشت که تهدید کننده سلامت جامعه است/ لزوم هماهنگی تمامی دستگاه های مرتبط برای برخورد با متخلفان
یکی از معضلات موجود در حوزه بهداشت و سلامت در جامعه، کشتارهای غیرمجاز دام است که می تواند موجبات سرایت بیماری را فراهم کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، یکی از معضلات موجود در حوزه بهداشت و سلامت در جامعه، کشتارهای غیرمجاز دام است که می تواند موجبات سرایت بیماری را فراهم کند.

با گرم تر شدن هوا و ورود به فصل تابستان این معضلات بیشتر خودنمایی می کند بر همین اساس نیاز است تا مراجع متولی مبارزه با این پدیده در برخوردها جدی تر عمل کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,

, ,

متاسفانه کشتار غیر مجاز دام فراوان است

, متاسفانه کشتار غیر مجاز دام فراوان است, متاسفانه کشتار غیر مجاز دام فراوان است,

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در این فصل بیماری هایی از جمله بیماری های مشترک بین دام و انسان، بیماری‌های انگلی و بیماری‌ تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که از کرونا خطرناک تر است شایع است.

, مرصادنیوز ,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: متاسفانه کشتار غیرمجاز دام فراوان است و بسیاری از خانواده‌ها به راحتی گوشت‌های آلوده را خریداری و در منزل مصرف می‌کنند.

,

خدادادیان خاطرنشان کرد: این گوشت‌ها آلوده به گرد و خاک، بدون نظارت دامپزشکی و فاقد رعایت اصول بهداشتی است.

,

وی عنوان کرد: مردم از خرید مواد غذایی از افراد دوره گرد و دستفروش خودداری کنند زیرا ممکن است ناقل بیماری باشند.

,

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به وجود برخی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، خانواده ها کودکان خود را در طبیعت رها نکنند بلکه ضمن استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دست ها را قبل از صرف غذا و تماس با دهان و بینی بشویند.

,

, ,

نیازمند همراهی ماموران نیروی انتظامی و پشتیبانی قوی دستگاه قضایی هستیم

, نیازمند همراهی ماموران نیروی انتظامی و پشتیبانی قوی دستگاه قضایی هستیم, نیازمند همراهی ماموران نیروی انتظامی و پشتیبانی قوی دستگاه قضایی هستیم,

رامین سمیعیان در گفتگو  با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی به عنوان دستگاه هشدار دهنده، جزو اعتراض کنندگان و مدعیان وجود کشتار غیرمجاز دام است.

, مرصادنیوز,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: با توجه به قرارگیری در فصل گرم سال و با لحاظ اینکه اکنون فصل زایش و فعالیت حشرات و کنه ها به عنوان عوامل انتقال دهنده بیماری تب کریمه کنگو است احتمال انتقال بیماری افزایش می یابد.

,

سمیعیان گفت: تشخیص بیماری تب کریمه کنگو در دام غیر ممکن است و جز تب خفیف در مقطعی علامت دیگری ندارد.

,

وی عنوان کرد: تنها راه پیشگیری از انتقال بیماری تب کریمه کنگو  نگهداری لاشه به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال است که این در این مدت با توجه به فعل و انفعالات انجام شده در لاشه دام سبب اسیدی شدن لاشه و از بین رفتن ویروس می‌شود.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در کشتار غیرمجاز دام با توجه به اینکه لاشه خریداری شده این شرایط را طی نمی‌کند احتمال انتقال بیماری افزایش می یابد همچنین این موضوع خطر بسیار فراوانی برای ذبح کننده دام دارد زیرا اگر ترشحات خون به چشم یا قسمتی از بدن وی که زخمی است، برسد احتمال انتقال بیماری تب کریمه کنگو حتمی است.

,

سمیعیان خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنیم مردم گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز سطح شهر خریداری کنند.

,

, ,

وی افزود: معضل کشتار غیرمجاز دام چهره بسیار بدی در سطح شهر ایجاد کرده و دستگاه هایی از جمله شهرداری به عنوان متولی شهر باید از حضور دام در سطح شهر و کشتار غیرمجاز جلوگیری کند و بر اساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها هر گونه شغل( از جمله نگهداری دام )که باعث ایجاد بوی نامطبوع و تجمع حشرات و مزاحمت برای شهروندان شود شهرداری موظف به جمع‌آوری شغل مزاحم است.

,

سمیعیان خاطرنشان کرد: همچنین کشتار غیر مجاز از جنبه بهداشت محیط از طریق پخش خونابه های فراوان آلودگی زیست‌ محیطی در سطح شهر ایجاد می کند که در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت می‌توانند نسبت به جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام اقدام کنند.

,

وی عنوان کرد: اکیپ مقابله با کشتار غیرمجاز دام متشکل از شهرداری، مرکز بهداشت، دامپزشکی، محیط زیست و نماینده فرمانداری به حمایت قضایی و انتظامی نیاز دارند زیرا کشتار کنندگان غیرمجاز دام با ضبط لاشه و جلوگیری از کشتار غیر مجاز مخالفت می کنند و در این راستا به نیروها حمله می‌کنند.

,

سمیعیان گفت: تا زمانی که امنیت جانی نباشد نمی‌توان با افرادی که کشتار غیر مجاز می کنند برخورد کرد با این حال نیروی انتظامی در این راستا همکاری لازم را ندارد.

,

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: نیازمند همراهی ماموران نیروی انتظامی و پشتیبانی قوی دستگاه قضایی هستیم تا با حکم های بازدارنده در این راستا برخورد قاطع را به عمل آوریم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه