اخبار داغ

استاندار ایلام:

برای سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد

برای سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد
استاندار ایلام گفت: برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از ایلام بیدار ، "محمد نوذری"، استاندار ایلام روز پنجشنبه در حاشیه آیین آبگیری سد کنجانچم مهران که بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد، گفت: برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

وی با عنوان این مطلب که سد کنجانچم و پروژه آب‌اندازی ۲۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی در دهمین پویش هرهفته_الف_ب_ایران در استان ایلام افتتاح شد، اظهار کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۸۶ متر و با طول تاج ۲۶۰۰ متر طراحی و اجرا گردیده است.

,

استاندار ایلام با بیان اینکه با بهره برداری از سد کنجانچم می توان شاهد تحول کشاورزی در منطقه بود، افزود: سد کنجانچم با حجم مخزن ۸۵ میلیون متر مکعب بخشی از طرح بزرگ سامانه گرمسیری است که تنظیم کننده آب نابهنگام انتقالی از سامانه خواهد بود.

,

وی با عنوان این مطلب که تمام تلاش خود را برای افتتاح فاز سوم سامانه گرمسیری تا پایان دولت بکار خواهیم بست، تصریح کرد: شروع آبگیری سد کنجانچم یک اتفاق مهم و گام بزرگی در جهت تکمیل سامانه گرمسیری است.

,

گفتنی است که سد خاکی کنجان‌چم در ۲۲ کیلومتری شهر مهران قرار دارد. با اجرای این طرح ۲۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به بهره برداری می رسد.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه