اخبار داغ

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

دریاچه ارومیه باید به صورت واقعی احیا شود نه نمایشی/توسعه آذربایجان غربی نیازمند نگاه راهبردی است

دریاچه ارومیه باید به صورت واقعی احیا شود نه نمایشی/توسعه آذربایجان غربی نیازمند نگاه راهبردی است
سید ابراهیم رئیسی گفت:احیای دریاچه ارومیه را باید از حالت نمایش درآورد تا احیای آن واقعی شود، گفت: دریاچه ارومیه از ذخایر ماست و احیای آن از دستورات جدی دولت کارآمد ما قرار دارد و احیای آن باید برقرار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه احیای دریاچه ارومیه را باید از حالت نمایش درآورد تا احیای آن واقعی شود، گفت: دریاچه ارومیه از ذخایر ماست و احیای آن از دستورات جدی دولت کارآمد ما قرار دارد و احیای آن باید برقرار باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی با اشاره به اینکه از زحماتی که تاکنون برای احیای دریاچه کشیده شده قدردانی می‌کنیم، افزود: باید به این مسئله توجه کرد که ما مشکل آب و کمبود آب نداریم، اما گاهی اوقات بارندگی و نزولات آسمانی کم بوده، اما مهمترین مساله مدیریت آب است.

,

وی ادامه داد: باید با مدیریت درست برنامه‌ریزی کرد و طرح آبرسانی زیرسطحی را مورد بررسی و اجرا قرار داد، همان طرحی که ما در خراسان رضوی به همت آستان قدس رضوی به اجرا درآوردیم و در مصرف آب صرفه‌جوی شد و محصولات تولید نیز افزایش یافت.

,

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: به نظر من اگر منابع آبی درست هدایت و مدیریت شود، مشکلات دریاچه ارومیه می‌تواند حل شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بسیاری دارد، اظهار داشت: ذخایر مادی و معدنی این استان، نیروی انسانی کارآمد و جوانان این استان می‌تواند در توسعه آن نقش آفرین کنند.

,

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی قطب کشاورزی بوده و رونق بخش کشاورزی نیازمند نگاه راهبردی است و به این امر نیز توجه می‌شود که صنایع تبدیلی از صنایع ضروری منطقه به شمار می‌رود.

,

وی با اشاره به اینکه زنبورداران آذربایجان غربی و تولید عسل آنها در کشور زبان زد است، گفت: فعالان این بخش مشکلاتی را نیز دارند و راه‌اندازی شهرک صنعتی مخصوص زنبورداران مشکل این بخش را حل و فصل می‌کند.

,

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: ارتباط مرزی آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی زمینه مناسبی برای توسعه داد و ستد است و باید بازارچه های مرزی این استان که برخی غیر فعال است، فعال شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین رییسی ادامه داد: چرا باید شاهد کوله بری در این منطقه باشیم، این در حالی است که می‌توان با راه‌ندازی بازارچه مرزی مراودات تجاری قانونی صورت گیرد و در این صورت این استان نقش موثری را در صادرات می تواند داشته باشد.

,

وی با اشاره به وجود معادن غنی در آذربایجان غربی گفت: معادن این استان باید ساماندهی شود و در این صورت می‌توان زمینه اشتغال بیشتری را فراهم کرد.

,

وی با اشاره به ظرفیت معدن طلا در این استان گفت: برای بهره‌مندی از این ظرفیت خدادادی باید زیرساختهای آن از جمله راه دسترسی حل شود تا این استان از این معدن به خوبی بهره برداری کند.

,

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: باید زمینه ورود سرمایه گذار به استان فراهم شود در این صورت می توان بیکاری را حذف کرد زیرا ما امکان حل مشکلات را با امکانات موجود را داریم.

,

حجت الاسلام والمسلمین رییسی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی استان رنگین اقوام، مذاهب، ادیان و گویش‌های مختلف است، گفت: این استان نقش موثری را در صیانت از امنیت کشور داشته و دارد.

,

وی تاکید کرد: آذربایجان‌غربی سرزمین مجاهدتهای خاموش است و جای جای این استان رشادت های مختلفی را شاهد بوده و اکنون نیز تحول وضعیت استان به دست خود مردم و فرهیختگان خود استان قابل انجام است.

,

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام مردم این استان در انتخابات به صحنه بیایند و پشتوانه‌ای برای دولت باشند و دولت هم با پشتوانه شما مردم تلاش کند.

,

حجت الاسلام والمسلمین رییسی اظهار داشت: با همت شما مردم و جوانان می‌شود شرایطی را در استان آذربایجان غربی رقم زد که این شرایط موجود را تغییر داد.

,

وی بیان کرد: راهکار رفع یاس و نا امیدی همه آحاد مردم به ویژه جوانان شرکت در انتخابات است و شما باید وارد میدان شوید.

,

وی ادامه داد: با وجود مسوولیتی که داشتم، آمده‌ام تا در این کسوت نیز با برخورد با علت ها تغییری را در سفره مردم ایجاد کنم.

,

وی اضافه کرد: ما صدای تولید کننده، مرد و زن، جوان و پیر را شنیدیم و آماده ایم تا به عنوان خدمت گزار مردم نقش خود را ایفا کنیم و به ۱۲ هزار شهید و هزار ایثارگر این استان ادای دین کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه