اخبار داغ

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

نرخ بالای بیکاری و مشکل تامین آب شرب در چهارمحال و بختیاری قابل قبول نیست

نرخ بالای بیکاری و مشکل تامین آب شرب در چهارمحال و بختیاری قابل قبول نیست
سعید جلیلی گفت: اینکه استانی فرصت‌های بزرگ کشاورزی، شیلات و گردشگری و بهترین آب‌های کشور را داشته باشد اما از بالاترین نرخ بیکاری و مشکل آب شرب در شهرها و روستاهایش رنج ببرد قابل قبول نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز; سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری; اظهار کرد: این استان سرزمین شاهکارهای خلقت و زیبایی‌های طبیعی است، استانی که منشاء آب‌های گوارا و دشت لاله‌های واژگون است.

وی افزود: مردم چهارمحال و بختیاری بارها و بارها در طول تاریخ با شجاعت جوانانش از آب و خاک این مرز و بوم حفاظت کرده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: چهارمحال و بختیاری درعرصه‌های مختلف موجب رشد و بالندگی علما و عرفایی چون حسین پژمان بختیاری، شاعر عاشورایی عمان سامانی و... بوده است.

جلیلی عنوان کرد: در سفری که به چهارمحال و بختیاری داشتم هم با فرصت‌ها و ظرفیت‌های این استان و هم با مشکلاتی که با آن مواجه است، آشنا شدم.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دولت است که در قبال دفاع جانانه مردم دیار چهارمحال و بختیاری در عرصه‌های مختلف، کمک کند تا مشکلات این استان رفع شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: بعضا گفته می‌شود مشکلات در چهارمحال و بختیاری باید حل شود، این یک نگاه حداقلی است چراکه در چهار سال آینده نباید به اداره روزمرگی کشور فکر کنیم بلکه باید به دنبال جهش کشور باشیم.

جلیلی یادآور شد: برای اینکه در چهار سال آینده شاهد جهش ایران اسلامی باشیم باید شهرها، روستاها و استان‌ها هم یک جهش ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری استانی است با ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و متنوع، استانی که منشاء بسیاری از آب‌های کشور است، نباید مردمانش حتی در موضوع آب آشامیدنی مشکل داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: نگاه حداقلی این است که مشکل آب شرب مردم این استان حل خواهد شد، این در حالی است که فرصت‌های طبیعی، کشاورزی، آبزی‌پروری، باغ‌داری و... در این استان بسیار ارزشمند است که همگی آن‌ها ظرفیت عظیمی مثل گردشگری را فراهم می‌سازد.

جلیلی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری باید همچون نگینی در دل ایران بدرخشد، این ممکن است اما تنها با شعار عملی نمی‌شود بلکه تلاش خود مردم را نیز می‌طلبد.

وی گفت: از مردم چهارمحال و بختیاری تقاضایی دارم و آن اینکه نباید معطل دولت‌ها بمانند، بلکه جوانان، نخبگان و متخصصین این استان باید با یک تلاش بزرگ و جهاد سترگ فرصت‌های موجود فراموش شده در استان را شناسایی کنند و به‌القوه شدن آن‌ها را از مسؤولان مطالبه کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در هشت سال گذشته با تشکیل دولت سایه این نگاه دنبال شد، اگر دولتی منتخب مردم و مستقر شد نیاز دارد به اینکه سایه مردم را بر سر خود احساس کند، دولت سایه یعنی سایه مردم بر سر دولت.

جلیلی ادامه داد: تقویت دولت توسط مردم فقط تایید آن نیست بلکه در برخی اوقات تصحیح نقاط غلط و تکمیل نقاط ناقص است، اگر صحبت از دولت سایه می‌شود یعنی اینکه این دولت نمی‌تواند تنها در مرکز باشد بلکه در هر شهر و روستا، در هر مرکز دانشگاهی و... باید چنین هسته‌هایی شکل بگیرد.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری، جمع‌های نخبگانی آن و... هر کدام می‌توانند یک دولت سایه باشند که به دولت مستقر کمک کنند که ظرفیت‌های مغفول مانده را شناسایی کنند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اینکه استانی ظرفیت‌های ارزشمند را داشته باشد، همزمان چهار فصل باشد، فرصت‌های بزرگ کشاورزی، شیلات و گردشگری را دارا باشد و.... اما از بالاترین نرخ بیکاری در کشور رنج ببرد قابل قبول نیست.

جلیلی اضافه کرد: اینکه استانی بهترین آب‌های کشور را داشته باشد اما در برخی روستاها و حتی شهرهای آن مردم برای آب شرب دچار مشکل باشند قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده با فرصت‌های هر استان همچون چهارمحال و بختیاری آشنا شدیم، لذا اگر دولت آینده برنامه و اراده کافی برای پیگیری این ظرفیت‌ها را داشته باشد می‌توان به میزان زیادی اشتغال در هر استانی ایجاد کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: اینکه جوانان این کشور در استان‌ و شهرهای دیگر همچون عسلویه برای کار حضور پیدا می‌کنند در جای خود ارزشمند است اما اگر امکانات کار در خود این استان وجود داشته باشد بسیار بهتر است و باید جدی گرفته شود.

جلیلی تاکید کرد: اولویت اصلی باید این باشد که جوان در استان و محل زندگی خودش مشغول به کار شود.

وی بیان کرد: وظیفه دولت است که به کمک مردم بیاید، موانع را از سر راه تولید بردارد، برنامه‌هایی برای مانع‌زدایی، رشد، جهش و ارتقا داشته باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در چهار سال آینده کشور باید جهش پیدا کند، به قله‌های پیشرفت نزدیک شود و لازمه این امر این است که بتواند در عرصه‌ها مختلف این جهش ایجاد شود.

جلیلی افزود: اگر جهش ایران را می‌خواهیم، لازمه آن جهش استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز; ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه